Gå til innhold

Lurer du på navnet til en TV-Serie? Spør her da vel!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var et program av en gutt som skulle på kino. Kinoen var støvete, skummel og hadde edderkopper. Lederen av kinoen hadde en edderkopp på skulderen. Gutten fikk popcornemballasje med mark og biller. Han satt seg i kinosalen, og var helt alene der. På kinoen viste de skumle filmer av hva som skjedde med rampete barn. Det var starten av hver episode i en serie som gikk på NRK super for noen år siden.

Husker noen hva dette var?

Grizzly tales for gruesome kids / grusomme grøss

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det her er en norsk dramaserie som gikk på nrk super. Det handlet om en guttegjeng, hvor han ene hadde hatt blodforgiftning, og mammaen hans var ganske overbeskyttende. Den gjengen her strakk alltid grenser osv. Men jeg husker ikke så mye mer enn det. Gikk kanskje sånn 2006/2008??

 

Gutta boys?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Åå ja, takk!? Hva med to søskenpar (mener de var 4 stk) som rømte hjemmefra? Husker ikke om foreldrene var døde eller ikke. De kjørte båt også skjedde det mye på veien, også var politiet på jakt etter de. De sov vel noen negter på en kaie osv også, gikk på nrk rundt 2005 kanskje

Må være «Barna på Luna». Denne så jeg også haha :)

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg husker ikke navnet på en tegneserie/animert serie som gikk på TV for noen år siden. Serien handlet om noen jenter med superkrefter, litt usikker på om de kanskje var feer? Jeg husker svært lite, men hver jente hadde en spesiell farge, og serien kan minne litt om Winx Club, men litt barnsligere på et vis. Hjelp meg! Jeg husker også at det ble solg en type kjeks med disse figurene.

 

Tusen takk!

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg husker ikke navnet på en tegneserie/animert serie som gikk på TV for noen år siden. Serien handlet om noen jenter med superkrefter, litt usikker på om de kanskje var feer? Jeg husker svært lite, men hver jente hadde en spesiell farge, og serien kan minne litt om Winx Club, men litt barnsligere på et vis. Hjelp meg! Jeg husker også at det ble solg en type kjeks med disse figurene.

 

Tusen takk!

 

Powerpuff girls?

Lenke til kommentar

Husker det var en serie som gikk på midten eller mot slutten av 90 tallet, kommer bare ikke på navnet :( det handlet om en vennegjeng som hadde hytte oppe på et tre eller noe, trooor den var fransk eller spansk uten å si noe helt sikkert. Introen var litt skummel, husker en brønn og grønn farge mens gutten titter opp. Tror ikke det var the odessey eller hva den het, heller ikke goosebumps. Noen som kan hjelpe meg? :))

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Hei!

Vi her hjemme sliter med å finne en barneserie fra jeg var liten.

Vi aner ikke hvilken kanal eller noe sånt.

Jeg så på det rundt 1999-2002, tror vi. Men serien kan være eldre.

 

Det vi husker er:

Det var et tog/magisk tog, med en mann og en gutt som dro rundt i verden. Vi er litt usikre rundt detaljene. Dette er tegneserie så klart.

 

Er det mulig å få svar på så lite info? Jeg har lett veldig lenge men finner ingen spor av den serien...

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei! Det er en serie jeg trenger hjelp til og finne tilbake til! Har spurt rundt hos mine venner og familie men ingen husker det?

Så, det var et barneprogram som gikk i ca 2009-2013-14 er ganske sikker på at det ikke går fortsatt, Serien er animert.

Alle menneskene i verden bodde i en slags svær tunnel under bakken fordi over bakken var det så forurenset at mennesker ikke kunne bo der. Det var 3 unger (Jeg tror den minste het Tom og hadde blondt hår) Bestefaren dems ellerno var stengt inne i en slags fengselgreie som det var mange vakter rundt, de tre ungene klarte og rømme fra denne under-jords greia- De var på jakt etter noen slags dyr som ligner litt på boonier fra Bonnie planet, disse dyrene kunne fly på magisk vis og kunne gjøre naturen "bra" igjen. Disse dyrene stolte ikke på mennesker, det var derfor de måtte finne de og få de til og stole på mennesker sånn at de kunne fikse naturen og da kunne mennesker leve på overflaten. Jeg tror det var 100 av disse de måtte finne, det var en sånn fyr som reiste rundt med en dum robot som prøvde og ødelegge for disse ungene men han feilet alltid. Jeg husker en spesiell episode der det var noe om sjøkuer?

Jeg tror at seriens navn hadde noe med "de 100" eller lignende i seg (    :

Jeg håper noen andre enn meg husker den!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hei.... skrev (På 24.8.2019 den 22.55):

Det er en film hvor en jente som minner om henne i livlig blond drømmer om å bli flyvertinne, og handler om reisen hennes til å bli det men hun møter motstand siden hun er blond og folks fordommer

Ja det var A view from the top

Endret av Hei....
Lenke til kommentar
Pringleslover skrev (15 timer siden):

Hei! Det er en serie jeg trenger hjelp til og finne tilbake til! Har spurt rundt hos mine venner og familie men ingen husker det?

Så, det var et barneprogram som gikk i ca 2009-2013-14 er ganske sikker på at det ikke går fortsatt, Serien er animert.

Alle menneskene i verden bodde i en slags svær tunnel under bakken fordi over bakken var det så forurenset at mennesker ikke kunne bo der. Det var 3 unger (Jeg tror den minste het Tom og hadde blondt hår) Bestefaren dems ellerno var stengt inne i en slags fengselgreie som det var mange vakter rundt, de tre ungene klarte og rømme fra denne under-jords greia- De var på jakt etter noen slags dyr som ligner litt på boonier fra Bonnie planet, disse dyrene kunne fly på magisk vis og kunne gjøre naturen "bra" igjen. Disse dyrene stolte ikke på mennesker, det var derfor de måtte finne de og få de til og stole på mennesker sånn at de kunne fikse naturen og da kunne mennesker leve på overflaten. Jeg tror det var 100 av disse de måtte finne, det var en sånn fyr som reiste rundt med en dum robot som prøvde og ødelegge for disse ungene men han feilet alltid. Jeg husker en spesiell episode der det var noe om sjøkuer?

Jeg tror at seriens navn hadde noe med "de 100" eller lignende i seg (    :

Jeg håper noen andre enn meg husker den!

Ja, den episoden med sjøkuer husker jeg godt! Dette er en veldig bra fransk serie! Den heter Chumballs?

Her er et bilde med kaptein Voltar og alle de andre:   

image.png.63d6a66ab6d33ef5bed5adcd21e8c886.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei :D !

Jeg ser etter en anime(?) serie som gikk på NRK1 en kort periode på begynnelsen av 2000-tallet. Jeg mener å huske at noen må reise et langt stykke i noe som ser ut som et ørkenområde/apokalyptisk scenario og ender opp med å finne en type krystall som er en energikilde, som er en form for "tapt kunnskap" ? (som fikk båter til å fly?) De må også forhindre at en fiende får tak i denne typen krystall. Jeg hadde egentlig gitt opp å finne ut hva den heter pga. jeg fikk ikke sett så mye av den, og husker veldig lite, men så fant jeg denne tråden så det er enda et lite håp. :D

(Digger denne tråden btw!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...