Gå til innhold

Lurer du på navnet til en TV-Serie? Spør her da vel!


Anbefalte innlegg

Hei. Lurer på navnet på en mini serie som gikk på NRK i slutten av 90 tallet begynnelsen av 2000 tallet. Handlet om små mennesker som først bodde i en sko nært vannet,så rømte de mye fra mennesker som ville fange dem. De bodde også i musehull i veggene på hus. Har søkt og søkt men finner ikke noe. Tror det kan være britisk serie? 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei, det er en engelsk serie på nrk super. Det handler om en gutt som går på high school, han opplever alltid ting to ganger for eksempel opplever han en dag to ganger når noe går galt/eller når noe ikke går som planlagt. Han prøver å bli sammen med hun populære jenten på skolen men det fungerer ikke helt.

Lenke til kommentar
Lisa vol skrev (På 4.1.2021 den 17.16):

Hei, det er en engelsk serie på nrk super. Det handler om en gutt som går på high school, han opplever alltid ting to ganger for eksempel opplever han en dag to ganger når noe går galt/eller når noe ikke går som planlagt. Han prøver å bli sammen med hun populære jenten på skolen men det fungerer ikke helt.

Hei, eg trur serien du leter etter heiter "Worst year of my life again". 

PS. På Youtube ser eg at du også kan finne episodene.

 

Lenke til kommentar

Hei. På 90-tallet så jeg en serie som jeg bestemt mener het noe slik som Fotball-tempo. Og jeg var ganske sikker på at det var Nrk som sendte den, men for mange år siden sendte jeg mail til nrk, og fikk til svar at de ikke hadde sendt noe slikt. Jeg lurer meg på om det var slik at det var en unge som kom flyttende til ei bygd, sammen med faren sin, som forøvrig var tjukk, og at faren ville at han skulle joine et fotballag eller være med på trening/cup/kamp eller noe slikt. Men gutten var ikke særlig intr. Faren var mer intr. enn gutten selv. Gutten ville heller høre på Metallica. Og jeg husker bestemt at han hadde på seg Metallica-skjorte. Han hadd kortkort hår. Det kan og være at de var på en campingplass, og faren ville at han skulle spille fotball, men at han selv bare ville høre på Metallica. Er det noen her som har peiling på hva jeg snakker om?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

dette var en serie som gikk for kanskje 10 år siden, og jeg tror den gikk på nrk super men er veldig usikker. det var en serie som ligner på labyrint serien som er populær på nrksuper i dag. to barn, en gutt og en jente blir sendt til en mann som gir dem kostymer og ting som kan hjelpe dem, forteller dem hva de skal gjøre og sender dem inn i en skog/verden hvor det er et oppdrag de må løse. jeg husker at barna møter en kortvokst sint prinsesse og andre skumle mennesker i skogen som de hjelper eller får noe fra eller må bli venner med eller rømme fra. det var med orgentlige mennesker og det var alltid forskjellige barn i hver episode. 

Lenke til kommentar
meioglinea skrev (19 timer siden):

dette var en serie som gikk for kanskje 10 år siden, og jeg tror den gikk på nrk super men er veldig usikker. det var en serie som ligner på labyrint serien som er populær på nrksuper i dag. to barn, en gutt og en jente blir sendt til en mann som gir dem kostymer og ting som kan hjelpe dem, forteller dem hva de skal gjøre og sender dem inn i en skog/verden hvor det er et oppdrag de må løse. jeg husker at barna møter en kortvokst sint prinsesse og andre skumle mennesker i skogen som de hjelper eller får noe fra eller må bli venner med eller rømme fra. det var med orgentlige mennesker og det var alltid forskjellige barn i hver episode. 

Hei, etter litt leting fant eg ut at serien heiter "Barda". Håper det var til hjelp

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lurer på navnet på en miniserie som gikk på tv på 90tallet en gang. Gikk på enten nrk eller tv2 og på morgenen, som «virre virre vapp» osv. Denne serien handla om et barn eller to som bodde i et gammelt hus/hotell? Og så fant de en gammel nøkkel av noe slag som passa til en kiste ellernoe på loftet. Der var det noe gåteopplegg de måtte løse, så var det et bilde med noen roser på, og for hver dag som gikk så visna en av rosene. Enden på greia var han som gamle gubben som eide hotellet/huset fant sin store barndomskjærlighet ellernoe som var ei gammal dame. 
 

«mener» jeg husker sossen krohg i serien, som den gamle dama, men har søkt meg i hjel på nett uten å finne noe. 


noen må ha sett denne??

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Brukernavn1 skrev (På 27.12.2019 den 17.23):

Vanskelig å forklare, men husker en serie som handlet om en framtid der hele sivilisasjonen bor under jorden, og noen ballformede, svevende roboter ved navn (et eller annet)balls er sendt til overflaten for å redde klimaet. Verden har ikke fått svar fra robotene på lenge, så tre unger rømmer fra den underjordiske byen i et flyveskip for å finne robotene og "aktivere" dem. Problemet er at det finnes en mann som gjør robotene ondskapsfulle til sitt eget beste, som jobber imot barna. Noen som husker hva denne hette?

Det må være chumballs

Lenke til kommentar

hei jeg lurte på om dere vet hva den serien som gikk på nrk super for en liten stund tilbake og handlet om en øy som så ut som et menneske ikke likte at de bygde. Det bodde en mann nede ved stranda som visste mye om det og en jente som var veldig nysgjerrig og dro over dit flere ganger.. pliiiis hjelp

Lenke til kommentar
nors skrev (17 timer siden):

hei jeg lurte på om dere vet hva den serien som gikk på nrk super for en liten stund tilbake og handlet om en øy som så ut som et menneske ikke likte at de bygde. Det bodde en mann nede ved stranda som visste mye om det og en jente som var veldig nysgjerrig og dro over dit flere ganger.. pliiiis hjelp

Hei, serien heiter kaitangata skjelvet

Lenke til kommentar
3 hours ago, MorganSimonsen said:

På 90 tallet gikk det en tv serie om en delvis skallet italiensk politimann. Dette tror jeg var en av de billige seriene som tv 2 kjøpte inn i startet. Jeg tror navnet bare var ett ord, og at det begynte på enten S eller Z. Mulig navnet ikke var det ekte navnet, men et norsk navn.

Hjernen klarte til slutt å komme på det. Serien var The Commish. Kjent under navnet Scali (etter hovedpersonens etternavn).

20070302125508scali.jpg
https://www.imdb.com/title/tt0101069/

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

En dubbet asiatisk serie som gikk på Nrk super ca. 10 år siden. Noen tenåringer som drar til en annen dimensjon der de må samle på grønne steiner. De har en guide som alltid befinner seg i vann i formen av en liten drage. Han endte opp med å være den siste steinen. Faren til hovedpersonen som allerede bor i denne dimensjonen prøver også å samle på disse steinene så han kan åpne en rift mellom verden vår og denne dimensjonen. Dette var min favoritt serie da den gikk på tv. Hjelp.

Lenke til kommentar
Sanne83 skrev (På 27.12.2020 den 10.16):

Hei. Lurer på navnet på en mini serie som gikk på NRK i slutten av 90 tallet begynnelsen av 2000 tallet. Handlet om små mennesker som først bodde i en sko nært vannet,så rømte de mye fra mennesker som ville fange dem. De bodde også i musehull i veggene på hus. Har søkt og søkt men finner ikke noe. Tror det kan være britisk serie? 

Dette er The Borrowers.

BBC-serien husker jeg godt fra da den gikk på NRK i helgene tidlig på morgenen en gang på 90-tallet.

Lenke til kommentar
Jo Magnus Tangen skrev (13 timer siden):

En dubbet asiatisk serie som gikk på Nrk super ca. 10 år siden. Noen tenåringer som drar til en annen dimensjon der de må samle på grønne steiner. De har en guide som alltid befinner seg i vann i formen av en liten drage. Han endte opp med å være den siste steinen. Faren til hovedpersonen som allerede bor i denne dimensjonen prøver også å samle på disse steinene så han kan åpne en rift mellom verden vår og denne dimensjonen. Dette var min favoritt serie da den gikk på tv. Hjelp.

Hei, denne serien var også ein av mine favoritter. Serien heiter åndekrigerne også kjent som "spirit warriors".

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg husker veldig godt en serie som gikk på NRK super for noen år siden. Husker ikke så veldig mye men husker at det var noen ungdommer som bodde på en «gård». Jeg tror det var 2 jenter og 2 gutter men er litt usikker. Men det handla for det meste at de personene og hestene som de hadde på «gården» var på «eventyr». Faren til hovedpersonen(som var en jente) var en dyrlege. Husker godt at den hesten som var hovedpersonen sin hest var svart og egt en villhest. De hadde et esel, en gås og hestene som jeg husker på «gården». Det var en av de guttene som hadde en veldig sta hest.

Endret av jnjsak9
Lenke til kommentar
jnjsak9 skrev (15 timer siden):

Jeg husker veldig godt en serie som gikk på NRK super for noen år siden. Husker ikke så veldig mye men husker at det var noen ungdommer som bodde på en «gård». Jeg tror det var 2 jenter og 2 gutter men er litt usikker. Men det handla for det meste at de personene og hestene som de hadde på «gården» var på «eventyr». Faren til hovedpersonen(som var en jente) var en dyrlege. Husker godt at den hesten som var hovedpersonen sin hest var svart og egt en villhest. De hadde et esel, en gås og hestene som jeg husker på «gården». Det var en av de guttene som hadde en veldig sta hest.

Hei! Eg er litt usikker, men kan det være animasjonsserien Stallen? 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...