Gå til innhold

Lurer du på navnet til en TV-Serie? Spør her da vel!


Anbefalte innlegg

Ostremaaaa skrev (På 8.6.2020 den 22.08):

Hei. Vet/ husker noen om en serie som handler om en jente som finner en hemmelig øy. Det er også en gammel mann som bor ved stranden, og han har et horn elns som han kan blåse i så kommer øyen frem. Jenta og en annen gutt (tror jeg) finner øya, og de vet det er noe mystisk med mannen som bor i huset på stranden. Siste ep ender med at kropper fra øya flyr bort, om jeg husker riktig. Og han gamle mannen forsvinner? 

Det minna meg litt om Kaitangata skjelvet, kan det være denne? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
On 3/8/2020 at 11:54 AM, Desperattilåhuske said:

Hei, jeg husker ikke navnet på serien men husker veldig mye av handlingen. 

-handler om et rødt romvesen og en gutt som hadde en klokke som kunne gjøre romvesener til en gutt

-serien var 3D animert

-var en organisasjon som jaktet etter romvesener og prøvde å få tak i dette røde romvesenet. Det er to agenter som jakter på ham, den ene er en smart og seriøs kvinne og den andre er en dum ginger mann som tror han er veldig kul. Og viss jeg husker riktig så har han samme stemme som Elvis i fra brannmann Sam. Husker at han gikk med solbriller

-tror de kalte romvesenet for Borg eller noe sånt

-gutten hadde en bestefar som var oppfinner og det var han som hadde laget klokken og bestefaren hadde tre hjelper som var de tre grønne romvesene fra toy story (de som er veldig opptatt av kloa fra pizzaplaneten)

-gutten og romvesenet hadde to venner, en jente og en gutt og jeg tror at gutten var forelsket i en blond jente. 
 

-tror gutten hadde brunt hår men jeg er veldig usikker

-men serien handlet om at Borg ikke måtte bli tatt av organisasjonen og de prøvde å redde alle romvesene som kom til jorden gjennom en portal som jeg tror oppfinneren hadde laget. 
 

dette er alt jeg husker og jeg håper noen vet va serien heter.

Linus and Boom / My gigant friend mene æ

Lenke til kommentar

Hei, 96’er her - jeg leter etter en barne/ungdoms-action-serie som jeg tror gikk på NRK 3 eller tv2, kanskje i 2005-2007-åra. Den pleide å gå på ettermiddagen etter skoletid. Jeg lurer på om tittelen på den var noe med X. Episodene startet som tegnede animasjoner - anime-aktig stil. Det var noen ungdommer på en skole (hadde hovedperson-jenta rosa hår mon tro? Det var også en gutt der som hovedperson) og så kom det noe grønn eller svart(?) «ond gass», som gjorde at de måtte dra og løse problemet, og da kom de liksom til en annen dimensjon, der verden og de selv var 3D-animert i stedet for tegneserieaktig. Jeg tror det enten var den onde gassen eller dimensjonen/verdenen de måtte dra til som het noe på X, typ «xenon» eller noe lignende(?). Men har googla meg ihjæl og finner det ikke. Håper noen kan hjelpe???

Endret av Kornell
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jannike skrev (På 9.7.2020 den 13.40):

Lurer på om noen vet navnet på en  Sykehusserie  på TV som gikk på midten av 90-tallet . Mener den var svensk men kan ta feil. Husker at navnet på en kvinnerolle i serien som jeg jolanda eller yolanda. Kan du hjelpe meg?

Jeg fant det ut den heter OP7

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei, jeg har brukt dag og natt på å lete etter en gammel tegneserie som gikk på nrk super mellom 2005 til 2014 ca alt jeg kan huske er at det var noen som bodde på en øy som svevde over jorden, mens nede på jorden bodde det en heks som hadde en gryte med gull, mye av dette kan være slik jeg opfattet det, men er helt sikker på at d var med en svevende øy. Minner litt om magnus og myggen type serie! Og er ikke pulverheksa

Lenke til kommentar

Jeg husker det var en anime-serie på NRK super som jeg så på når jeg var yngre. Jeg tror jeg husker litt fra serien. Jeg tror det var sånn at all mennesker måtte inn i en bunker fordi verden var ødelagt der de bodde. Tre barn/ungdommer klarte å flykte og dro ut på eventyr. Det var en fiende som kom i så og si hver episode. Fienden hadde et romskip og en hjelper. Er det noen som husker hva denne serien heter?

Lenke til kommentar

Har lett etter en svensk film/TV serie i lang tid. Tror den utspiller seg på 90-tallet/tidlig 2000 tallet. Den handler om ei dame som ringer forskjellige menn, også sier hun: Kjenner du igjen den her låten? For så å spille en låt.  Kort tid etter blir de drept. Vet ikke om jeg husker alt riktig da det er veldig lenge siden jeg så den. Men husker jeg var redd for å legge meg etterpå. Er det tilfeldigvis noen som vet hvilken film/serie jeg snakker om?  Lurer på om den gikk på NRK. 

Endret av Tikkamasala2017
Lenke til kommentar
Sidd0 skrev (13 timer siden):

Jeg husker det var en anime-serie på NRK super som jeg så på når jeg var yngre. Jeg tror jeg husker litt fra serien. Jeg tror det var sånn at all mennesker måtte inn i en bunker fordi verden var ødelagt der de bodde. Tre barn/ungdommer klarte å flykte og dro ut på eventyr. Det var en fiende som kom i så og si hver episode. Fienden hadde et romskip og en hjelper. Er det noen som husker hva denne serien heter?

Hei, eg trur serien du er ute etter heiter "chumballs". 

Lenke til kommentar
On 7/13/2020 at 1:42 PM, Kornell said:

Hei, 96’er her - jeg leter etter en barne/ungdoms-action-serie som jeg tror gikk på NRK 3 eller tv2, kanskje i 2005-2007-åra. Den pleide å gå på ettermiddagen etter skoletid. Jeg lurer på om tittelen på den var noe med X. Episodene startet som tegnede animasjoner - anime-aktig stil. Det var noen ungdommer på en skole (hadde hovedperson-jenta rosa hår mon tro? Det var også en gutt der som hovedperson) og så kom det noe grønn eller svart(?) «ond gass», som gjorde at de måtte dra og løse problemet, og da kom de liksom til en annen dimensjon, der verden og de selv var 3D-animert i stedet for tegneserieaktig. Jeg tror det enten var den onde gassen eller dimensjonen/verdenen de måtte dra til som het noe på X, typ «xenon» eller noe lignende(?). Men har googla meg ihjæl og finner det ikke. Håper noen kan hjelpe???

Husker også denne serien! Kom ingen vei med google, men fant helt tilfeldig bilde av serien på twitter. Usikker på det norske navnet, men heter Code Lyoko på engelsk.

 

Edit: Heter bare Lyoko på norsk, introsangen er egentlig utrolig fengende.

Endret av the_moosening
Lenke til kommentar
Ingrid1234 skrev (På 3.4.2020 den 18.24):

Hei leter etter en serie som gikk for et 5-7 år siden.

Det handler om at det var en skygge figur og mange rare kryp. Barn måtte bekjempe disse krypene og få skygge figuren ut av deres dimensjon.

Er ganske sikker på at du mener Barda som gikk på Nrk i 2013 til 2015. De fikk et kart som de måtte følge inn i en skog. Og de traff forskjellige folk som hadde noen tatoveringer 

Lenke til kommentar

Hei jeg har et spørsmål om en serie jeg så på da jeg var barn. Den gikk vel på TV da i 2009,10 eller noe rundt der. 

Dette er en tegneserie. 

Det handlet om en gutt som i vær episode våkner opp som en ny person, superhelt, prinsesse og ridder osv. Han gikk på skolen sammen med 2 venner. Hovedrollen tror jeg har blondt kort hår, lys hud med runde briller og rund nese. De 2 andre vennene (en gutt og en jente), den ene jenta tror jeg hovedpersonen er forelska i og han andre er bestevenn. Tror bestevennen har brundt/svart hår (krøllete) og mørk i huden, og jenta er blond, ja.

Hver dag våkner han opp som noe nytt der han må droppe skolen å redde dagen, eller no sånt? Tror hovedpersonen heter Tom? Eller no der? 

Husker noen hva dette barneprogram et het? 

Lenke til kommentar
Synlarse skrev (39 minutter siden):

Hei jeg har et spørsmål om en serie jeg så på da jeg var barn. Den gikk vel på TV da i 2009,10 eller noe rundt der. 

Dette er en tegneserie. 

Det handlet om en gutt som i vær episode våkner opp som en ny person, superhelt, prinsesse og ridder osv. Han gikk på skolen sammen med 2 venner. Hovedrollen tror jeg har blondt kort hår, lys hud med runde briller og rund nese. De 2 andre vennene (en gutt og en jente), den ene jenta tror jeg hovedpersonen er forelska i og han andre er bestevenn. Tror bestevennen har brundt/svart hår (krøllete) og mørk i huden, og jenta er blond, ja.

Hver dag våkner han opp som noe nytt der han må droppe skolen å redde dagen, eller no sånt? Tror hovedpersonen heter Tom? Eller no der? 

Husker noen hva dette barneprogram et het? 

Hei! Eg er litt usikker, men minna litt om Tv-serien "Martin Morning". Kan det være denne? 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei. Jeg fikk plutselig tilbake minner om en serie/tv-show som jeg har helt glemt navnet på!

Det eneste jeg husker fra serien er at den kan ha gått på nrk super rundt 2008-11??. Én av episodene var at en gruppe med ungdommer oppdager at ett tannlegekontor har åpnet i byen, mange av barna liker tannlegen siden de får mye godterier av han. Husker at ungdommene i episoden kom tilbake hele tiden for å få mer godteri, men til slutt viser det seg at alt godteriet de har spist er små mark og insekter? (Vet det høres sinnsykt ut, men husker det så indelig!)

Showet var med type 3d figurer, animert? Kan også hende at det var noe som kun ble vist rundt halloween tider? Kanskje noe lignende på goosebumps?

På forhånd takk om noen greier å finne ut hva showet heter, har brukt evigheter på å finne det:((

Lenke til kommentar
LissI skrev (På 12.4.2020 den 8.54):

Hei. Dette gjelder en ungdoms TV serie fra 90-tallet. Den kan minne om Power Rangers. Dette finner sted i en typisk middelalder, der en ungdoms gjeng har forskjellige steiner(?) Og de brukes for å tilkalle drager eller å få drage egenskaper. Det er trolldom og magi og slott, tror jeg. Kongeriker og trollmenn/heks. Husker ikke helt. Den var ikke en tegneserie, men med ekte mennesker. Når de sku tilkalle de dragene, var det en typisk Power Ranger intro hver gang. 

Er det spirit warriors du tenker på? Men det er ikke 90 talls serie... vet ikke helt?

Endret av Hans123456
Lenke til kommentar
jegerdesp skrev (På 8.2.2020 den 18.47):

Hei.

Jeg prøver å finne en barne-/ungdomsserie fra 2010 eller litt senere som handler om noen barn som prøver å finne grønne steiner som er formet som forskjellige dyr. Jeg husker ikke mye av serien, men jeg husker at de drar på et museum med klassen og på en eller annen måte ender opp et annet sted der de må finne disse figurene. De kommer til forskjellige riker, men jeg husker spesielt at en av steinene fantes i et aperike. Det var ekte mennesker/ikke tegneserie hvis det er til noe hjelp.  Håper noen skjønner og husker hvilken serie jeg snakker om. 

Det er spirit warriors.

Lenke til kommentar
Hans123456 skrev (16 timer siden):

Hei. Jeg fikk plutselig tilbake minner om en serie/tv-show som jeg har helt glemt navnet på!

Det eneste jeg husker fra serien er at den kan ha gått på nrk super rundt 2008-11??. Én av episodene var at en gruppe med ungdommer oppdager at ett tannlegekontor har åpnet i byen, mange av barna liker tannlegen siden de får mye godterier av han. Husker at ungdommene i episoden kom tilbake hele tiden for å få mer godteri, men til slutt viser det seg at alt godteriet de har spist er små mark og insekter? (Vet det høres sinnsykt ut, men husker det så indelig!)

Showet var med type 3d figurer, animert? Kan også hende at det var noe som kun ble vist rundt halloween tider? Kanskje noe lignende på goosebumps?

På forhånd takk om noen greier å finne ut hva showet heter, har brukt evigheter på å finne det:((

Hei, husker også denne episoden veldig godt. Serien heiter Grusomme grøss (Grizzly Tales for Gruesome Kids). 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...