Gå til innhold

Asus' Zenfone får den modigste «busslommen» til nå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså. hvis man skal ha busslomme for å ha skjerm til toppen av mobilen må man også ha skjerm helt til bunnen av telefonen, ellers er det meningsløs gimmick.

Egentlig ikke.

 

Kravet er at skjermen må være i stand til å vise 16:9 bilde/video og ha like "rammer" på sidene for å sentrere bildet.

 

Busslomme = ramme ettersom denne maskeres når en skal se 16:9 og da er det harmløst om "haken" er av tilsvarende størrelse (gitt at 16:9 formatet opprettholdes)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hadde jo vært kult om de bare hadde laget "hull" det denne lommen skal være da.. Så er det noen hull i skjermen som gir deg lyd osv. Sikkert vanskelig å få til mtp. isolering for vann, men hadde vært kult med en slik løsning.

 

Liker forøvrig hva Asus prøver å gjøre her.. Så lite "lomme" som mulig. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Liker forøvrig hva Asus prøver å gjøre her.. Så lite "lomme" som mulig.

Er personlig litt overrasket over hvor positive folk er av denne lommen. Nå synes jeg jo på generell basis at disse lommene er en ikke-sak, men en liten tipp litt til høyre slik som på denne er den styggeste løsningen så langt i mine øyne. Foretrekker nok litt større, men i det minste bør den være midtstilt spør du meg.
Lenke til kommentar

Man innfinner seg når man møter opp et sted. Man avfinner seg med noe når man godtar det. :p Sitat Per Egil Hegge: "Å innfinne seg betyr å komme, ankomme, som i «eleven fikk beskjed om å innfinne seg hos rektor kl. 0900 neste dag». Å avfinne seg med noe betyr å godta, helst litt motvillig. Et oppfølgende eksempel fra det foregående er «eleven måtte avfinne seg med at han ble utvist i fem skoledager». Dette gikk ikke så bra for en kronikkforfatter i Aftenposten 11. juli, hvor vi kunne lese: «Han innrømmer at det er en tøff bør å måtte innfinne seg med meningsløshet og konflikt.» Her burde det opplagt ha stått avfinne seg med.

 

Slike språklige uhell hjemsøker mennesker som er plassert enda høyere i norsk kulturliv enn kronikkforfattere. En pessimistisk, men lutret sportssjef i Start uttalte til Fædrelandsvennen at «Start må innfinne seg med å ligge mot bunnen av tabellen». Og selveste undervisningsminister Kristin Halvorsen uttalte i forbindelse med sin femtiårsdag at hun måtte innfinne seg med at hun nå var blitt 50. Hun innfant seg nok til feiringen av dagen, og så må hun avfinne seg med sin høye alder. Det gjør de fleste av oss, for vi vet at det er mye bedre å ha sitt navn i fødselsdagsspalten, selv med et stadig høyere tall i overskriften, enn blant dødsannonsene.

 

Per Egil Hegge"

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er personlig litt overrasket over hvor positive folk er av denne lommen. Nå synes jeg jo på generell basis at disse lommene er en ikke-sak, men en liten tipp litt til høyre slik som på denne er den styggeste løsningen så langt i mine øyne. Foretrekker nok litt større, men i det minste bør den være midtstilt spør du meg.

Synes (vær så snill å ikke les videre om du lett blir *trigget* da dette er ikke ment som det) det er veldig rart at noen kan mene dette. mindre busslommer = bedre, selv om busslomme i seg selv ikke er bra. Du er ikke alene, artikkelen er jo også vinklet slik at ASUS er modige å våge dette, enn at ASUS er pyser som ikke tørr ha større busslomme (eller at de er dyktige som klarer å lage den mindre). Bare det å ha høyttaleren "i rammen" enn å ha den "i skjermen" er jo geninalt! 

 

Det finnes sikkert en APP du kan laste inn for å simmulere større busslomme  :tease: og sentrere den.

Lenke til kommentar

Lomme uten snuplass? Hvordan skal vi få sukk over oss. Hvem skal vi prate med, hvem er vi, og ikke minst, hvordan skal vi takle dette?

 

Her kommer BUSSEN.

 

Kunne man ikke kuttet kamera på framsiden?

Foretrekker helt klart kamera med klistremerke over.

MFW "Men da kan man ikke bryke face-ID". X)

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar

Synes (vær så snill å ikke les videre om du lett blir *trigget* da dette er ikke ment som det) det er veldig rart at noen kan mene dette. mindre busslommer = bedre, selv om busslomme i seg selv ikke er bra. Du er ikke alene, artikkelen er jo også vinklet slik at ASUS er modige å våge dette, enn at ASUS er pyser som ikke tørr ha større busslomme (eller at de er dyktige som klarer å lage den mindre). Bare det å ha høyttaleren "i rammen" enn å ha den "i skjermen" er jo geninalt! 

 

Det finnes sikkert en APP du kan laste inn for å simmulere større busslomme  :tease: og sentrere den.

Det er ikke hovedsakelig størrelsen jeg reagerer på, det er mer at den ikke er sentrert. Jeg gjentar jo gjerne at jeg mener det er en ikke-sak, men hvis jeg skulle rangert så er jeg faktisk ikke sikker på om jeg liker denne bedre enn Pixel 3 sin(som jeg ser på som den styggeste så langt).

 

Jeg synes for øvrig det blir feil av deg å sette likhetstegn mellom mindre = bedre. Hvis ikke design er en smakssak, hva er da en smakssak?

Lenke til kommentar

Det er ikke hovedsakelig størrelsen jeg reagerer på, det er mer at den ikke er sentrert. Jeg gjentar jo gjerne at jeg mener det er en ikke-sak, men hvis jeg skulle rangert så er jeg faktisk ikke sikker på om jeg liker denne bedre enn Pixel 3 sin(som jeg ser på som den styggeste så langt).

 

Jeg synes for øvrig det blir feil av deg å sette likhetstegn mellom mindre = bedre. Hvis ikke design er en smakssak, hva er da en smakssak?

 

Det er garantert en smak sak ja. Og din smak er nok mer riktig enn min med tanke på hvordan "alle" adopterer og aksepterer busslomme. 

 

Bortsett fra at den psykiske følelsen av at busslomme i skjermen representerer ett kompromiss, tror jeg at det som plager er nettopp at den er i midten. 

Jeg hadde fått mer ro i sjelen om busslommen var flyttet ut til hjørnene, slik at midten av skjermen viser bilde.

 

Her er ett "5 minutters mspaint job" for å forklare bedre. 

 

post-80192-0-04482300-1541605048_thumb.png

 

1. Orginal Iphone X

2. Høyttaler flyttet opp i rammen for å få mindre busslomme.

3. Busslomme splittet opp og flyttet til hjørnene, og avrundet skjerm.

4. Busslomme splittet opp og flyttet til hjørnene, firkantet skjerm.

5. Høyttaler flyttet opp i rammen for å få mindre busslomme - Busslomme splittet opp og flyttet til hjørnene, og avrundet skjerm.

6. Høyttaler flyttet opp i rammen for å få mindre busslomme - Busslomme splittet opp og flyttet til hjørnene, firkantet skjerm.

 

 

For meg er alle alternativ bedre enn orignalen, hvor alternativene blir gradvis bedre og genererer mindre plager.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...