Gå til innhold

Neste gen Nvidia skjermkort Kepler (GTX - 6xx ?)


_ziggy_

Anbefalte innlegg

Det stemmer ikke helt...

 

6GB, 384-bit er riktig.

Klokkefrekvensen skal nok litt ned... ;)

Sitter du på noe info vi andre ikke vet da? ;)

 

For joda, noen kilder sier ditt, andre sier datt (jeg refererte bare til specs fra den danske nettsiden), så ikke drep mine overivrige forhåpninger helt. :p

Dog: at 6GB, 384bit og 800MHz++ er mest sannsynelig kan jeg gå med på.

 

For meg bekjent så har det altså ikke kommet frem noen offisielle kilder som kan bekrefte verken det ene eller det andre. At det blir lignende K20 er nok å forvente.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter du på noe info vi andre ikke vet da? ;)

Jupp, men er begrenset hva man kan si...

 

For meg bekjent så har det altså ikke kommet frem noen offisielle kilder som kan bekrefte verken det ene eller det andre. At det blir lignende K20 er nok å forvente.

Stemmer.

Regn med endel høyere klokkefrekvens enn på Tesla-modellene. TPD på et Tesla-kort regnes også på en annen måte enn på et GeForce kort, TPD-verdiene som settes er også mye mer konservative. Så ville ha vært veldig forsiktig med å trekke direkte paraleller.

 

For å ta en sammenligning med ikke-NDA belagte produkter...

 

GeForce GTX 580 (GF110) og 512 cores har en TDP på ca. 250W der er core klokket til 772MHz og ALU på 1544MHz.

 

Tesla M2090 (GF110) og 512 cores har en TPD på 225W og er klokket til 650MHz på core og 1300MHz på ALU.

Lenke til kommentar

Må være rask på avtrekkern om det stemmer

Hvis det stemmer at det er "begrenset" opplag, så er det nettopp det der som er målet; at folk skal lokkes til å kjøpe. Hvis det blir ettertraktet kommer Nvidia trolig til å forsyne markedet med så mye de kan. 10.000 kort betyr ikke mange kort her til lands.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stemmer ikke. Det må isåfall være snakk om ASUS & eVGA sine "super turbo xl mega overclock" modeller.

Men du er enig i at rykter om slikt vil vekke oppsikt i markedet? For 10.000 totalt eksemplarer hadde det ikke vært verdt bryet med å lage egne modeller for produsentene. Endret av efikkan
Lenke til kommentar

Hvis det stemmer at det er "begrenset" opplag, så er det nettopp det der som er målet; at folk skal lokkes til å kjøpe. Hvis det blir ettertraktet kommer Nvidia trolig til å forsyne markedet med så mye de kan. 10.000 kort betyr ikke mange kort her til lands.

Ryktene sier også at tester av kortene skal komme først dagen etter at de blir lagt ut for salg.

Lenke til kommentar

Joda, men det endrer ikke at det virker som om Nvidia prøver å selge kortet før man har mulighet til å vite om det er verdt penga eller ikke.

Slik jeg ser det så ønsker Nvidia at det skal være tilgjengelig når folk får høre om det og leser tester om det, hvilket er nøyaktig det samme som AMD bruker å gjøre. Jeg ser ikke problemet her.
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd litt Unigine Valley, og jeg har litt blandede følelser.

 

Det er noen ting jeg raskt reagerer på:

 

Repeterende teksturer:

 

post-63307-0-73109200-1361058872_thumb.png

post-63307-0-32081300-1361058893_thumb.png

 

Det er tydelig at de bruker tradisjonelle multitekstur-terreng der terrenget er utformet a relativt få repeterende mønster som mappes sammen av en tekstur.

 

Terreng-LOD:

 

post-63307-0-64706500-1361059500_thumb.png

 

Her ser dere tydelig overgangen mellom to detaljnivå, fra 8x8 til 16x16 for terreng-celler. Siden Unigine brukte så mye tessellation i Heaven, hvorfor bruker de ikke tessellation til å skjule overgangen mellom detajlnivåene her?

 

Ennå verre er det med objekter som trær og steiner:

 

post-63307-0-87388300-1361059948_thumb.png

 

Her blir objektene tydeligvis rendret til en back-buffer og deretter blandet inn med dithering! Dette er trolig grunnen til at objeketene ser ikke ut til å blandes med bakgrunnen på lengre avstand, de ser ut som de er "limt" utenpå. Dermed får disse objektene heller ikke transparency antialiasing.

 

Lav polygoncount:

 

post-63307-0-30429600-1361059134_thumb.png

 

Så vidt jeg kan se er det områder med over 4000 pikseler per polygon med normal kamerastilling. Dette er skremmende lavt detaljnivå til noe som hevdes å være "cutting edge".

 

Atmosfæriske effekter og vær:

Noen av effektene ser ganske bra ut, spesielt lys og noen av vanneffektene. Derimot sprutene fra regndråper som treffer bakken nesten ut som enkle sprites. De mørke "skyggene" bak ting i månelys ser helt forferdelig ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...