Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. https://www.google.com/url?sa=t&source=web&cd=&ved=2ahUKEwi9zp_XkM6OAxVhFRAIHZbQFe8QFnoECDAQAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.nettavisen.no%2Fnekter-a-selge-miljobensin%2Fs%2F12-95-767752&usg=AOvVaw2D5IZyhPeaB9hp1T25mRHZ&opi=89978449 Fra den gangen man prøvde seg med 92 oktan bensin i Norge, i gamledager var det noe som ble kallt traktorbensin, den var vel nede på noen og sytti oktan
  3. Det tenker jeg ja. Dere kvinner er emosjonelle, mens vi menn er rasjonelle haha. Men dette har du selvsagt ikke lov til å si i dag. Fuck that
  4. https://x.com/DefenceHQ/status/1947281490087141547
  5. Endelig kom hjullageret mitt skal Skiftes i morgen 😀
  6. Endelig kom hjullageret mitt skal Skiftes i morgen 😀
  7. BMW-en jeg hadde mener jeg var merket med 91 til 98 (or higher).
  8. Mener Europa er på feil spor.Les hele artikkelen på Tek.no her
  9. Husker ikke oktantallet, men jeg husker å ha sett lavere oktantall til salgs i Danmark. Alle bensinkjøretøy jeg har sett i Norge er merket at de krever 95. Får Danmark spesialtilpassede biler?
  10. For mange år siden var det en kjede som prøvde å selge billig lavoktan-bensin. 87- eller 85-oktan eller hva det var. Den skulle i teorien være kompatibel med det meste av da moderne biler men det gikk visst hardt utover motorene. Den forsvant veldig fort igjen.
  11. du gjentar det mantra, og er muligens riktig, en risikerer ikke ødelegge motoren hverken med olje/drivstoff av billig-sorten. Men kravene/normen på olje/drivstoff ser ut til å være veldig basic (tabeller) https://lovdata.no/dokument/SFO/forskrift/2000-03-22-287 så, som jeg har vært inne på tidligere, det spørs om ikke normalpriset drivstoff (og olje) er forbedret "på eget initiativ" utover dette. Er i alle fall den tesen jeg finner mest plausibel pr. nå.
  12. Det er nok ikke Statoil, tviler på at Statoil lager sin egen motorolje lengre, en stund solgte de carlube, en britisk leverandør, kannene var identiske. Nå ser de litt anderledes ut så de kan ha byttet leverandør. Det betyr jo ingenting så lenge olja holder kravene.
  13. Konseptet virker mer å være en slags frempå gaterepotasje, nå er det jo generelt ikke voldsomt lurt å bedømme ting en ikke selv har sjekket ut forøvrig.
  14. vi mangler fakta fordi det ikke er særlig godt kjent hva som foregår i kulissene. Vil ikke kalle det hemmelighold, men bare ikke alment kjent kanskje. F.eks. er det "rykter" om at Biltema-oljer er levert av Statoil (equinor) hvilket da skulle bety god kvalitet. Men som med drivstoff, forskjellen i forhold til dyr olje, kan ligge i hva som er gjort av forbedrede egenskaper, utover minstekrav/norm, i den olja du kjøper i hylla på Cirkler K stasjonen
  15. Grillet laks med poteter og fløtesaus på Biografen i Aksdal. Veldig godt.
  16. Ja, det sier jo ganske mye om nivået til den gjengse nordmann....
  17. Går flere ganger daglig med hunden i et rolig strøk med hus i Oslo. Bare fryd og gammen. Grorud, Veitvet, Linderud, Skullerud, Mortensrud, Hauketo, Oslo city, Spectrum og nedre del av Akerselva. NOT SO MUCH!!
  18. I dag
  19. Uten å gidde å se disse videoene lever slike folk av negativitet og drama, og det har sjelden noen nyhetsverdi.
  20. På papiret ja, men hvor mye reell politisk makt og innflytelse har israelske arabere? De hadde vel 1 representant i forrige regjering. Selv om de er rundt 1/4 av befolkningen. I Bibi’s har de null representasjon. Samtidig som han strammer om grepet rundt demokratiet. I IDF er det vel kun individer blant druserne som får noe særlig mulighet til å klatre karrierestigen.
  21. 31 722
  22. Tyske engelske og franske medier har et mye større potensielt publikum enn norske medier. Derfor er det større rom for kvalitet da de har potensielt mye større salgstall blant andelen av befolkningen som etterpør det. Spesielt engelske medier har også større muligheter til å nå utenfor landets grenser enn norske. Forøvrig har de også søplemedier som er mye mye verre enn de norske både i England og Tyskland. (Frankrike kjenner jeg ikke like godt til). Når Dagbladet er en av få medieaktører som har vokst de siste årene virker det ikke akkurat som om det er mer kvalitet som etterspørres i Norge.
  23. Hvis man ønsker informasjon om f.eks europeiske forhold er det veldig lite poeng i og lese norske journalister sin tolkninger av hva som skjer. F.eks Ukraina-krigen blir nokså overfladisk dekket, særlig alt det som skjer rundt diplomatiet og diskusjonene i EU om støttepakkene. EU i seg selv er jo viktig, fint lite nyheter og analyser og finne i norske mediaer.
  24. I følge statistikken disse menneskene i rare uniformer selv fører, så har det vært mer kriminalitet før enn det er nå. Jeg går daglig rundt i Oslos gater, ikke at det er veldig relevant. Jeg bodde her forøvrig under krimtoppen på starten av '00-tallet også. Jeg overlevde, faktisk!
  25. greia er vel at det evt. tar år å avdekke forskjell eller oppdages aldri i hele tatt. Det mest åpenbare som ville blitt oppdaget, er forbruk pr. mil siden merkevare sies å inneholde tilsetning for redusert drivstofforbruk, og billigvarianten evt. ikke har dette.
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...