All aktivitet
Denne strømmen auto-oppdateres
- Siste time
-
Det var virkelighet skikkelig krise hvor Vance var rimelig sint mens det var meget rødglødende telefonsamtaler mellom flere land da Qatar og Pakistan grepet inn etter Trumps meget sanseløse trusler som ingen så kommende. I slutten valgt delegasjonene å forhandle på nytt, muligens etter Trump eller det hvite huset kan ha beklaget det. Men; det var blitt klart for alle at Trump har blitt rett og slett utilregnelig i slik grad at selv hans lakeiene hadde måtte gripe inn. Dessverre er skaden hendt; intensjonsavtalen kunne ikke berges, alt som kunne gjøres var å bedrive skadebegrensning - forhandlingene vil fortsette i en uke mens alt utsettes for 60 dager på ubestemt tid. Inntil videre vil ikke stredet åpnes. Mens det finnes en vilje på begge sider om å avslutte krisen og avverge oljesjokket har det vist seg at Trump har blitt for dement og farefullt impulsivt, det kom fram at det var Lindsay Graham som hadde fått Trump til å komme med disse truslene etter å ha snakket med ham og indisert at man kan ta stredet under kontroll med bakkestyrker. Nå er det oppstyr i senatet hvor Graham konfronteres mens både republikanerne og demokratene innså at de har en president som er blitt altfor utilregnelig i Lovens øyne bokstavelig talt. I slik grad at det grubles på om at han må avsettes, og Vance kan bli sterkt fristet til å starte prosessen. Netanyahu nekte å gå med på noe som helst forpliktelser omkring Libanon og opptre meget provoserende med en retorikk som frustrerte de fleste som lytte på ham. I det minst hadde israelerne blitt stoppet etter de siste sammenstøtene som kostet dem flere dusin soldater. Stredet er stengt. Men; oljeflyten ut av den persiske gulfen er ikke stanset - for iranerne tillatt kontrollert seiling gjennom sin egne skipsled på iransk sjøterritorium av "godkjente" frakt som utvilsomt går til vennligstemte land som Kina slik at trafikken er holdt ned på et minimum, alt kan komme ut - men ingen kan komme inn, selv disse som drar til Iran stanses på indiahavkysten for å motta olje. Dette gjør at markedet forsto at iranerne er ikke villig til å stenge ned all oljetrafikk, og dermed reagere mer negativt mot Trump enn mot Teheran.
-
Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]
Mr.Narvik svarte i et emne i Politikk og samfunn
-
Ja, ser det via konfigurator. Kom ingen opp på den siden jeg prøvde, men ikke første gang man finner feil på slikt.
-
Jeg gikk inn på en annen måte, og da dukket ingen biler opp. Men det gjør det heller ikke når jeg fjernet diesel filter. Så det er noe rart hos de.
- I dag
-
Det blir helt feil for meg å skulle la barna selv bestemme hva slags undervisning de skal delta i. For meg er hele diskusjonen om Pride på skolen en skinndebatt. Den egentlige debatten er om barn skal lære om seksualitet, legning, kjønnsidentitet, kjønnsinkongruens og kjønnsroller på skolen, hvorvidt skolen skal formidle verdier som mangfold og likeverd til barna, og om den historiske og pågående undertrykkingen av homofile og transpersoner. Pride er en glimrende anledning, der man har en ramme utenfor skolen som skal benyttes. Det finnes homofile elever på alle normale skoler. De vil ha stor nytte av Pride. Jeg syns argumentasjonen mot Pride er svak og i stor grad basert på konstruert argumentasjon eller religiøst vås. Det eneste spørsmålet som jeg mener er relevant er om religiøse foreldre skal kunne kreve fritak, slik de til dels har rett til i Opplæringsloven. Dette er et grensetilfelle, men jeg mener at undervisning om Pride trolig er viktigst for disse barna som ellers er de som virkelig blir indoktrinert.
-
149 122
-
27 742
- 72 258 svar
-
- Nedtelling
- 100000
-
(og 1 andre)
Merket med:
-
Saksøker Obsidian for manglende lønnsutbetaling
Spillredaksjonen publiserte et emne i Diskutér artikler (Gamer.no)
Saksøker Obsidian for manglende lønnsutbetaling The Outer Worlds-utvikleren benekter anklagene. Les hele saken på Gamer.no» -
Dette gir fetisj-vibber. Føtter er vel vanlig i så tilfelle, jeg hadde ikke brukt slike sokker i det daglige.
-
Skriv den første setningen som kommer opp i hodet ditt.
N-4K0 svarte på Programvare sitt emne i Lekeplassen
Fotball-VM kan vare så lenge det vill for min del, hvis bare media kunne slutte å trøkke det oppi trynet mitt over hele jævla internett skrive om det som om fotball er det største og mest fantastiske som har skjedd verden siden livet ble til -
149 121
-
27 743
- 72 258 svar
-
- Nedtelling
- 100000
-
(og 1 andre)
Merket med:
-
Banner Cia for jeg har ikke sett noen X-Men-filmer siden X-Men Origins: Wolverine fra 2009, med mindre Deadpool-filmene teller siden X-Men har noen cameos i dem.
-
8 timer og 59 minutter siden.
-
Jeg tar patent på fly som ikke kan fly.
-
Cia er nede på havnen og kokkelerer og Speed er nede på havnen og kukkelurer 😂
-
Skolepolitikk: Riksrevisjonen "oppdaget" mangler i skolen
lada1 svarte på lada1 sitt emne i Oppslagstavlen
En kan formidle forsiktighet uten skriftlige opplegg. Å demonstrere hvordan man beskytter ryggen etc kan enkelt vises ved å demonstrere i praksis. Så slipper man noe ekstra for de med utfordringer angåene lesing/skriving. Kanskje dette ville gi mest utbytte? På enkelte arbeidsplasser han man besøk av fysio-/ergo-terapaut og på større steder har man gjerne verneombud. Slike besøk kan kan både lærere og elever ha nytte av og dette behøver ikke komme inn under skole-budsjettet? Tips angående pedagogikk: jeg prøvde en øvelse med en ung elev der han måtte si definerte setninger på engelsk samtidig med å gjøre litt mentalt krevende fystske øvelser (tilsvarende dansetrinn). Jeg mener at den muntlige språkfedigheten ble fort og drastisk forbedret. Jeg har selv også på kort tid opplevd å forbedre skriftlige ferdigheter på kort tid ved bruk av pedagogikk som ikke brukes i skolen. En interasksjon med samme skriftlige oppgave - med stegvise forbedringer - gjorde susen på 2-3 uker. Mye bedre enn å få et tall (karakter) og en kommentar som de færreste av elevene tar inn over seg. Jeg blir ofte "stum" over å observere hvor lite effektiv tradisjonell skole-undervisning kan være noen ganger. -
Sviskepotts allsidige tråd for hyggelige folk som liker å prate
N-4K0 svarte på Sviskepott sitt emne i Sosialt
Jeg hater også hetebølger, jeg er ikke glad i varme over 20 grader og 25, spesielt i skyggen, er absolutt maks temp jeg takler, men heldigvis blir det ikke ofte så høy temp her oppe. Men føler med deg og alle som opplever (etter norsk standard) ekstrem varme og i likhet med oss ikke takler det. -
Sviskepotts allsidige tråd for hyggelige folk som liker å prate
MR SPEED svarte på Sviskepott sitt emne i Sosialt
Riktig god mandag CC ❤️❤️❤️❤️❤️❤️ -
Flytende skjermbeskytter. Apper med camera filter
flekken publiserte et emne i Mobiloperatører og tjenester
Hei, noen som vet om noen gode filter apper til å pynte på ansikt. Lurer også på om slike flytende skjermbeskyttere gjør jobben. Hvordan kan man vite om de er på hvis man ikke ser de. Blir man da også kvitt «kantene» blir glad for om noen kan dele erfaringer 😏 -
Svaret er simpelt, ingen ting / mørk energi. Om det er to entiteter eller to sider av samme substans, vites ikke. En mynt har to sider.
-
Hvilken sang hører du på nå?
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) svarte på Nipoe sitt emne i Lekeplassen
Nå hører vi to på: The Continuing Story Of Bungalow Bill - The Beatles.❤️❤️❤️❤️
