All aktivitet
Denne strømmen auto-oppdateres
- Siste time
-
Disse verdiene er viktige og det bør barn lære på skolen, men bør det nødvendigvis bakes inn under pride? Når jeg gikk på skole på tidlig 2000 tallet så var disse verdiene aldri nevnt under paraplyen pride, men det ble da folk av oss og. Pride eier ikke disse verdiene, og enn så lenge det er noen tvilsomme bånd til FRI, og disse aktivt bedriver politisk aktivisme, så er det ikke rart at noen kan oppleve dette som problematisk. Hvorvidt frykten og uromomentene rundt FRI sin aktivisme er reelle burde ikke spille så står rolle i mine øyne da jeg synes skolen bør være en nøytral arena hvor man ihvertfall som et minimum ikke bedriver implisiv støtte til FRI med pride flagging. Da blir skolen splittende, og ikke samlende. Problemet er jo også at pride betyr veldig forskjellig ting for enhver person, og så lenge hele flagget har en høyst subjektiv symbolikk så vil man aldri bli enige med to streker under svaret HVA pride flagget egentlig betyr. Det blir bare en skyttergravskrig med meningutveksling begge veier. Når det er sagt så tror jeg det store majoriteten støtter og er enig i verdier som samhold, mangfold, inkludering, likeverd og synlighet, som jo bare er noen av verdier pride fronter, så er man kanskje litt uenig i noen aspekter som f.eks abort.
-
Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]
Dragavon svarte i et emne i Politikk og samfunn
https://www.vg.no/sport/i/rrm5pw/henrik-haukeland-snakker-ut-etter-overgangen-til-russisk-ishockey -
Man må sikkert til svv å få nytt "kort" utstedt med de nye grensene påskrevet 😏
-
Kan prøve å høre med folk i denne tråden, den er aktiv og godt befolket av tv entusiaster.
-
Lagringsmedie kommer ikke opp i utforsker i diskbehandling
Fazam publiserte et emne i Lagringsmedier
Det er strøm på USB-mediet og den kommer opp i enhetsbehandling. Jeg frykter vel for at filene er tapt for alltid. Hvis det ikke finnes et program som klarer å få ut dette. Tips? -
Satt pris for Grand Theft Auto VI
Donkey Kong svarte på Spillredaksjonen sitt emne i Diskutér artikler (Gamer.no)
Spill til PC var rimeligere enn dette i perioden 2000-2011. Standard AAA var 399-449 frem til ca. 2011, men du kunne finne rimelige kampanjer ved lansering. Se for eksempel denne tråden fra 2011, hvor de diskuterer pris på Skyrim ved lansering i 2011. Elkjøp solgte Skyrim på PC til 299 og konsoll til 399.- 64 svar
-
- 1
-
-
Satt pris for Grand Theft Auto VI
Espressivo svarte på Spillredaksjonen sitt emne i Diskutér artikler (Gamer.no)
Jeg liker ikke Norsk, så her er et fra Gemini... PC games are generally cheaper than console games because PC storefronts operate in an open, highly competitive digital marketplace. Without physical distribution, manufacturing, or console licensing fees, PC game prices drop quickly through frequent sales, digital key retailers, and game bundle platforms Men ja, jeg har uansett lagt merke til en prisendring med tiårene -
Hakk i plata. Hva med å sette seg inn i hva intensjonen til Israel er? Det er nettopp at alle palestinerne skal pakke sammen og dra (hvor?), eller seigpines til døde. Hvor stort landområde har palestinerne til å være på? Hva med alle krigsforbrytelsene som terroristene IDF ligger bak? Nei, da gnåler man heller om Hamas atter en gang, og gir blaffen i sivile med feil etnisitet.
-
Gaming PC til ca. 25.000,- (Har noe fra før.)
Malmern svarte på Malmern sitt emne i Hjelp til kjøp og salg av PC
Da er delene bestilt, ble noen små endringer, sparte ca. 3k ved å gå vekk fra rgb på rammen og hovedkortet 😛 -
Nei, kraftkrisen er ikke enkel å løse
Jarmo svarte på inside_997084 sitt emne i Diskuter artikler (Tu.no)
Regjeringen i Sverige har undertegnet en avtale om statsstøtte til tre nye reaktorer ved et av landets kjernekraftverk. Reaktorene skal bygges ved Ringhals kjernekraftverk sør for Göteborg. -
Nei, kraftkrisen er ikke enkel å løse
Simen1 svarte på inside_997084 sitt emne i Diskuter artikler (Tu.no)
Resultatet av oktober får man nødvendigvis tidligst når kalenderen snues om til november. Nå var det vel flere værprofenter som mente å vite noe om hele vinteren 25/26 allerede før kalenderen viste november. Det man så tidlig i november var selvsagt ikke like anstrengt som det vi så 1-2-3-4 måneder senere. Dette var en situasjon som utviklet seg og utviklingen skjedde gradvis. Værprofetene er egetnlig ikke det. De er dommedagsprofeter som hadde råflaks med været over tid viste seg å dreie i deres retning. Riktignok ikke så alvorlig som de spådde, men likevel nok til at de kan slå seg på brystet og hevde at de hadde rett hele tiden og hele tiden visste bedre enn både meteorologisk institutt og NVE. Ikke helt ulik disse som spår klimakatastrofe hvert år og plutselig slumper til å treffe på spådommene i et verdenshjørne noen uker i året. @sk0yern Oppdaterer du fyllingsgrad og hydrologien for NO2 i standard format? -
Satt pris for Grand Theft Auto VI
Donkey Kong svarte på Spillredaksjonen sitt emne i Diskutér artikler (Gamer.no)
Forstår ikke helt hva du argumenterer for. Tenker du at vi skal sammenligne priser i ulike land uten moms/skatt, og at norske forbrukere skal være fornøyde med hvor lav prisen er før skatt? Sluttsummen på kassalappen, det som Rema 100 som kjent er opptatt av, er noenlunde den samme i Vesten. I UK (inkl. skatt) er prisen ca 440 pund = 5700 kroner. I Norge er det altså en butikk (Obs) som selger for 5600 kr. Øvrige butikker tilgjengelig på internett har sluttsum på 6200 kr. -
Prøver tro meg.
-
Satt pris for Grand Theft Auto VI
Gavekort svarte på Spillredaksjonen sitt emne i Diskutér artikler (Gamer.no)
Spill var jo ikke spesielt billig den gang. AAA kostet fra 500 til 600 kroner, som tilsvarer 800-900 kroner i dagens penger. -
Noen som har erfaring ved Stavern også?
-
Satt pris for Grand Theft Auto VI
Espressivo svarte på Spillredaksjonen sitt emne i Diskutér artikler (Gamer.no)
Jeg har gode minner fra da PC-spill var den billigste platformen. 2000-2015 åra. Jeg begynte å spille i 2009 -
Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags
Gouldfan svarte på Onyx sitt emne i TV-serier og -programmer
Er her i Sverige iallafall -
27 710
- 72 290 svar
-
- Nedtelling
- 100000
-
(og 1 andre)
Merket med:
-
149 156
-
Dagens Innrømmelse!!
MR SPEED svarte på Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) sitt emne i Lekeplassen
innrømmer spist baguett med roastbiff -
Cassidy Tvillingene sin Brustråd
MR SPEED svarte på Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) sitt emne i Lekeplassen
- I dag
-
Satt pris for Grand Theft Auto VI
vegin61269 svarte på Spillredaksjonen sitt emne i Diskutér artikler (Gamer.no)
Obs. 4552kr. +MVA -
Sniktitt: Gothic 1 Remake
Aetius svarte på Spillredaksjonen sitt emne i Diskutér artikler (Gamer.no)
LLM = Large Language Model, dvs en type kunstig intelligens som essensielt er laget for å lage realistiske setninger. ChatGPT er ett eksempel.
