Gå til innhold

Mobilabonnementet som gir opplevelser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker det for bra til å være sant så er det nok det.

 

Det heter seg at "Det er ikke noe som heter gratis formiddagsmat".

 

Netcom driver selvsagt ikke veldedighet og deler ut gratis saker uten å ta seg betalt for det på en eller annen måte. Spørsmålet er bare om du vil betale for f.eks kebaben direkte eller betale jevnt og trutt på kebaben hver gang du bruker telefonen og kanskje få den utdelt ved en senere anledning om du har betalt nok gjennom telefonprisene og har flaks. Hele svindelen handler om å skjule kostnadene for kundene og gjøre det vanskeligere å sammenligne priser med andre operatører. Sannsynligvis vil du ende opp med å betale for en rekke ting du ikke er interessert i.

 

Jeg er litt usikker på hvor suksessfullt dette kan bli. Jo dummere kundene er jo bedre er det for Netcom.

Lenke til kommentar
Spennende dette, bra at netcom kommer opp med noe nytt og spennende igjen, vært stille på innovasjonsfronten der en stund nå!

 

Innovasjon? Jeg foretrekker det billigste abbonementet jeg, ikke det med mest jalla som jeg aldri spurte om.

Om du foretrekker det billigste abonnementet er uansett andre operatører bedre alternativ enn netcom. De har såvidt jeg vet aldri hatt noe mål om å være billigst på noe som helst ;)

Lenke til kommentar

Hehe Simen, jeg synes lunsj er fornorsket nok, men kanskje det faktisk er et uttrykk som går som du skrev det. Jeg har bare hørt om den engelske versjonen før.

 

Men sukk, de prisene der hjemme. Her nede i danmark settes det stadig spørsmålstegn ved hvor mye operatørene tar seg betalt for en sms, og her er standardpris 20 øre. Altså 1/3 av hva netcom vil knipe til seg.

:roll:

Lenke til kommentar
Fin ting dette, men de aller fleste abb. til netcom er bra når du kombinerer dem med tilleggstjenester. Det er det som er så genialt med netcom.

 

Skal se litt nærmere på dette :)

 

jeg ser ofte dette:

https://netcom.no/tjenester/smsmania.html

 

bli lagt fram som noe unikt og bra med netcom...

 

*kremt* telenor *kremt*:

http://telenor.no/privat/mobil/tjenester/f...r/smspakker.jsp

Lenke til kommentar
jeg ser ofte dette:

https://netcom.no/tjenester/smsmania.html

 

bli lagt fram som noe unikt og bra med netcom...

 

*kremt* telenor *kremt*:

http://telenor.no/privat/mobil/tjenester/f...r/smspakker.jsp

Det tok dem 3 år å kopiere det - hurra for unike Telenor! :p

 

Når det gjelder "gratis lunsj" så er da kostnadene på MeWe forutsigbare nok. Man angir minstefakturering per måned, og denne gjelder på alt på abonnementet - både faste avgifter og forbruk. F.eks. vil MeWe 400 med Venner og SMSmania koste minimum 400,- per måned, hvorav 229,- er månedsavgiftene på SMSmania og Venner. Ringeprisene er heller ikke noe å si på med tanke på hva man får for pengene. For de som ønsker å ikke betale noe for det de skal ha vil neppe MeWe være særlig attraktivt (det koster jo penger, grøss og gru), men for de som er litt mer bevisst på hva de får for pengene sine synes jeg dette er et friskt pust i noe som alt for lenge har vært et evinnelig kappløp om lavere minuttpriser og obskure rabatter.

Lenke til kommentar

Skal nok ha meg dette abonnementet. Skal over til Netcom igjen uansett (Fra telenor), og i tillegg ha meg ny mobil. 600,- i måneden - 200 til SMSmania, 29 til Venner. Da har jeg 331,- å ringe for + datatrafikk (bruker en del på det). Når jeg da får f.eks N82 for 1,- synes jeg dette er kjempebra tilbud. Men det passer selvsagt best for de som skal ha ny mobil og vet sånn høvelig hva slags forbruk de har.

 

Har forøvrig alltid vært imot å kjøpe mobil med abb. binding, men dette skal jeg faktisk slå til på...

Endret av illmatic.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1345t12

men jeg har jo dette med djuice zero? koster meg 100kroner mnd. de 100kr kan jeg bruke til hva jeg vil. om det er smspakker, ringepakker, datapakker eller laste ned musikk i musikkbutikken. eller om jeg ønsker å bruke 50kroner på musikk og 50kroner på abn så velger jeg jo dette selv.

 

forskjellen her mellom djuice og mewe er jo beløpene. men er jo akkurat samme greia. og forsåvidt alle andre abonnement med minstepris og null mndspris.

 

den eneste forskjellen som er betydelig er jo at du sender gratis sms etc med mewe til andre med mewe. men å gjøre dette med hva du kan bruke de 400kronene på er jo bare tull. det er jo logisk uansett.

 

eller har jeg misforstått?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1345t12
men jeg har jo dette med djuice zero? koster meg 100kroner mnd. de 100kr kan jeg bruke til hva jeg vil. om det er smspakker, ringepakker, datapakker eller laste ned musikk i musikkbutikken. eller om jeg ønsker å bruke 50kroner på musikk og 50kroner på abn så velger jeg jo dette selv.

 

forskjellen her mellom djuice og mewe er jo beløpene. men er jo akkurat samme greia. og forsåvidt alle andre abonnement med minstepris og null mndspris.

 

den eneste forskjellen som er betydelig er jo at du sender gratis sms etc med mewe til andre med mewe. men å gjøre dette med hva du kan bruke de 400kronene på er jo bare tull. det er jo logisk uansett.

 

eller har jeg misforstått?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1345t12
I tillegg får du mobiltelefon til ganske reduserte priser, så vidt jeg vet har du ikke like store prisreduksjoner på mobiler med djuice.

 

joa sant nok. men er jo samme abonnement. så ikke noe å rope hurra for akkurat det med 200 400 etc.

 

ooog ikke spør hvordan eller hvorfor jeg klarte å quote meg selv..

Endret av Slettet+1345t12
Lenke til kommentar
men jeg har jo dette med djuice zero? koster meg 100kroner mnd. de 100kr kan jeg bruke til hva jeg vil. om det er smspakker, ringepakker, datapakker eller laste ned musikk i musikkbutikken. eller om jeg ønsker å bruke 50kroner på musikk og 50kroner på abn så velger jeg jo dette selv.

 

forskjellen her mellom djuice og mewe er jo beløpene. men er jo akkurat samme greia. og forsåvidt alle andre abonnement med minstepris og null mndspris.

 

den eneste forskjellen som er betydelig er jo at du sender gratis sms etc med mewe til andre med mewe. men å gjøre dette med hva du kan bruke de 400kronene på er jo bare tull. det er jo logisk uansett.

 

eller har jeg misforstått?

Månedsbeløpet på MeWe inkluderer månedsavgiftene på eventuelle tilleggstjenester du legger til på abonnementet. Det begrenser seg altså ikke til kun forbruk, slik det er med alle andre mobilabonnement med minstefakturering (inkl. Djuice Zero).

Endret av Ensnared
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...