Gå til innhold

Mobilabonnementet som gir opplevelser


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+1345t12
men jeg har jo dette med djuice zero? koster meg 100kroner mnd. de 100kr kan jeg bruke til hva jeg vil. om det er smspakker, ringepakker, datapakker eller laste ned musikk i musikkbutikken. eller om jeg ønsker å bruke 50kroner på musikk og 50kroner på abn så velger jeg jo dette selv.

 

forskjellen her mellom djuice og mewe er jo beløpene. men er jo akkurat samme greia. og forsåvidt alle andre abonnement med minstepris og null mndspris.

 

den eneste forskjellen som er betydelig er jo at du sender gratis sms etc med mewe til andre med mewe. men å gjøre dette med hva du kan bruke de 400kronene på er jo bare tull. det er jo logisk uansett.

 

eller har jeg misforstått?

Månedsbeløpet på MeWe inkluderer månedsavgiftene på eventuelle tilleggstjenester du legger til på abonnementet. Det begrenser seg altså ikke til kun forbruk, slik det er med alle andre mobilabonnement med minstefakturering (inkl. Djuice Zero).

 

 

månedsbeløpet er jo minstefaktureringen? altså. 0 i mnd(Samme som djuice zero) men med en minstefakturering(det du MÅ betale) zero har 100, mewe har 200(og 400 600 800 man kan velge)

 

hva DU bruker den hundrelappen til(eller 200lappen) blir jo akkurat det samme.

 

mao. disse er helt lik.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
månedsbeløpet er jo minstefaktureringen? altså. 0 i mnd(Samme som djuice zero) men med en minstefakturering(det du MÅ betale) zero har 100, mewe har 200(og 400 600 800 man kan velge)

 

hva DU bruker den hundrelappen til(eller 200lappen) blir jo akkurat det samme.

 

mao. disse er helt lik.

Nei, dette stemmer ikke.

 

"Hundrelappen" (dvs. minstefaktureringen på kr 99,-) på Djuice Zero (og NetCom SmartTalk, og Tele2 Champion, og alle de andre) kan kun brukes til normalt forbruk - dvs. samtaler, SMS, MMS, innholdstjenester, WAP, etc. (kort sagt, alle kostnader som varierer fra regning til regning ut i fra hvor mye du har brukt det).

Minstefaktureringen på MeWe kan også brukes til faste månedsavgifter på tilleggstjenester - dvs. SMSmania, NetCom Venner, Totalforsikring, MMSmania, Connect, etc. (kort sagt alle kostnader, både de som varierer fra regning til regning samt de som koster det samme hver måned).

 

For å ta en sammenligning (dog i en fiktiv verden hvor Telenor og NetCom er èn og samme operatør med samme tjenester):

Djuice Zero med SMSmania = minimum 299,- per måned (200,- for SMSmania, 99,- minstefakturering på forbruket)

MeWe 200 med SMSmania = minimum 200,- per måned (200,- for SMSmania, som inngår i minstefaktureringen på 200,-)

 

Dette er altså en relativt vesentlig forskjell.

Endret av Ensnared
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1345t12

men hvor har du dette fra? nå har ikke jeg noen faktura her nå men skal sjekke det i morgen. høres ikke rett ut og står ingenting om det på telenor.no

Endret av Slettet+1345t12
Lenke til kommentar
men hvor har du dette fra? nå har ikke jeg noen faktura her nå men skal sjekke det i morgen. høres ikke rett ut og står ingenting om det på telenor.no

Det er slik minimumsfakturering på forbruket fungerer; månedsavgifter teller ikke som forbruk. MeWe er det eneste abonnementet som også dekker tilleggstjenester med minstefaktureringen, iallefall blandt de større operatørene (alt smårusket har jeg ikke oversikt over). Tele2 sin minstefakturering gjaldt ikke engang utenlandsbruk eller innholdstjenester, kun innenlandssamtaler og SMS i Norge (og kanskje MMS i Norge, litt usikker på akkurat det siden de nå har fjernet den beskrivende teksten på hjemmesida - mulig de har endret det også, men jeg tviler).

Endret av Ensnared
Lenke til kommentar

Gjelder minstefakturering på dersom jeg bruker tjenesten for å fylle opp andres netcom kontant via nett? Der kan man velge faktura, og dermed kommer det sammen med fakturaen din.

 

Jeg er fast giver som overfører 200 kroner per måned, med dette kan jeg vel også bare ringe givertelefonen istedenfor å trekke fra kontoen.

 

Dette abonnenentet må jeg se litt nærmere på når jeg trenger en ny telefon :)

Lenke til kommentar
Gjelder minstefakturering på dersom jeg bruker tjenesten for å fylle opp andres netcom kontant via nett? Der kan man velge faktura, og dermed kommer det sammen med fakturaen din.

 

Jeg er fast giver som overfører 200 kroner per måned, med dette kan jeg vel også bare ringe givertelefonen istedenfor å trekke fra kontoen.

 

Dette abonnenentet må jeg se litt nærmere på når jeg trenger en ny telefon :)

 

Hei, om du fyller opp andre nr via din telefon vil disse beløpene komme inn under minimumsfaktureringen. Det eneste som ikke gjør dette er purregebyrer, fakturagebyr, reaktiveringsavg og forsinkelsesrente.

Lenke til kommentar
månedsbeløpet er jo minstefaktureringen? altså. 0 i mnd(Samme som djuice zero) men med en minstefakturering(det du MÅ betale) zero har 100, mewe har 200(og 400 600 800 man kan velge)

 

hva DU bruker den hundrelappen til(eller 200lappen) blir jo akkurat det samme.

 

mao. disse er helt lik.

Nei, dette stemmer ikke.

 

"Hundrelappen" (dvs. minstefaktureringen på kr 99,-) på Djuice Zero (og NetCom SmartTalk, og Tele2 Champion, og alle de andre) kan kun brukes til normalt forbruk - dvs. samtaler, SMS, MMS, innholdstjenester, WAP, etc. (kort sagt, alle kostnader som varierer fra regning til regning ut i fra hvor mye du har brukt det).

Minstefaktureringen på MeWe kan også brukes til faste månedsavgifter på tilleggstjenester - dvs. SMSmania, NetCom Venner, Totalforsikring, MMSmania, Connect, etc. (kort sagt alle kostnader, både de som varierer fra regning til regning samt de som koster det samme hver måned).

 

For å ta en sammenligning (dog i en fiktiv verden hvor Telenor og NetCom er èn og samme operatør med samme tjenester):

Djuice Zero med SMSmania = minimum 299,- per måned (200,- for SMSmania, 99,- minstefakturering på forbruket)

MeWe 200 med SMSmania = minimum 200,- per måned (200,- for SMSmania, som inngår i minstefaktureringen på 200,-)

 

Dette er altså en relativt vesentlig forskjell.

 

Men no vil aldri telenor blir så smart som Netcom og ha slike geniale tilleggstjenester. Telenor tror folk enten sender sms, ringer, eller ringer venner. Det har nok ikke slått dem at folk som sender sms også ønsker å ringe billig samt ringe "gratis" til venner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1345t12
men hvor har du dette fra? nå har ikke jeg noen faktura her nå men skal sjekke det i morgen. høres ikke rett ut og står ingenting om det på telenor.no

Det er slik minimumsfakturering på forbruket fungerer; månedsavgifter teller ikke som forbruk. MeWe er det eneste abonnementet som også dekker tilleggstjenester med minstefaktureringen, iallefall blandt de større operatørene (alt smårusket har jeg ikke oversikt over). Tele2 sin minstefakturering gjaldt ikke engang utenlandsbruk eller innholdstjenester, kun innenlandssamtaler og SMS i Norge (og kanskje MMS i Norge, litt usikker på akkurat det siden de nå har fjernet den beskrivende teksten på hjemmesida - mulig de har endret det også, men jeg tviler).

 

hmm måtte sjekke med telenor kundeservice, og du har visst rett. my bad! trodde virkelig man kunne bruke 100lappen til hva man ville.

Lenke til kommentar

Huff. Slik prismodellene er nå er det umulig å holde oversikt. Hadde vært mye enklere om det ble laget en prismodell som alle aktørene måtte følge. Hadde man i tillegg fjernet månedsprisen hadde man også fått slutt på subsidieringen av mobiltelefoner. Noe som også skaper uoversikt i markedet.

Endret av JonT
Lenke til kommentar
Fin ting dette, men de aller fleste abb. til netcom er bra når du kombinerer dem med tilleggstjenester. Det er det som er så genialt med netcom.

 

Skal se litt nærmere på dette :)

 

jeg ser ofte dette:

https://netcom.no/tjenester/smsmania.html

 

bli lagt fram som noe unikt og bra med netcom...

 

*kremt* telenor *kremt*:

http://telenor.no/privat/mobil/tjenester/f...r/smspakker.jsp

 

Så bra at Telenor endelig kom etter, etter så utallige mange år de har hengt etter. Lurer på hvor lang tid det tar før de kommer etter med andre tjenester. F.eks venner.

Lenke til kommentar
Skal nok ha meg dette abonnementet. Skal over til Netcom igjen uansett (Fra telenor), og i tillegg ha meg ny mobil. 600,- i måneden - 200 til SMSmania, 29 til Venner. Da har jeg 331,- å ringe for + datatrafikk (bruker en del på det). Når jeg da får f.eks N82 for 1,- synes jeg dette er kjempebra tilbud. Men det passer selvsagt best for de som skal ha ny mobil og vet sånn høvelig hva slags forbruk de har.

 

Har forøvrig alltid vært imot å kjøpe mobil med abb. binding, men dette skal jeg faktisk slå til på...

 

Dersom du bruker en del datarafikk ville jeg tatt en titt på Connect Fritid. Jeg er veldig fornøyd med denne tjenesten. Jeg brukte en del datatrafikk før. Nå bruker jeg mangedobbelt. For 99 kr i måneden har du fri bruk 17-08 og fra fredag kl 17 til mandag kl 08. Mens geniale tjenesten fra Netcom syns jeg. Datatrafikken (mener e på) blir også billigere utenom dette tidsrommet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...