Gå til innhold

TEST: Logitech G9


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor i alle dager er det ingen av dagens muser som kommer med knapp forran og bak musehjulet?

 

Jeg har en MX1000 per i dag og den har denne knappen, utrolig praktisk å bruke denne knappen som push to talk i f.eks teamspeak.

 

Nå har dem jo slutta å selge MX1000 også, før jeg rakk og kjøpe meg en reserver :( hva skal jeg gjøre når MX'n dør? :grumpy::no:

Lenke til kommentar

Bra at presisjonen på hjulknappen er bemerket. Jeg er avhengig av et presist hjul. G5 hjulet mitt er også dritt. Jeg tester MS Sidwinder musen nå. Formen er veldig lik G9 på bildet, men den har veldig presist og behagelig hjul, både for scrolling og klikking. har brukt den i en måned og er meget fornøyd. MS Sidewinder er i ferde med å erstatte min gamle MouseMan Dual Optical :)

Lenke til kommentar
Hvorfor i alle dager er det ingen av dagens muser som kommer med knapp forran og bak musehjulet?

 

Jeg har en MX1000 per i dag og den har denne knappen, utrolig praktisk å bruke denne knappen som push to talk i f.eks teamspeak.

 

Nå har dem jo slutta å selge MX1000 også, før jeg rakk og kjøpe meg en reserver :( hva skal jeg gjøre når MX'n dør? :grumpy::no:

 

Du har jo alltids Razer Lachesis med to små knapper bak hjulet. Som standard er de stilt inn til å bla opp/ned blandt fem DPI-instillinger man kan sette til det man føler for mellom 125 og 4000, med økning på 125 mellom hvert "hakk".

 

Bilde.

Endret av Isindil
Lenke til kommentar
Du har jo alltids Razer Lachesis med to små knapper bak hjulet. Som standard er de stilt inn til å bla opp/ned blandt fem DPI-instillinger man kan sette til det man føler for mellom 125 og 4000, med økning på 125 mellom hvert "hakk".

 

Dessverre har jeg såpass langre fingre at å flytte den bak hjulet blir litt knotete i forhold til å bare klikke på en knapp forran hjulet. Dette skal jo skje i fart og gjerne i spille hvor man er i bevegelse - Da har man rett og slett ikke tid til å flytte hånda så mye. Noe som gjør at den knappen jeg snakker om er så genial, den er reachable og godt plassert. Dessverre har ingen etter MX1000 denne knappen :(

 

Men, man kan vel ikke få alt. Jeg vet jeg er kresen, men det har man vel også rett til å være? ;)

 

Ps. dersom noen har en MX1000 liggende kjøper jeg den lett. Gjerne to også.

Endret av Dj_Matsern
Lenke til kommentar
Du har jo alltids Razer Lachesis med to små knapper bak hjulet. Som standard er de stilt inn til å bla opp/ned blandt fem DPI-instillinger man kan sette til det man føler for mellom 125 og 4000, med økning på 125 mellom hvert "hakk".

 

Dessverre har jeg såpass langre fingre at å flytte den bak hjulet blir litt knotete i forhold til å bare klikke på en knapp forran hjulet. Dette skal jo skje i fart og gjerne i spille hvor man er i bevegelse - Da har man rett og slett ikke tid til å flytte hånda så mye. Noe som gjør at den knappen jeg snakker om er så genial, den er reachable og godt plassert. Dessverre har ingen etter MX1000 denne knappen :(

 

Men, man kan vel ikke få alt. Jeg vet jeg er kresen, men det har man vel også rett til å være? ;)

 

Ps. dersom noen har en MX1000 liggende kjøper jeg den lett. Gjerne to også.

 

Jeg har en MX1000, men vet ikke hvor ledningen til laderen befinner seg :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Hvorfor i alle dager er det ingen av dagens muser som kommer med knapp forran og bak musehjulet?

 

Jeg har en MX1000 per i dag og den har denne knappen, utrolig praktisk å bruke denne knappen som push to talk i f.eks teamspeak.

 

Nå har dem jo slutta å selge MX1000 også, før jeg rakk og kjøpe meg en reserver :( hva skal jeg gjøre når MX'n dør? :grumpy::no:

G5 2007 edition eller hva den heter har jo to knapper på sida, i stedet for bare én, som G5, hvis det er en trøst?

Lenke til kommentar
I pakken følger det også med en boks som inneholder åtte blylodd, fordelt på to forskjellige vektstørrelser.

Er dere sikker på dette? RoHS setter begrensninger for hvor mye bly det kan være i elektronikkprodukter og dette er definitivt langt over de tillatte grensene for RoHS. Med andre ord ville denne musa vært forbudt solgt innen EU om det var sant.

 

Jeg tipper loddene er laget av rustfritt stål eller overflatebehandlet billigstål.

Lenke til kommentar
Hvorfor i alle dager er det ingen av dagens muser som kommer med knapp forran og bak musehjulet?

 

Jeg har en MX1000 per i dag og den har denne knappen, utrolig praktisk å bruke denne knappen som push to talk i f.eks teamspeak.

 

Nå har dem jo slutta å selge MX1000 også, før jeg rakk og kjøpe meg en reserver :( hva skal jeg gjøre når MX'n dør? :grumpy::no:

Ebay.com |.co.uk ?

Lenke til kommentar
Grisestygg mus. holder meg nok til Deathadder og Razer.

Second that :D

Byttet nettopp ut min MX518 med en Razer Diamondback 3G, angrer ikke et sekund :)

 

 

Og razer sin programvare EIER logitech sin...

 

Razer: 1 program @ 284K minne @ 3 threads...

Logitech: 2 program @ ca. 15-20MB minne @ over 30 threads...

 

Systemet er raskere allerede :D

Lenke til kommentar

@ wubbable:

 

Enten så overdriver du, eller så har du en latterlig dårlig pc :p

 

 

Så det ble ikke noen "Anbefales" fra HW sin side denne gang?

 

En ting til, programmet heter SETPOINT, ikke "Device settings"

 

EDIT:

 

@ wubbable

 

Hadde du hatt en pc med 128mb minne hadde det sikker vært merkbart :p

Endret av Abn0rmal
Lenke til kommentar

heh, ok, sikkert ikke så "merkbart" raskere, men teoretisk sett raskere ^^

Og har en helt ny PC, alt oppgradert :)

 

edit: Og det heter SetPoint, ikke set point

Og for whats its worth: Razer sine hotkeys fungerer også når et adminstrativt program sitt vindu har fokus, noe logitech ikke klarer å få til...

Endret av Wubbable
Lenke til kommentar

God test! Utenom en ting.

 

Jeg har selv hatt denne musen i måneder og synes det er den aller beste musen jeg har hatt. Synes det er veldig deilig at man i stor grad kan endre størrelsen på selve musen (så og si) ved hjelp av bytte dekselet. At dekslene har ulik overflate ser jeg også som et stort pluss. Det eneste vi mangler nå er fler deksler i salg.

 

Musen er av det mest presise jeg har hatt og sammen med Eyepad Corepad (den ultratynne tøymatten) har jeg ingen ting å klage på, verken i Windows eller i spill.

 

At du trekker musen for upresist rullehjul i fri modus er totalt bogus. Da kunne du like godt trukket den for å være alt for presis i trinnmodus, det blir samme greia. Jeg benytter alltid trinnløs modus i Windows, mens når jeg er i spill er jeg nødt til å ha med trinn (slik at jeg kan scrolle gjennom f.eks. våpen). I Windows derimot, med trinnløs hjul, er en av de beste funksjonene jeg noen gang har hatt på en mus.

 

Over and out.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...