Gå til innhold

Microsoft inspirert av PS2 (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PS2's suksess lå veldig mye i mangel på konkuranse, noe som førte til at utviklerne støttet den mye sterkere som førte til det lange livet og de gode titlene som kommer med langt liv.

 

Det er ingen konsoller i dag som kan gjøre det PS2 gjorde i sin tid, ikke engang vidunderlige PS3. Det er en mye skarpere konkuranse mellom konsollene og det er en større splid mellom utviklerne om hvem de skal støtte og hvem de ikke skal støtte.

 

Så jeg tror nok ikke at noen av konsollene får et like langt liv som PS2 fikk, uansett hvor mye de prøver. Det må i alle fall være med at alle 3 er enige med å holde tilbake sin neste konsoll og selge på den gamle de har, noe som aldri blir å skje.

Lenke til kommentar

Kan tenke meg at Wii blir førstemann som hopper av denne generasjonen, ergo, at Nintendo kommer med en ny era først.

Etter det kan jeg tenke meg at hvis Live blir holdt like bra som det er idag, og spill som kommer på en evt. ny Xbox blir online-bakoverkompatible med 360'n så har Microsoft gjort det virkelig bra, og kan holde på lenge med 360'n.

(Mye det samme med Psn også, Live er bare så mye mer "meg" :p )

Endret av Laland
Lenke til kommentar
PS2's suksess lå veldig mye i mangel på konkuranse, noe som førte til at utviklerne støttet den mye sterkere som førte til det lange livet og de gode titlene som kommer med langt liv.

 

Det er ingen konsoller i dag som kan gjøre det PS2 gjorde i sin tid, ikke engang vidunderlige PS3. Det er en mye skarpere konkuranse mellom konsollene og det er en større splid mellom utviklerne om hvem de skal støtte og hvem de ikke skal støtte.

 

Så jeg tror nok ikke at noen av konsollene får et like langt liv som PS2 fikk, uansett hvor mye de prøver. Det må i alle fall være med at alle 3 er enige med å holde tilbake sin neste konsoll og selge på den gamle de har, noe som aldri blir å skje.

Tull, var overflod av konsoller da PS2 herjet som verst men de ble noe aldri av pga Sony hadde markedet i sin hule hånd. Og det er pga spilltitlene og ingenting annet. Samme vil skje til neste år da samme titlene som gjorde PS2 til en salgsbombe kommer nettopp til PS3.

 

Xbox360 må gjerne satse på en lang karriere, men nå har de brukt opp mange av sine gode titler egentlig som Halo. Tror interessen vil dabbe fort vekk nå.

Lenke til kommentar
Nøkkelen til PS2's suksess var vel hovedsaklig spillene tror jeg, sikkert også delvis det at den var en rimelig DVD spiller, så de må bare fortsette å gi ut bra spill til den, [X360] så vil den vel gjøre det ok :)

 

Da burde vel Xbox360 ha hatt en rimelig Blu-ray/HDDVD-spiller. Når det gjelder spill så bør MS i mye større grad satse på spill for det japanske markedet enn det de har gjort til nå. De bør rett og slett få et mye større utvalg av spill innenfor flere sjangre. Mitt intrykk er at MS har satset på hardcore-gamers og skyte- og bilspill (og ingen tvil om at her finnes det mye kvalitet). De trenger å få utgitt spill som appelerer til flere og større grupper. Og kvaliteten på konsollen bør forbedres.

 

Edit: Det var antageligvis lurt å kutte ut Blu-ray/HDDVD-spiller i Xbox360, prishensyn og det der. I hvert fall på kort sikt. På lang sikt ikke så lurt, med hensyn til lagringskapasitet.

 

En annen ting er at PS2 bare kom i to versjoner. Det var mye enklere for de "ikke invidde" å vite hva man skulle kjøpe. Her synder Xbox360 (og PS3).

Endret av Monkeyboy
Lenke til kommentar

Maskinvaren i en Xbox360 er rett og slett ikke kraftig- eller fremtidsrettet nok til å holde i mange år.

En PlayStation 3 innehar kraftigere maskinvare og spill på Blu-ray plater, som innehar mye større kapasitetsmuligheter enn Xbox360 sine DVD-plater. Så derfor tror jeg Xbox360 vil død ut relativt fort, etterhvert som Xbox360 sin hardware rett og slett ikke makter å holde tritt med PS3 sin.

 

Tror jeg da :p

 

Selv holder jeg meg til PC, best maskinvare, størst potensiale, lett å oppgradere! :D

Pluss PC har mus og tastatur :love: FPS + GamePad er uff :thumbdown:

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Enig med hva som blir sagt over.. xbox 360 kan ikke leve lenge uten spill som appelerer til alle, ja skytespill og bilspill dominerer markedet, for de simple gamers.. men man må huske at grunnen til at ps2 var så evig populær var en liten konsoll til en evig billig penge, med spill som underholdte 20 stykk samtidig.. litt overdrevent tall, men men.

Lenke til kommentar
Maskinvaren i en Xbox360 er rett og slett ikke kraftig- eller fremtidsrettet nok til å holde i mange år.

En PlayStation 3 innehar kraftigere maskinvare og spill på Blu-ray plater, som innehar mye større kapasitetsmuligheter enn Xbox360 sine DVD-plater. Så derfor tror jeg Xbox360 vil død ut relativt fort, etterhvert som Xbox360 sin hardware rett og slett ikke makter å holde tritt med PS3 sin.

 

Tror jeg da :p

 

Selv holder jeg meg til PC, best maskinvare, størst potensiale, lett å oppgradere! :D

Pluss PC har mus og tastatur :love: FPS + GamePad er uff :thumbdown:

 

For en latterlig påstand. Hardwaren til PS3 er god på papiret, men hvordan komponentene yter sammen er en helt annen historie.

Xbox 360 har fremdeles mye på lur, f.eks. teknologi som unified shaders (som enda ikke er blitt tatt i bruk etter det jeg har forstått)

Lagringsplass har ikke mye å si siden de fleste filmsekvensene i spill bruker ingame motoren. Det er prerendrerte filmer som tar mye plass.

 

Selvom det ikke er dette som er hovedgrunnen til at en konsoll holder i mange år. Det er der spillene kommer inn, foreløpig har det kommet mange storspill og flere skal det bli.

Endret av NightReaper
Lenke til kommentar

i mine øyne er det to ting som gjorde PS2 så stor som den har blitt.

 

1: det er billig og bra dvd spiller, omtrent på den tida dvd spillere begynnte å bli allemanseie, samt at det var en overgang fra videokassetter. jeg føler at den overgangen er langt større enn dvd til blu-ray/ hd dvd, mest fordi da kom det bare dvd, og det var noe alle ville ha. nå er det anderledes. folk flest har lite kunskap om blu-ray og hd dvd og enda mindre interesse i å bytte det ut.

 

2: den andre tingen er nevnt flere ganger, og det er spilla. masse bra spill for alle aldersgrupper og sjangre.

 

så jeg har også mine tvil om at x360 vil være en like stor suksess som PS2.

Lenke til kommentar

Den bør i det minste få et langt lengre liv enn Xbox. Xbox fikk bare fire år på markedet før X360 kom ut og da var det så og si slutt med en gang for den svarte boksen. Jeg håper X360 får minst 5-6 år på markedet før MS lanserer en ny konsoll og at den satses på i minst 1-2 år etter at den nye konsollen er ute.

 

X360 kommer aldri til å nå PS2-nivå. Man har tre sterke konkurrenter nå. Jeg tviler sterkt på at noen konsoller vil selge over 100 mill. denne gangen.

Lenke til kommentar

Yves Guillemot, president and CEO of Ubisoft, has stated his belief that the Xbox 360 and PlayStation 3 are very close in terms of what is possible from a development perspective.

 

He told the BMO Capital Markets conference yesterday that the two next-generation machines were "close in what we can do with them" and that while the PS3 has some elements that are better, the Xbox 360 has other advantages.

 

http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=30375

Lenke til kommentar
Maskinvaren i en Xbox360 er rett og slett ikke kraftig- eller fremtidsrettet nok til å holde i mange år.

En PlayStation 3 innehar kraftigere maskinvare og spill på Blu-ray plater, som innehar mye større kapasitetsmuligheter enn Xbox360 sine DVD-plater. Så derfor tror jeg Xbox360 vil død ut relativt fort, etterhvert som Xbox360 sin hardware rett og slett ikke makter å holde tritt med PS3 sin.

 

Tror jeg da :p

 

Selv holder jeg meg til PC, best maskinvare, størst potensiale, lett å oppgradere! :D

Pluss PC har mus og tastatur :love: FPS + GamePad er uff :thumbdown:

 

 

Ja fordi PS3 har bevist att den gjør så mye mer og bedre enn 360. NOT.

 

Lukk opp øya dine, Ps3 har mer eller mindre floppet litt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...