Gå til innhold

Microsoft inspirert av PS2 (X360)


Anbefalte innlegg

Maskinvaren i en Xbox360 er rett og slett ikke kraftig- eller fremtidsrettet nok til å holde i mange år.

En PlayStation 3 innehar kraftigere maskinvare og spill på Blu-ray plater, som innehar mye større kapasitetsmuligheter enn Xbox360 sine DVD-plater. Så derfor tror jeg Xbox360 vil død ut relativt fort, etterhvert som Xbox360 sin hardware rett og slett ikke makter å holde tritt med PS3 sin.

 

Tror jeg da :p

 

Selv holder jeg meg til PC, best maskinvare, størst potensiale, lett å oppgradere! :D

Pluss PC har mus og tastatur :love: FPS + GamePad er uff :thumbdown:

 

 

Ja fordi PS3 har bevist att den gjør så mye mer og bedre enn 360. NOT.

 

Lukk opp øya dine, Ps3 har mer eller mindre floppet litt.

Floppet? Hah. Greit nok at den ikke har fått starten den drømte om, men floppet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PS2's suksess lå veldig mye i mangel på konkuranse, noe som førte til at utviklerne støttet den mye sterkere som førte til det lange livet og de gode titlene som kommer med langt liv.

 

Det er ingen konsoller i dag som kan gjøre det PS2 gjorde i sin tid, ikke engang vidunderlige PS3. Det er en mye skarpere konkuranse mellom konsollene og det er en større splid mellom utviklerne om hvem de skal støtte og hvem de ikke skal støtte.

 

Så jeg tror nok ikke at noen av konsollene får et like langt liv som PS2 fikk, uansett hvor mye de prøver. Det må i alle fall være med at alle 3 er enige med å holde tilbake sin neste konsoll og selge på den gamle de har, noe som aldri blir å skje.

Tull, var overflod av konsoller da PS2 herjet som verst men de ble noe aldri av pga Sony hadde markedet i sin hule hånd. Og det er pga spilltitlene og ingenting annet. Samme vil skje til neste år da samme titlene som gjorde PS2 til en salgsbombe kommer nettopp til PS3.

 

Xbox360 må gjerne satse på en lang karriere, men nå har de brukt opp mange av sine gode titler egentlig som Halo. Tror interessen vil dabbe fort vekk nå.

 

Konkuranse fra hva da, en gamecube som ikke ble den suksessen som Nintendo håpet, en Sega Megadrive, og på slutten en xbox som var MS sitt første forsøk på konsollfroten. Nei du prater mye piss, skinner tvers igjenom fanboy av innlegget ditt. Tror MS kommer til å ha 360 gående i 5-10 år til før det er duket for en ny konsoll men det kommer mest ann på hva Nintendo gjør og ikke Sony. Tror Wii blir den første konsollen som går dundas for å si det sånn.

En annen ting hvis du sier att 360 kun er Halo så sier det meg egentlig utrolig mye om hvor lite du vet om 360. Finnes en del andre franchies som kommer til å holde koken gående. Gears Of War feks, Mass Effect, PGR serien, Forza serien og så kommer Rare med Banjo serien til 360 så framtiden er lys for 360 men forbauser meg ikke att en som har sonybriller ikke klarer å se dette.

Endret av Whackedorange
Lenke til kommentar
Tull, var overflod av konsoller da PS2 herjet som verst men de ble noe aldri av pga Sony hadde markedet i sin hule hånd. Og det er pga spilltitlene og ingenting annet. Samme vil skje til neste år da samme titlene som gjorde PS2 til en salgsbombe kommer nettopp til PS3.

 

Xbox360 må gjerne satse på en lang karriere, men nå har de brukt opp mange av sine gode titler egentlig som Halo. Tror interessen vil dabbe fort vekk nå.

 

Tør jeg spør hvilken overflod du sikter til her? Xbox eller Gamecube? Eller kanskje Dreamcast? Oi for en overflod du sikter til Avean, hvor mye støtte fikk Xbox og Gamecube fra utviklerne?

 

Som sagt, det var et helt annet konkuransebilde på den tiden som førte til PS2's gode suksess, og det var ikke Kratos og Snake som satte konsollen på kartet men heller Singstar og Buzz, partyspillene med andre ord.

 

Om Sony hadde markedet i sin hule hånd under PS2 æren må jeg dessverre informere deg om at hendene til Sony er full av hull og markedet ligger åpent for alle å forsyne seg av.

Lenke til kommentar

Maskinvaren holder vel en stund til jo, men like lenge som PS2? Nah.

 

Et spørsmål til alle dere fanboys, hvor mye bedre er PS3 enn X360, visa versa.

Desutten er det vel ganske likt grafisk sett på begge konsoller, eller lager spillutviklerene g-motorer for begge konsollene? Blir liksom dobbelt opp med arbeid.

Lenke til kommentar

Men seriøst, vil man virkelig se noen særlig forskjell i grafikken på dagens konsoller og nestegenerasjon? Dagens konsoller takler kanskje ikke akkurat fotorealisme, men man har kanskje kommet til et punkt hvor ting er bra nok? Oppløsning, framerate, textures kan selvsagt alltid bli bedre, men vil det merkes av den vanlige bruker?

 

Derfor ser jeg ikke vitsen med en ny generasjons konsoller.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Selv om jeg syns mange spill ser nyydelige ut på current gen konsoller (360,ps3) så er jeg def. interessert i en ny konsoll om en 3 års tid.. Da har X360 vært ute i 5 år.. Husk at selv om det ser ganske bra ut nå i forhold til pc feks, så vil pc spill ligge ganske langt foran tipper jeg, om 2-3 år når konsollene begynner å dra litt på åra.

Lenke til kommentar
Men seriøst, vil man virkelig se noen særlig forskjell i grafikken på dagens konsoller og nestegenerasjon? Dagens konsoller takler kanskje ikke akkurat fotorealisme, men man har kanskje kommet til et punkt hvor ting er bra nok? Oppløsning, framerate, textures kan selvsagt alltid bli bedre, men vil det merkes av den vanlige bruker?

 

Derfor ser jeg ikke vitsen med en ny generasjons konsoller.

 

Akkurat slik tenker de som har utviklet til ps2 i det siste. Grunnen til at ps2 har fått en salgsbombe så mange år etter lanseringen var jo partyspillene for ikke-spillere, så da kjøpte mange som ikke pleier å spille så mye seg maskinen. Alle filmspillene blir jo hivd ut en etter en også på den, pluss at det har kommet fortsatt masse gode spill tidlig i år og i fjor ihvertfall. Ps2 er eid av alle, det er fortsatt mulig å lage fifa til det, og den har en overflod med spill. Ny grafikk vil sikkert ta pusten fra mange, men hvis det ikke kommer på ps2 er det ikke sikkert at spillet vil bli lagt merke til i det hele tatt av de som ikke spiller regelmessig.

Det er ALLTID spillene som selger konsollene (pluss de som vil ha blu ray- osv), og microsoft skjønner dette og kjøper inn utviklere som aldri før. Microsoft HAR brukt masse penger på å få japanesere til å spille 360, det er bare det at de har feilet. Tenchu, ninty nine knights, FF online, blue dragon, og eternal sonata, Kengo: legends of the nine, ninja gaiden, dead or alive, naruto, er vel de fleste. Det er bare synd at mesteparten var dritt.

Derfor synes jeg det er rart at sony fortsatt presser ut reklamer om hvor mye bedre blu ray er en hd-dvd og hvor bra prosessor den har.

 

Når det gjelder levetiden til 360 tror jeg neppe den blir så mye lenger enn fem år, men mindre de lager masse orginale titler som appellerer til "casual players".

De kunne også markedsført billigversjonen litt bedre, slik at folk ser at den ikke er så dyr.

Endret av gormers
Lenke til kommentar
Men seriøst, vil man virkelig se noen særlig forskjell i grafikken på dagens konsoller og nestegenerasjon? Dagens konsoller takler kanskje ikke akkurat fotorealisme, men man har kanskje kommet til et punkt hvor ting er bra nok? Oppløsning, framerate, textures kan selvsagt alltid bli bedre, men vil det merkes av den vanlige bruker?

 

Derfor ser jeg ikke vitsen med en ny generasjons konsoller.

 

Ting blir aldri bra nok, det er alltid noe å forbedre. Skulle alle tenkt som deg hadde utviklingen i verden stoppet opp.

Personlig har jeg en drøm om at ALLE spill i en gang i fremtiden gikk i 60fps eller mer. Det skulle vært forbudt ved lov å utvikle noe som var tregere !!

Jeg trenger ikke høyere oppløsning, flere skygger, gress på bakken og blader i trærne. Jeg vil ha minimum 60fps for "¤#%&¤%!" :)

Lenke til kommentar
Men seriøst, vil man virkelig se noen særlig forskjell i grafikken på dagens konsoller og nestegenerasjon? Dagens konsoller takler kanskje ikke akkurat fotorealisme, men man har kanskje kommet til et punkt hvor ting er bra nok? Oppløsning, framerate, textures kan selvsagt alltid bli bedre, men vil det merkes av den vanlige bruker?

 

Derfor ser jeg ikke vitsen med en ny generasjons konsoller.

 

Ting blir aldri bra nok, det er alltid noe å forbedre. Skulle alle tenkt som deg hadde utviklingen i verden stoppet opp.

Personlig har jeg en drøm om at ALLE spill i en gang i fremtiden gikk i 60fps eller mer. Det skulle vært forbudt ved lov å utvikle noe som var tregere !!

Jeg trenger ikke høyere oppløsning, flere skygger, gress på bakken og blader i trærne. Jeg vil ha minimum 60fps for "¤#%&¤%!" :)

 

 

Eneste jeg håper på er at de er sterke nok til masse antialiasing :p

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...