Gå til innhold

Rimelig ultraportabel fra Lenovo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1.8kg er jo ikke så veldig ultraportabel. En halvkilo mindre så begynner det å bli interessant.

6133443[/snapback]

 

For en maskin med så gode specs, innebygd opptisk og så solid sammenskrudd som denne maskinen er(ja jeg har "klådd" på den), så er 1.8 veldig lett! Dette er forresten vekt inkl batteri, en del produsenter oppgir vekt eks batteri... :nei:

Lenke til kommentar
1.8kg er jo ikke så veldig ultraportabel. En halvkilo mindre så begynner det å bli interessant.

6133443[/snapback]

 

For en maskin med så gode specs, innebygd opptisk og så solid sammenskrudd som denne maskinen er(ja jeg har "klådd" på den), så er 1.8 veldig lett! Dette er forresten vekt inkl batteri, en del produsenter oppgir vekt eks batteri... :nei:

6133534[/snapback]

 

Fortsatt litt tung kanskje, personlig hadde jeg heller sett de feks kuttet ut optisk drev.

 

AtW

Lenke til kommentar

Et meget bra kompromiss etter min smak. Gode spesifikasjoner men likevel ikke spesielt tung. Ikke helt perfekt siden den mangler DVI, TV-utgang og 64bit prosessor, men det blir vel sikkert mulig å bestille den med 64bit i løpet av sommeren. DVI og TV-utgang kommer kanskje med neste modell?

Lenke til kommentar
1.8kg er jo ikke så veldig ultraportabel. En halvkilo mindre så begynner det å bli interessant.

6133443[/snapback]

 

For en maskin med så gode specs, innebygd opptisk og så solid sammenskrudd som denne maskinen er(ja jeg har "klådd" på den), så er 1.8 veldig lett! Dette er forresten vekt inkl batteri, en del produsenter oppgir vekt eks batteri... :nei:

6133534[/snapback]

 

Fortsatt litt tung kanskje, personlig hadde jeg heller sett de feks kuttet ut optisk drev.

 

AtW

6133633[/snapback]

 

Lenovo har også X41 og X60 modellene, disse er uten optisk drev. Dette er som Simen1 sier et ganske perfekt kompromiss. Det kommer flere kule 12" snart også, men jeg kan ikke si så veldig mye om dem foreløpig! ;)

Lenke til kommentar
Hmm, tro om den vil være en verdig konkurent til X60  :hmm: Selv til innkjøpspris synes jeg X60 er litt i drøyeste laget  :( Hvis denne holder tilnærmet lik kvalitet og er tynn så vurderer jeg sterkt å kjøpe en.

6134642[/snapback]

 

Den er nok ikke en verdig konkurent til X60. Dette er en MYE rimeligere maskiner og det merkes. MEN kvaliteten er langt bedre enn på et de fleste andre billige merker...

 

Den er BTW en smule tjukkere enn X60, rett å slett pga det innebygde opptiske drevet!

Lenke til kommentar

Synes det var mye ramme rundt den skjermen, da hadde det vel vært bedre med en 13" skjerm? Fant ingen mål på selve maskina.

 

Fint hvis man kunne valgt ekstra batteri i steden for optisk drev.

 

Om maskina veier 1,8 eller 1,4 kg er ikke så viktig som størrelse,ytelse,byggekvalitet og batterikapasitet for meg. Min nåværende laptop veier 1,8 og jeg klarer fint å bære den med meg.

Lenke til kommentar

Glimrende! Endelig en 12" som ligger på middelveien i alle lender: gode spesifikasjoner, billig, optisk drev og lav vekt. I tillegg er den fra Lenovo, noe jeg liker godt. Når vil denne pc'en komme på markedet? Må finne ut når jeg må belage meg på å leve på litt mindre penger :D

Lenke til kommentar

er helt klart et flott produkt. vill si vi har 2 typer ultra portable. de med og de uten optisk drev, så det blir feil og klage på vekta her, selv om den kunne vært 100 gram lettere.

 

har jobba mye med en toshiba r200 som har en batteri tid på over 7 timer og veier 1,45 kg m/extra batteri. må si at det er en drømm med ultra portabel :yes:

Lenke til kommentar
1.8kg er jo ikke så veldig ultraportabel. En halvkilo mindre så begynner det å bli interessant.

6133443[/snapback]

 

For en maskin med så gode specs, innebygd opptisk og så solid sammenskrudd som denne maskinen er(ja jeg har "klådd" på den), så er 1.8 veldig lett! Dette er forresten vekt inkl batteri, en del produsenter oppgir vekt eks batteri... :nei:

6133534[/snapback]

 

Fortsatt litt tung kanskje, personlig hadde jeg heller sett de feks kuttet ut optisk drev.

 

AtW

6133633[/snapback]

 

Lenovo har også X41 og X60 modellene, disse er uten optisk drev. Dette er som Simen1 sier et ganske perfekt kompromiss. Det kommer flere kule 12" snart også, men jeg kan ikke si så veldig mye om dem foreløpig! ;)

6134744[/snapback]

 

Sikkert et bra kompromiss, men den blir jo ikke mer ultraportabel av det. For meg er en PC på rundt 2 kg heller middelklasse. Det finnes jo mange PCer på under 1.5kg. Søk i prisguiden gir over 20 modeller (men enkelte av dem er muligens utgått siden pris mangler). Her er en: https://prisguiden.no/product.php?productId=35426

Det er faktisk også 3 hvis man søker på maks vekt 1 kg og i tillegg lager jo Sony flere modeller, men disse har jeg ikke funnet til salgs i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...