Gå til innhold

Årets Gullstikka-nominasjoner kunngjort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Disse mener jeg bør vinne!

 

Årets konsollspill: Fahrenheit

Årets PC-spill: Civilization IV

Beste strategispill: Civilization IV

Beste eventyrspill : Fahrenheit

Beste rollespill: *egentlig ingen av de nominerte men..* Jade Empire

Beste plattformspill: Prince of Persia: The Two Thrones

Beste multiplayer/online-spill: World of Warcraft

Beste racingspill: Burnout Revenge

 

De øvrige kategoriene er jeg ikke kvalifisert til å ha noen mening om.

Lenke til kommentar

tipper på denne listen:

 

Årets konsollspill: Resident Evil 4

Årets PC-spill: World of Warcraft

Årets håndholdte spill: Grand Theft Auto: Liberty City Stories

Beste strategispill: Advance Wars: Dual Strike

Beste eventyrspill: Another Code: Two Memories

Beste rollespill: World of Warcraft

Beste plattformspill: Sly 3: Honor Among Thieves

Beste spill i åpen klasse: Nintendogs

Beste barnespill: Sly 3: Honor Among Thieves

Beste multiplayer/online-spill: World of Warcraft

Beste racingspill: Project Gotham Racing 3

Beste sportsspill: SSX On Tour

Beste actionspill: Metal Gear Solid 3: Snake Eater

Årets jentefavoritt: Buzz: The Music Quiz

 

Tror jeg klarer 85% med den listen.

Lenke til kommentar
WoW nominert til alle mulige kategorier? Merkelig...

 

Bølgen kommer og Gullstikka hiver seg tydeligvis på.

5665395[/snapback]

 

Når skal du innse at det kanskje er en grunn til at WoW har solgt over 6 milioner kopier på verdensbasis og over 60 000 bare i Norge? Og at det ikke er tilfeldig at det får toppkarakterer på alle spillsider.

Lenke til kommentar

1. Gullstikka er en meningsløs pris, laget av og for bransjen. Spillene som er nominert i de fleste kategoriene er i beste fall bestselgere og ikke nødvendigvis representative for kvalitet, innovasjon eller *virkelig* gode spill.

 

2. At WoW selger bra er ikke nødvendigvis et tegn på kvalitet. Det er riktignok i høyeste grad et godt laget produkt, og det gjør alle de riktige tingene riktig, men det er i bunn og grunn dørgende kjedelig. Det er det samme som vi har sett i samtlige MMORPG spill tidligere, bare pakket bedre inn og mer strømlinjeformet slik at det appellerer til et større publikum. Men selve spillet er i bunn og grunn det samme som Ultima Online og Everquest. Same shit, purdy wrapping.

 

Vikingarna og VG (uten sammenligning for øvrig)selger også som hakka møkk. Uten at det nødvendigvis sier noe om kvaliteten på dem.

Lenke til kommentar
1. Gullstikka er en meningsløs pris, laget av og for bransjen. Spillene som er nominert i de fleste kategoriene er i beste fall bestselgere og ikke nødvendigvis representative for kvalitet, innovasjon eller *virkelig* gode spill.

5666374[/snapback]

 

Menigsløs? De fleste av de nevnte spillene er meget gode titler som ikke bare har gjort det bra salgslmessig, men som det også oser kvalitet av.

 

At WoW selger bra er ikke nødvendigvis et tegn på kvalitet. Det er riktignok i høyeste grad et godt laget produkt, og det gjør alle de riktige tingene riktig, men det er i bunn og grunn dørgende kjedelig.

5666374[/snapback]

 

Jeg er absolutt ingen wow-fan. Jeg spiller faktisk ikke mmporg i det hele tatt. Likevel klarer jeg å se hvorfor spillet gjør det så bra og selger såpass mye. Du kaller det dørgende kjedelig. Det samme ville jeg fort kalt det siden jeg ikke liker sjangeren. Det sier likevel ingenting om hvor mye det treffer fansen og hvor mye spillet faktisk gjør bra. WoW har klart å trollbinde ekstremt mange mennesker fordi det er gøy og utfordrende, og med andre ord et meget bra spill.

 

Vikingarna og VG (uten sammenligning for øvrig)selger også som hakka møkk. Uten at det nødvendigvis sier noe om kvaliteten på dem.

5666374[/snapback]

Danseband er bra for de som liker sjangeren. Likeså som Dimmu Borgir er bra for de som liker den sjangeren. Hva som er bra eller ikke er en helt subjektiv vurdering. Jeg har spilt mye spill, og jeg synes de titlene Gullstikka har nevnt er kvalitetstitler. Det har lite å gjøre med kommers og markedsføring.

Lenke til kommentar
WoW nominert til alle mulige kategorier? Merkelig...

 

Bølgen kommer og Gullstikka hiver seg tydeligvis på.

5665395[/snapback]

 

Når skal du innse at det kanskje er en grunn til at WoW har solgt over 6 milioner kopier på verdensbasis og over 60 000 bare i Norge? Og at det ikke er tilfeldig at det får toppkarakterer på alle spillsider.

5665802[/snapback]

 

Jeg skjønner at mange liker det. Men at bortimot alle spillsider gir det toppkarakter, slår meg som noe suspekt. Spillet er jo ikke nyskapende i det hele tatt, bare den samme oppskriften som X andre MMO-spill, bare at nå er det Blizzard som lager det.

Lenke til kommentar

Riktig. Det er ikke nyskapende, men det er utrolig bra laget og tilpasset massemarkedet. Kombinert med et enormt markedsføringsopplegg og at det har fått innpass både i vanlige media og i forskerkretser, så har du en sikker vinner.

 

Men er det et bra *spill*? Man kan i det hele tatt diskutere om det ER et spill. Hvilket vel er den største grunnen til at jeg reagerer på at det får så vanvittig bra kritikker og at det i det hele tatt er nomiert til gullstikka.

Lenke til kommentar
Riktig. Det er ikke nyskapende, men det er utrolig bra laget og tilpasset massemarkedet. Kombinert med et enormt markedsføringsopplegg og at det har fått innpass både i vanlige media og i forskerkretser, så har du en sikker vinner.

 

Men er det et bra *spill*? Man kan i det hele tatt diskutere om det ER et spill. Hvilket vel er den største grunnen til at jeg reagerer på at det får så vanvittig bra kritikker og at det i det hele tatt er nomiert til gullstikka.

5667459[/snapback]

 

Akkurat. Men om det er et bra spill er subjektivt (selv om man kan krangle om grafikk og lignende i en evighet). Det er derfor jeg tror mange spillsider kaster seg på bølgen av gode karakterer, fordi statistisk sett burde det være flere anmeldere som ikke liker spillet. :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...