Gå til innhold

Støysvak mikro-PC fra IEI


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke helt imponert over maskinvaren. De burde klart å gi den noe høyere spesifikasjoner og erstatte paralellporten med noe mer fornuftig. Utvidelsesmulighetene ser også svært begrenset ut.

 

Jeg skulle ønske det kom noe tilsvarende med litt større plass innvendig og PCIe-x16 porten loddrett plassert sånn at både CPUen og GPU'en kan kjøles direkte via kabinettdøra. (med en liten tilpassningskloss i kobber selvfølgelig)

Lenke til kommentar

paralellporten kan være for bruk om mot styring av industrimaskiner eller noe sånt, eller bruker dem usb og lignende nå?

 

uansett, det var noe til kjøleribbe på toppen der, hvor varm blir den under bruk tro? bør kansje ikke ha saken stående på skrivebordet for da er det tidspørsmål før noe blir lagt oppå dem ribbene...

Lenke til kommentar
Jeg skulle gjerne sett en Pentium M-basert HTPC basert på laptop-komponenter med innebygget WLAN til stuebruk... gjerne utformet som en standalone DVD-spiller av det penere slaget :) Blir litt stusselig med Celeron 650...

5409532[/snapback]

 

AOpen MiniPC. Pentium-M, MiniPCI-slot for wlan, kabinett for slim/slot-loading drive.

Kombiner med en Pioneer DVR-K05 og RPC1 firmware fra rpc1.org, så har du potensielt en sonefri DVDspiller med WLAN, GbE, USB2.0, FireWire, harddisk, analog lyd og DVIutgang. TVtuner og SPDIF lyd må koples til via USB.

 

Sliter litt med å finne DVR-K05 i Norge, så jeg må trolig bestille fra USA. Om noen andre gjør som meg og skal stappe inn et tiloversblevent MiniPCI WLANkort, merk deg at det er en utfordring å finne en egnet kabel mellom kort og antenne. Du finner den her:

http://www.wisper.se/shop/view_product.php?product=RPSMA

Lenke til kommentar
Boksen er også tiltenkt bruk i mer proffe sammenhenger, som industrimiljøer.

Hva skal man med lydløse burker i industrimiljøer?

5409557[/snapback]

Kan hende støyfrie PC'er ikke er så nødvendig, men støvfrie (viftefrie) vil jeg tro er mer tiltrengt.

Lenke til kommentar
Boksen er også tiltenkt bruk i mer proffe sammenhenger, som industrimiljøer.

Hva skal man med lydløse burker i industrimiljøer?

5409557[/snapback]

 

 

Det er vel ikke lyden som er så plagsom for industrien.

Økt pålitelighet ved at det ikke er noen vifter som går istykker.

edit: for treig :(

 

Kanskje kjekk som bil-pc også denne... (med gps,touch-screen ++)

Endret av JonA
Lenke til kommentar
Jeg er ikke helt imponert over maskinvaren. De burde klart å gi den noe høyere spesifikasjoner og erstatte paralellporten med noe mer fornuftig. Utvidelsesmulighetene ser også svært begrenset ut.

 

Jeg skulle ønske det kom noe tilsvarende med litt større plass innvendig og PCIe-x16 porten loddrett plassert sånn at både CPUen og GPU'en kan kjøles direkte via kabinettdøra. (med en liten tilpassningskloss i kobber selvfølgelig)

5409448[/snapback]

 

Ja, den er litt svak, også skuffende at den ikke har gigabit LAN.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvis prisen blir "grei", så ville dette vært en ypperlig liten brannmur/router/printserver osv.. boks! Ville seffers installert OS på USB eller CF media.

:)

5411263[/snapback]

 

Det var den tanken som slo meg også, ser ut til at den har to rj45-plugger iallefall. Men mistenker at den nok blir for dyr til at det er aktuelt, iallefall for min del.

Lenke til kommentar

Synes det virker som en fin boks å sette opp som firewall med et fornuftig OS, men har mer sansen for mini-itx i små kabinetter der det også er plass til et pci-kort og vanlig hd. Disse fåes også i vifteløse utgaver, men da med VIA C3 prosessor. Synes også nettkortene som sitter på mini-itx er ganske ok (Via Rhine)

Lenke til kommentar

Se å få igang noen små bokser med p-m dothan/yonah og turion MT baserte systemer som kan kjøre HDTV og har innebygget wlan.

 

Man kan bygge HTPC på det meste, men en av de viktige egenskapene i tillegg til det jeg har nevnt er at den kan regulere hastigheter og dermed redusere varme. Det er skjelden man benytter 100% CPU på en slik boks. I såfall kun når man evt. kjører 1080p(som krever en kraftig P-M el.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...