Gå til innhold

Første generasjon Viiv uten DMA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
DMA er en teknologi for å aktivere en nettverksbro mellom PC-en og eksempelvis en TV eller stereo. Slik kan man enkelt dele bilder med andre over trådløst nett ved hjelp av TV-en uten å måtte gå via en DVD-spiller.

 

Kan noen forklare hvorfor man i det hele tatt må via en DVD-spiller for å dele bilder med andre i et trådløst nettverk, med eller uten TV?

Regner med artikkelforfatter vet hva det dreier seg om, men at formuleringen ble litt snål. (evt er det for tidlig for meg) ;)

Lenke til kommentar

"DMA er en teknologi for å aktivere en nettverksbro mellom PC-en og eksempelvis en TV eller stereo. Slik kan man enkelt dele bilder med andre over trådløst nett ved hjelp av TV-en uten å måtte gå via en DVD-spiller."

 

Dette er jo en merkelig beskrivelse! Er dette snakk om en TV med innebygget PC som kan koble seg opp trådløst til en annen PC med bilder? Det er jo null problem å bruke en HTPC på denne måten idag.

Lenke til kommentar

Tror det er mere som en trådløs basestasjon med innebygged harddisk, som en NAS bare med trådløs tilkobling. (altså DMA terminologien som på ett eller annet vis blir tilgjengelig direkte i Viiv, men nå vet ikkje jeg egentlig hva Viiv går ut på :!: )

 

http://store.homelevel.com/home-electronic...ia-players.html

 

men jeg ser ikke problemet med å tilby denne funksjonaliteten med en vanlig pc eller htpc, bortsett fra at du trenger å ha denne pcen stående på kontinuerlig for at alle skal få tilgang.

Endret av Folo
Lenke til kommentar
DMA er en teknologi for å aktivere en nettverksbro mellom PC-en og eksempelvis en TV eller stereo. Slik kan man enkelt dele bilder med andre over trådløst nett ved hjelp av TV-en uten å måtte gå via en DVD-spiller.

 

Kan noen forklare hvorfor man i det hele tatt må via en DVD-spiller for å dele bilder med andre i et trådløst nettverk, med eller uten TV?

Regner med artikkelforfatter vet hva det dreier seg om, men at formuleringen ble litt snål. (evt er det for tidlig for meg) ;)

5375805[/snapback]

Kankje litt tidlig ja. Men hvis en legger litt velvilje i det så står det at med Viiv kan en gjøre dette i trådløst nett ikke at det nå må gjøres med DVD spiller i trådløst nett.

Nå sies det heller ikke at en ha en DVD spiller, men dette er vel den mest vanlige måten å gjøre det på. Altså brenne bildene lagret på pcen på en CD/DVD og se dem på TV-en.

 

Edit: Det første jeg tenkte når jeg leste ingressen om manglende DMA var at dette må øke funksjonaliteten, ikke begrensen den.

Endret av el-asso
Lenke til kommentar

Slike halvferdige lanseringer skaper jo tvil og spørsmål blant publikum da. Derfor er Centrio/Sonoma så grei, der får man en Pentium M, Intel brikkesett og trådløst nettverk, og ferdig med det. Hvis man nå kommer med versjon 1.0, 1.5, 1.7, 1.75, 1.758 osv. vil hele poenget med en slik fastsatt plattform være borte.

:hmm:

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar
DMA er en teknologi for å aktivere en nettverksbro mellom PC-en og eksempelvis en TV eller stereo. Slik kan man enkelt dele bilder med andre over trådløst nett ved hjelp av TV-en uten å måtte gå via en DVD-spiller.

 

"Digital media adapters enable a wired or wireless (802.11) bridge between your PC and your stereo and television."

 

Det spesielle med denne broen i forhold til vanlig 802.11 og ethernet tror jeg er at det er en del analog/digital encodingsmuligheter i en DMA. (A=adapter)

Så jeg tror hovedfunksjonen til en DMA er at du kan sende analoge signaler (lyd og bilde) til inn i en encoder-boks som så digitaliserer signalet og sender de til ViiV maskinen. Det er trolig den encoder-boksen som ikke er en del av ViiV 1.0 så der må du selv frakte det analoge/digitale signalet helt frem til ViiV maskinen enten i kabler eller i en 3rd party trådløs media overfører.

Lenke til kommentar
DMA er en teknologi for å aktivere en nettverksbro mellom PC-en og eksempelvis en TV eller stereo. Slik kan man enkelt dele bilder med andre over trådløst nett ved hjelp av TV-en uten å måtte gå via en DVD-spiller.

 

"Digital media adapters enable a wired or wireless (802.11) bridge between your PC and your stereo and television."

 

Det spesielle med denne broen i forhold til vanlig 802.11 og ethernet tror jeg er at det er en del analog/digital encodingsmuligheter i en DMA. (A=adapter)

Så jeg tror hovedfunksjonen til en DMA er at du kan sende analoge signaler (lyd og bilde) til inn i en encoder-boks som så digitaliserer signalet og sender de til ViiV maskinen. Det er trolig den encoder-boksen som ikke er en del av ViiV 1.0

5378248[/snapback]

Høres ut som en av de boksene som koster noen hundrelapper på Claesern.

*se på TV oppe i høyre hjørne av skjermen mens jeg skriver dette*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...