Gå til innhold

Laber interesse for Windows XP N


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo syns nesten det hadde vært bedre om man fikk valget "vil du ha windows mediaplayer" osv. Tror mange kunder kunne blitt litt irritert hvis de ikke kunne spille av mediafiler på den nye PCen sin, men måtte ut på internett å finne en spiller. Syns det er veldig forståelig at PCprodusenter sparer kundene sine for dette.

Lenke til kommentar
Jo syns nesten det hadde vært bedre om man fikk valget "vil du ha windows mediaplayer" osv. Tror mange kunder kunne blitt litt irritert hvis de ikke kunne spille av mediafiler på den nye PCen sin, men måtte ut på internett å finne en spiller. Syns det er veldig forståelig at PCprodusenter sparer kundene sine for dette.

5185067[/snapback]

De burde gått lenger og gitt deg et valg om hvilken webbrowser, IM-klient og medieavspiller du vil instalert!

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt problemet. Er man så misfornøyd med media player, messenger eller internet explorer er det jo bare å innstallere et annet program.

 

Synes det er bra jeg slipper å vurdere dette når jeg innstallerer windows.

 

Det lave salget av denne versjonen Windows viser vel bare at vanlige brukere stort sett ikke gidder å bry seg om dette "problemet" og er bare glad programmene følger med.

Lenke til kommentar

Jeg stiller meg tvilende til at det faktisk har vært mulig å få tak i Windows XP N. Jeg har ikke sett det annonsert noen plasser ennå. Så hvor blir det av denne valgmuligheten for oss som ønsker den?

 

Ellers synes jeg at det burde vært bare en windows-versjon men at det burde være valgfritt om man ville innstallere Windows Media Player samtidig med windows eller ikke.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt problemet. Er man så misfornøyd med media player, messenger eller internet explorer er det jo bare å innstallere et annet program.

 

Synes det er bra jeg slipper å vurdere dette når jeg innstallerer windows.

 

Det lave salget av denne versjonen Windows viser vel bare at vanlige brukere stort sett ikke gidder å bry seg om dette "problemet" og er bare glad programmene følger med.

5185545[/snapback]

For de som ikke ønsker å bruke dems programmer så kan det være det. Dessuten er det helt idiotisk å måtte ha to verioner av MSN bare fordi man ikke kan slette den gamle :nei:

Lenke til kommentar

Jeg er sikker på at 9 av 10 forbrukere hadde lagt inn WindowsMediaplayer uansett om de hadde fått levert maskiner med XP n installert på som standard...

 

En kan jo avinstallere den uansett om en ikke vil ha den på vanlig XP, men det er jo selvsagt etter at den er blitt installert med OS'et. Det finnes jo verre alternativer enn WM Player som f.eks. RealPlayer og iTunes/QuickTime (gratisversjonene).

Endret av Krapfoss
Lenke til kommentar
En kan jo avinstallere den uansett om en ikke vil ha den på vanlig XP, men det er jo selvsagt etter at den er blitt installert med OS'et. Det finnes jo verre alternativer enn WM Player som f.eks. RealPlayer og iTunes/QuickTime (gratisversjonene).

5185699[/snapback]

Det at det finnes noe som er ennå værre betyr ikke at WMP er bra.

 

Dessuten finnes det vel ikke noen offisielle avinnstalleringsrutiner for Windows mediaplayer så vidt jeg vet. Man blir tvunget til å innstallere det og man blir tvunget til å beholde det ved siden av alt annet. Tvang er en uting selv om mange liker det man tvinges på.

 

F.eks hadde Tele2 en fadese for 5-6 år siden der de "vervet" kunder uten deres samtykke. Selv om Tele2 var billigere enn Telenor på den tiden så er tvang en uting som fikk mange til å bli sinte på selskapet.

Lenke til kommentar

tuxerator har et poeng med valgfrie programvare-komponenter. Dette er jo typisk et slikt valg du har med Linux operativsystemer.

 

Simen1 har også helt rett i det han sier om at du i prinsippet ikke har valgfrihet for å avinstallere MS WMP. Den "avinstalleringen"som tilbys av MS Windows som egentlig ikke er en fullverdig avinstallering, for den fjerner ikke aller filer, og heller ikke alle kataloger, og slettes ikke alle registernøkler. Det er en skikkelig dårlig tilrettelagt fjerning fra Microsofts side.

 

I værste fall kan du risikere at noen hackere bruker filer med mer som er etterlat på systemet ditt, som gjemmested for sine ondsinnede programmer.

 

:hrm:

Lenke til kommentar

Windows Media Player er en styggedom som burde utryddes. Den "lurer" også folk til å rippe/konvertere egen musikk til det hemmelige filformatet wma som bare skaper problemer. Det finnes ypperlige åpne format som ogg, mpc osv som gjør wma totalt overflødig.

 

I tillegg er WMP bloat delux. Er det virkelig noen som bruker dette programmet til å f.eks spille musikk?

Lenke til kommentar
I tillegg er WMP bloat delux. Er det virkelig noen som bruker dette programmet til å f.eks spille musikk?

5188757[/snapback]

Det er vist en del som bruker det ja. Men ikke meg selvfølgelig. Jeg vet bedre. Jeg bruker det heller ikke til video, CD-brenning eller noe annet. Jeg har bedre programmer til hver av disse oppgavene.

Lenke til kommentar

Tror man kan fullstendig fjerne tilgang til Windows Media Player (og Outlook Express + Messenger 4.7 + IE) om man legger til et par linjer i winnt.sif "unattended" filen som ligger under i386 katalogen på XP-installasjons CDen. Er en vanlig notepad text fil som da skal inneholde:

 

[Components]

WMAccess=off

OEAccess=off

msmsgs=off

IEAccess=off

Msnexplr=off

 

Fullstendig liste over alt du kan skru av og på finner du her.

 

 

Rippe til WMA med default DRM er regelrett ondskap. Er det ikke noe slikt iTunes også gjør med sitt rare format og? Personlig foretrekker jeg MediaPlayerClassic og WinLame.

Lenke til kommentar
I tillegg er WMP bloat delux. Er det virkelig noen som bruker dette programmet til å f.eks spille musikk?

5188757[/snapback]

Eg bruker det. I den grad eg høyrer på musikk så bruker eg Media Player, og har ingen problem med det. Media Player virker utmerket til mitt bruk. VLC er riktignok standard filmavspelar, men på enkelte områder så foretrekker eg Media Player også til film.

Endret av ttt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...