Gå til innhold

Mer LCD med rask respons


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjermene (i hvertfall 19") er allerede tilgjengelige... Fikk levert en 19" for snart 2 uker siden, og den fungerer helt utmerket. Har ikke kjørt fargekalibrering på den enda, men den er helt super til både spilling (Doom3, HL2, TM Sunrise etc.) og til digitale bilder. Ikke noe etterslep eller døde pixler. DVI-tilkoblingen er også meget bra. Prøvde først med analoge signaler, men da var det endel flimmer på bildet, spesielt i mørke partier. Men med DVI er bildet perfekt! Meget fornøyd med skjermen. :thumbup::thumbup::thumbup:

Lenke til kommentar

HDCP finnes allerede på utvalgte flatskjermer i større format som benytter DVI innganger .

 

Og det kan være trolig at det også støttes i nyere datamonitorer uten at dette fremkommer da ingen nødvendivis har hatt behov for å vite dette .

 

Spørsmålet var smart å stille i disse tider og burde vert belyst i fremtidige tester om nå neste versjon av OS fra MS kommer til å benyttet kopisbeskyttelse .

Lenke til kommentar
QUOTE(Heineoen @ 19/10-2005 : 14:30)

Er det mulig.. enda en skjerm serie med gammle tco99...

Uff!!

 

Kan du utdype? er det en grunn til å ikke kjøpe en av disse? Hva bør man i såfall vente på og hvorfor?

5029287[/snapback]

 

Hvis man ser På TCO rating alene, kan jeg si med en gang at så lenge den ikke er TCO <90 ettelleranneet, så er det fint kjøp.

Fargen på rammen på skjermen kan jo som sagt vippe ned TCO ratingen fra 03 til TCO99 (svart/mørk ramme er ikke lov i TCO03 eller hva det nå er, så TCO ratingen vil jeg si er mindre viktig....)

 

OM det er støtte for ditt og datt annet enn TCO får du undersøke nærmere selv :)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Er vel mer spill som støtter 5:4 enn widescreen...:roll:

5029753[/snapback]

Det vil nok fort rettes opp. Og uansett er jeg ikke interessert i å spille i 5:4. 16:10 passer synsfeltet mye naturligere.

5030050[/snapback]

 

Alle som er kule har jo to skjermer uansett ;) Dessuten har WS med samme antall tommer mindre areal og mindre oppløsning.

 

AtW

Lenke til kommentar
Alle som er kule har jo to skjermer uansett ;)

Jaha. Vel, jeg bryr meg ikke om å være kul. Én stor skjerm er klart bedre til spill og film og gjør ellers nesten samme nytten.

 

Nei, det er de som har en 22" eller større WS som er kule ;)

 

Dessuten har WS med samme antall tommer mindre areal og mindre oppløsning.

 

AtW

Ja, hva så? WS med samme antall tommer bør koste mindre også. Det er vel mer naturlig å sammenligne skjermer med omtrent samme areal og/eller antall piksler, ikke samme diagonallengde.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar
Alle som er kule har jo to skjermer uansett ;)

Jaha. Vel, jeg bryr meg ikke om å være kul. Én stor skjerm er klart bedre til spill og film og gjør ellers nesten samme nytten.

 

Nei, det er de som har en 22" eller større WS som er kule ;)

 

Dessuten har WS med samme antall tommer mindre areal og mindre oppløsning.

 

AtW

Ja, hva så? WS med samme antall tommer bør koste mindre også. Det er vel mer naturlig å sammenligne skjermer med omtrent samme areal og/eller antall piksler, ikke samme diagonallengde.

5031009[/snapback]

 

For å ta det siste først, de bør koste mindre, men jeg synes de ofte ikke er "billige nok" i forhold til en 4:3.

 

Med to skjermer får du enormt mye mer areal og oppløsning for samme pris, enn med en. Er du veldig rik kan man jo kjøpe en monster-stor skjerm men desverre tror jeg ikke det gjelder for så mange av oss...

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...