Gå til innhold

Prodisc utvider DVD-R til 4,9 GB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mindre fremskrit er vel praktisk talt ikke mulig å gjøre?

:p

 

Er på høyde med å få plass til _en_ fyrstikk til i en fyrstikk eske, men da blir den så full at ikke alle er sterke nok til å åpne den..

 

Dette er baklengs tenking ass.. Sku likt å hatt en prat med prosjekt-ansvarlig på dette prosjektet, hva så han egentlig for seg? Hvor hadde han håpet å komme med dette? :no:

Endret av Pedro80
Lenke til kommentar

Dere sier noe der. En økning i kapasiteten på knappe 4% er ikke mye å hoppe i taket for. Skulle ikke forundre meg om disse platene ble forsøkt solgt for 40% mer heller.

 

Til sammenligning så var økningen på CD-plater fra 74min/650MB til 80min/700MB ca 7% og økningen derfra til 90min/800MB på ca 13%.

 

Jeg har vurdert DVD-brenner en stund siden de er så billige men har nå endelig bestemt meg for å droppe det. Det blir heller et par harddsiker ekstra. Så slipper jeg styret med brenning i dagesvis, leting i bunkene av plater, plater som gradvis ødelegges, plater som ikke kan oppdateres med nye versjoner av enkeltfiler osv. Ja til brukervennlighet - Ja til harddisk som backup-medium.

Lenke til kommentar
Dere sier noe der. En økning i kapasiteten på knappe 4% er ikke mye å hoppe i taket for. Skulle ikke forundre meg om disse platene ble forsøkt solgt for 40% mer heller.

 

Til sammenligning så var økningen på CD-plater fra 74min/650MB til 80min/700MB ca 7% og økningen derfra til 90min/800MB på ca 13%.

 

Jeg har vurdert DVD-brenner en stund siden de er så billige men har nå endelig bestemt meg for å droppe det. Det blir heller et par harddsiker ekstra. Så slipper jeg styret med brenning i dagesvis, leting i bunkene av plater, plater som gradvis ødelegges, plater som ikke kan oppdateres med nye versjoner av enkeltfiler osv. Ja til brukervennlighet - Ja til harddisk som backup-medium.

Ja, ser ikke helt poenget med disse platene. Selv bruker jeg bare plater til hva jeg anser som uviktige og store filer (dvs filmer), siden det er billig. Alt det andre jeg eier er backet på HD.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det blir vel mer som 4,57 GB tenker jeg.  Hvis man bruker den "riktige" utregningen.  :)

Hva er det du mener nå?

ja vet du ikke det så er det vel på tide å legge inn årene, parkere tøffla, legge skoa på hylla, osv... :p

 

Jeg er fullt klar over dette SI regelrytteriet. Problemet er at 1024 passer mye bedre som base enn 1000 når en bruker bit eller byte som enhet. Det tror jeg alle er enige om. Problemet er at ikke alle gidder å dytte inn en "i" slik at vi får GiB og MiB osv. i steden for GB og MB. Faktisk er det så få som gidder å gjøre det at GB og MB har blitt de facto standard for GiB og MiB. Dette er selvfølgelig ikke alle produsenter enige i fordi strørre er bedre for markedsføring og ikke for noe som helst annet!

 

Så det så!

Endret av Anders Jensen
Lenke til kommentar
Faktisk er det så få som gidder å gjøre det at GB og MB har blitt de facto standard for GiB og MiB.

Heldigvis ser det ut til at denne uvanen er i ferd med å forsvinne, GiB og MiB dukker opp flere og flere steder, og det blir vanligere å bruke SI-standarden, så om noen år så har kasnkje databransjen tatt igjen resten av samfunnet?

 

AtW

Lenke til kommentar
Faktisk er det så få som gidder å gjøre det at GB og MB har blitt de facto standard for GiB og MiB.

Heldigvis ser det ut til at denne uvanen er i ferd med å forsvinne, GiB og MiB dukker opp flere og flere steder, og det blir vanligere å bruke SI-standarden, så om noen år så har kasnkje databransjen tatt igjen resten av samfunnet?

 

AtW

Ja det er jo lov å håpe. Kan vi få ATM i steden for ethernet og IA64 i steden for x86 i samme slengen så hadde vi kanskje fått noe positivt ut av å kaste gamle standarder på dynga. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...