Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tips mot fyllesyke


Spydleif

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1 Når du drikker - ta en cola i ny og ne - et glass vann e.l. innimellom børsten og bayern. Alkoholen er væskedrivende - balansen i kroppen forstyrres.

2 Slutt å drikke i tide, ikke legg deg på stigende rus

4 Ta en paracet og drikk godt med vann før du legger deg

5 God frokost - skikkelig sjåførmat - egg, bacon, tomater - masse tomater, juice

6 Drikk masse vann dagen derpå og spis salt mat

 

Tomatjuice er også vidunderkur

Rå egg med soyasaus likeså

 

Og et godt ligg dagen derpå - wunderbar

Lenke til kommentar

Så det var nevnt dette med Zyrtec..

 

Bruker zyrtec om sommeren fordi jeg reagerer på pollen. Det viser seg at dette ikke funker med mindre jeg popper en zyrtec når jeg begynner å bælme nedpå alkoholen eller rett etter vorspielet idet jeg drar på byen...

 

 

Viktig å bruke medikamentene riktig (synd det ikke står på pakken)

 

 

_

Thorsan

Lenke til kommentar
Jeg pleier å styrte en liter melk når jeg kommer hjem fra fest, vann fungerer nesten like bra. Så legger jeg meg. Det eneste kjipe er at jeg må pisse noe så infernalskt etterpå, men det er verdt det med tanke på at jeg ikke blir fyllesjuk.

En liter melk pleier jeg å ta også.. Kanskje det hadde vært lurere av meg å ta den når jeg kommer hjem, enn "dagen derpå" som jeg pleier å gjøre. Men nesen peker retning senga sånn på "kveldingen", så det er vel grunnen.. Tar som sagt en når jeg står opp, og synes egentlig det er veldig godt. Man blir ikke "frisk" på et blunk, men det hjelper en del for meg i hvertfall..

 

Skummet melk, vel å merke.. :thumbup:

 

Mvh Bone

 

..men det er vel alltids lurt å ta en liten matbit før man køyer.. En burger, eller en kebab, eller noe anna tull..

 

:cool:

Lenke til kommentar

Vel eg pleier å drikke masse vann og spise en god måltid før eg legger meg. Så tar eg meg en ibux og en flaske med vann som eg tuter fra i løpet av natten. Dager derpå er eg bare en smule rar men ikke noe bakrus he|vete.

 

Forresten er det noen som vet korfor eg ikke slet med bakrus i spania? Altså eg drakk meg full så å si annenhverdag og glemte å spise osv... dagen etter var alt som det pleier å være. Syns det var så utrolig rart.

Lenke til kommentar
Det var noen forskere som hadde funnet ut at bananer var det beste mot fyllesyke...

 

ellers så var coca-cola egentlig ment som medisin mot fyllesyke, men så funket den ikke så solgte de den som brus istedefor...

Coca-Cola ble markedsført som "brain- and nerve-tonic" i begynnelsen... Men om det hjalp mot fyllesjuke, så kanskje kokain generelt hjelper? :ermm:

Lenke til kommentar

hvis du skal blu drita på noe bli det på rom/cola, da får du i deg cola samtidig med alcoholen pluss at det er drit godt, ellers er det bare drikk mye veske, vann, melk cola, juce, osv, det veskemangel som er den vanligste grunnden til fylle syke.

 

man blir fote dåligere av å bli drita på vin en sprit og øl,

 

man skal ikke bli drita på vin, vin er en ting man drikker til maten. jeg kjenner en som bli sååååååååå dårlig av å gå på fylla med vin, at han måtte på legevaketen pga smertene

Lenke til kommentar
man skal ikke bli drita på vin, vin er en ting man drikker til maten. jeg kjenner en som bli sååååååååå dårlig av å gå på fylla med vin, at han måtte på legevaketen pga smertene

Tull! :p

Jeg drikker vin mye oftere enn øl når jeg skal på fylla - men da bælmer jeg ikke ned. Noen kamerater av meg drakk to flasker vin på et vorspiel en gang, det gikk til et visst varmt sted. En flaske på ca 1,5-2 timer er bra deal, så noen shot vodka. Det er knallfyll.

 

Så bruker jeg anti-fyllesyk metoden jeg nevte lenger opp, og alt er helt bra dagen derpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...