Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tips mot fyllesyke


Spydleif

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke om det her er nevnt før (gadd ikke lese igjennom alt) men drikk 1 liter (eller gjerne mer) med ananas juice rett før du legger deg (funker altså ikke dersom man er så full at man ikke husker når man sovnet) og man må også opp å tisse en eller annen gang. MEN dette funker stort sett veldig veldig bra for meg. Har blitt vane nå og kan ikke huske sist jeg våknet fyllesjuk og jævlig.

Lenke til kommentar

Jeg pleier ikke å legge meg på stigende rus. Best å sitte oppe og vente til det går over. Drikke masse vann så man forhindrer dehydrering mens du sover, så slipper du våkne etter 3 timer og være dødstørst og kvalm.

 

Det lureste er faktisk å drikke et glass vann innimellom mens du drikker alkohol.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg pleier ikke å legge meg på stigende rus. Best å sitte oppe og vente til det går over. Drikke masse vann så man forhindrer dehydrering mens du sover, så slipper du våkne etter 3 timer og være dødstørst og kvalm.

 

Det lureste er faktisk å drikke et glass vann innimellom mens du drikker alkohol.

 

Ord. Jeg pleier alltid å gjøre det, men jeg brant meg i går. For det første ble det altfor mye drikke bestående av både øl, vin og whisky. Også glemte jeg å drikke vann i løpet av kvelden, og jeg glemte også å drikke mye vann før jeg la meg. Jeg var også så full og sliten at jeg bare slokna med en gang jeg kommer hjem, så dere kan vel tenke dere hvordan det var å stå opp. "Heldigvis" kasta jeg en del opp i går kveld så det var ingenting igjen, men jeg fikk den første ordentlige skallebanken når jeg sto opp.

Lenke til kommentar

Det som er så jævlig ekkelt med sånn "blandingsfylla" er at du føler deg helt frisk og fin når du står opp, går i dusjen, alt føles bra. Så bare plutselig slår det inn *PANG* så er du drit kvalm og svimmel og kaldsvetter og sitter på dass og driter sørpe i 30 minutter, så er du dårlig resten av formiddagen og orker ikke spise eller røre på deg.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest Gjest

det beste og eneste som fungerer er jo som regel å spise/drikke det du har lyst på (Salt chips/potetgull er det beste som er), det er bare å få ut det du har i deg (det er vondt å spy på tom mage) jeg er 15 år og dere bør gjøre dette..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det eneste jeg kan garantere dere at fungerer er marihuana. Det høres kanskje rart ut men det er sant.

I USA kan kreftpasienter i flere delstater få kjøpt medisinsk marihuana for å hjelpe mot kvalme og uvel i forbindelse med cellegift.

Alkohol er per definisjon cellegift så det er ikke så rart det hjelper mot fyllesyke, det er nesten det samme.

Det er spesielt marihuana med høyt innhold av CBD som vil gi særlig bra virkning.

 

Røyk en feit en etter du kommer hjem fra byen, eller etter du har tatt en rask dusj dagen etter og du vil oppleve en lindring du aldri ville trodd fantes.

Lenke til kommentar

Makan til kjærringråd på denne tråden da :p Grunnen til fyllesyke er etanol, og nedbryting av etanol kan du ikke påvirke med trivielle dagligvarer iløpet av et døgn, det er leveren din som bestemmer hvor fort du bryter det ned. Til dags dato finnes det 0 beviste "kurer" mot fyllesyke, kansje ikke så rart, hvem tror vel litt cola eller whatever drastisk styrker leverfuksjonen din for en dag, eller minimalt for den del.

 

Vil du unngå eller skru ned fyllesyken så er det to "enkle" ting du kan gjør.

 

1. Slutt å drikke alkohol (yeah right :p)

 

2. Gjør leveren din sterkere; drikk mye vann hver dag (drikke vann dagen du drikker og dagen etterpå hjelper ca 0%, mye vann HVER dag, leveren er ikke noe du kan drastisk forandre på 2 dager med vann, det tar flere måneder), kutt ut sukker, tren, reduser kroppsfett, innta vitaminer og mineral som hjelper leveren (Vitamin C, omega-3 osv.), vask hendene ofte, drikk alkohol skjeldnere (nei, du tåler ikke etanol bedre jo mer du drikker, hallo? alkohol skader leveren din og leveren tar seg av 95% av etanolet i drikka di), spis mye frukt og grønnsaker og all mat som gjør du unngår forstopping.

 

Dette må du da selvfølgelig gjøre før du inntar alkohol, når du svelger den etanolen så er ikke det en dritt du kan gjøre.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Sthorvnes

Jeg pleier å styrte en liter melk når jeg kommer hjem fra fest, vann fungerer nesten like bra. Så legger jeg meg. Det eneste kjipe er at jeg må pisse noe så infernalskt etterpå, men det er verdt det med tanke på at jeg ikke blir fyllesjuk.

Lenke til kommentar

Sover det av meg. Funker alltid.

 

Step 1. Sove

Step 2. Våkne

Step 3. Fortsatt dårlige, gjenta step 1 til du er bra :)

 

Word! I det siste har jeg vært veldig heldig etter en kveld ute på byen med mye drikking og våknet opp dagen etterpå uten å kjenne det i hodet, bortsett fra at kroppen kanskje er litt uggen. Anbefaler folk til å vente med å legge seg når rusen begynner å gå ut fra kroppen og ta litt vann før du legger deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...