Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tips mot fyllesyke


Spydleif

Anbefalte innlegg

Det beste er å drikke vann før man legger seg til å sove

Pøse i seg så mye vann som mulig. Da slipper du med 90 % sikkerhet

*skallebanken* - som er det verste du kan få.

Problemer er å komme på det hvis man er full :green:

 

Ellers er tomater/tomatjuice veldig mye anbefalt. Det tomatene

gjør er å ta bort skjelvingen.

Buljong har jeg også bra erfaring med. Den gir kreftene tilbake.

 

Har du først fått skallebank er det bare en ting som hjelper raskt: Hodepiller.

Der anbefaler jeg Pinex. Det skal være det samme som paracet, men

jeg merker klar forskjell på dem. Pinex er mer effektiv og gir en

mer behagelig lindring. Du bør ta 2 stk og pøs vann etterpå.

Dispril er ikke noe særlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pleier alltid å dra en kebab med en cola etter byen om det blir bomtur, og den hjelper godt. Da er det bare å sette frem litt vann ved siden av senga når man kommer hjem og drikke om man våkner å er tørst. Pleier som regel å våkne opp frisk og opplagt jeg, gjerne tidligere enn jeg ellers våkner. rart med det!

Lenke til kommentar

Du svetter ikke ut alkoholen. Nesten alt blir brutt ned i leveren, bare minimalt som går ut gjennom pust og hud. Tror ikke det er bra for kroppen med fysisk aktivitet dagen derpå, husk at det er en ganske stor belastning for lever og nyrer.

 

Grunnen til at en blir fyllasjuk er vel blandingen av litt metanol (som nesten alltid er der) og uttørking. Virker nesten som om jo oftere en drikker så vil en bli mindre fyllesjuk. Kanskje litt placebo-effekt?

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Natt til første mai feiring i går... Har aldri drukket så mye i mitt liv, og er uvell i magen og litt spinn i hodet. Jeg drakk en del vann når jeg kom hjem og har drukket en del nå etter at jeg sto opp, men jeg orker ikke tanken på mer vann. Noen andre tips? Jeg tror jeg prøver en pille. Vi har masse forskjellig, hva burde jeg ta?

Lenke til kommentar
Pleier alltid å dra en kebab med en cola etter byen om det blir bomtur, og den hjelper godt. Da er det bare å sette frem litt vann ved siden av senga når man kommer hjem og drikke om man våkner å er tørst. Pleier som regel å våkne opp frisk og opplagt jeg, gjerne tidligere enn jeg ellers våkner. rart med det!

Oh my god! Nettopp det jeg har gjort i dag! Drakk en hel flaske Fisherman i går + mye cider og jeg våkner opp halv 11. Skjønner ingenting, ikke er jeg fyllesjuk heller, bare litt tørr i halsen...

Lenke til kommentar
Pleier alltid å dra en kebab med en cola etter byen om det blir bomtur, og den hjelper godt. Da er det bare å sette frem litt vann ved siden av senga når man kommer hjem og drikke om man våkner å er tørst. Pleier som regel å våkne opp frisk og opplagt jeg, gjerne tidligere enn jeg ellers våkner. rart med det!

Oh my god! Nettopp det jeg har gjort i dag! Drakk en hel flaske Fisherman i går + mye cider og jeg våkner opp halv 11. Skjønner ingenting, ikke er jeg fyllesjuk heller, bare litt tørr i halsen...

HaHa... Har begynt å hjelpe nå. Mor er satt til kjøkkentjeneste, egg og bacon kommer på bordet. Har en Lollipop i kjeften, funker fett! Skal også drikke mer vann og Cola. Lykke til!

Lenke til kommentar

Momma's Über 1st of May Recovery Meal:

 

- To brødskiver (The Simpsons Brød)

- To gode egg (Solvinge)

- To pølser (Kjøttpølser)

- HP Sauce

- Aromat

 

Stek eggene og pølsene og sleng dem på brødet mens plommen fortsatt er bløt. Kryddre med Aromat og avslutt det hele med den geniale HP sausen. HP Sauce fåes kjøpt i de fleste respektable matvareforretninger.

Endret av Tobo-Potato
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Gjest Guest_victoria_*
Er det noen som har noen gode tips som faktisk funker for å unngå, eller om ikke annet forebygge fyllesyke? Post dem her

 

drikk et stort glass med lettmelk før du legger deg;) da blir alkoholet nøytralisert, eller.. noe av alkoholet nøytralisert, d hjelper:)

Lenke til kommentar
ikke spis salt mat! da kommer alkoholet rett i blodet, enda værre en før.. tro meg. Jeg glemte meg av i dag å spiste en sakt middag, og jeg ble dritdåli.

 

Når du blir dehydrert mister du mange mineraler, så hvorfor ikke spise en skive med fårepølse og få i seg litt salt igjen?

Lenke til kommentar

Aldri hatt noe problem med fyllesyke her nesten uansett hvor mye jeg drikker, men kan være fordi jeg er nøye med å spise både før og etter drikkingen så magen har noe å jobbe med. Pleier også å drikke mye vann, de gangene jeg ikke drikker nok vann før jeg legger meg så våkner jeg opp mange ganger iløpet av natten av å være sinnsykt dehydrert, så det er et must.

 

Det er også greit å spise frokost når du våkner. Jeg var fyllesjuk en gang for 2 år siden når jeg drakk mye mer enn det jeg tålte på alt for kort tid så jeg blacka ut helt, og det som virkelig hjalp mot kvalmen da var å spise noe.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Vel eg pleier å drikke masse vann og spise en god måltid før eg legger meg. Så tar eg meg en ibux og en flaske med vann som eg tuter fra i løpet av natten. Dager derpå er eg bare en smule rar men ikke noe bakrus he|vete.

 

Forresten er det noen som vet korfor eg ikke slet med bakrus i spania? Altså eg drakk meg full så å si annenhverdag og glemte å spise osv... dagen etter var alt som det pleier å være. Syns det var så utrolig rart.

 

Jo: Der er det varmt! Du drikker en haug mere væske utenom, i tillegg så er mye av ølet mindre vanndrivende enn her (mindre humle, som er vanndrivende i seg selv)

 

Hadde selv den samme gåten :)

Lenke til kommentar

Annenhver drink, annenhver vann. Kan være vanskelig å overholde, men får jeg det til, kan jeg drikke uante mengder alkohol, og slipper billig dagen etter. Selvsagt skal du ha i deg vann når du kommer hjem også. Dagen derpå er det viktig med mat, vann og sukker, men kron-tipset fra meg når skaden først er skjedd og Stranda sag og høvleri er i gang med å bearbeide treskallen, er en flaske Powerade eller annen sportsdrikk (som du selvsagt har vært lur og handlet inn dagen før). Det virker bedre enn vi fortjener.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...