Gå til innhold

Google lanserer ny app som lar deg skanne dine gamle bilder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Blir litt bedre kvalitet på min Epson Perfection V600 Photo scanner :p

Forventer egentlig at en hvilken som helst scanner gjør jobben bedre enn en app, men er nok greit for dem uten scanner

 

 

De fleste har vel en billig printer med innbygd scanner?

Eneste grunnen til at jeg har en er at foreldrene mine kjøpte en ny uten at den forrige egentlig var gåen, og det var bare noen måneder siden, Bortsett fra det så har jeg vært printer- og scannerfri i et tiår.

 

Tror det er temmelig vanlig å ikke ha egen printer eller scanner. Regner med de fleste bare bruker jobbprinteren i de ytterst få tilfellene de må skrive ut noe.

 

Med tanke på hvor forbrukerfiendtlig skriverbransjen er, så har jeg absolutt ingen interesse av å gi penger til de. Printere er programmert til å feile uten at det er noe mekanisk eller elektronisk galt med de, enten på grunn at at en arkteller når et visst nivå, at patronene er gått ut på dato (selv om de er fullt fungerende), eller at printerene kun godtar digitalt signerte blekkpatroner.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

 

De fleste har vel en billig printer med innbygd scanner?

 

Jeg har ikke. Med den latterlige prisen på printer-blekk så skjer det ikke at jeg støtter den businessen. Det er også utrolig sjeldent at man faktisk trenger å printe noe i privat sammenheng nå til dags. Bedrifter er fortsatt gammeldags og bruker alt for mye papir. Men de fleste godtar digital innsending hvis man skal sende noe.

 

Framtiden er digital!

Lenke til kommentar

Grøss og gru! Ikke nok med at folk bruker feil apparat (ringeapparatet) til å fotografere med og dermed får unødvendig dårlige bilder , men nå skal telefonibransjen altså ødelegge kvaliteten på gamle minner også ved å tyne de gjennom en knappenålshull liten blenderåpning og kjøre de gjennom masssevis av digital manipulering for å ødelegge de ennå mer. Folk vil seg selv vondt og kaster penger etter Google, Apple osv for at de hjelper dem å skyte seg selv i foten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Blir litt bedre kvalitet på min Epson Perfection V600 Photo scanner :p

Forventer egentlig at en hvilken som helst scanner gjør jobben bedre enn en app, men er nok greit for dem uten scanner

 

De fleste har vel en billig printer med innbygd scanner?

Dårlig med det du. Skal man først ha printer, kjøper man dyrt, og scanneren lages det ikke drivere til lenger :-\
Lenke til kommentar

Alle ringeapparater har dårlig kamerakvalitet sammenlignet med kameraer generelt. Ringeapparatene er rett og slett ikke bygget for å ha foto som sin primæroppgave.

 

Telefoner er for fotografien det samme som 3-minutters nudelpakker er for kokkekunsten.

 

Nå er det nok mange som ikke ser på mobiltelefon som en telefon i det hele tatt, men som en liten datamaskin som har erstattet telefon, mp3-spiller/walkman, diktafon og ikke minst kamera. For å nevne noe.

 

Jeg er blant dem som bruker mobilkamera som først og fremst som en erstatning for post-it lapper. Men når man ser at de fleste mobiler i dag tar langt bedre bilder enn et kompaktkamera gjorde for ikke mange år siden spiller det liten rolle om det er deres primære oppgave. Spesielt når alternativet som oftest er at det ikke ville blitt tatt noen bilder i det hele tatt.

 

Kanskje i motsetning til kokkekunsten har det skjedd en rasende utvikling innen digital fotografi siste 20-30 år. Men vi er nok enige i at et mobilkamera er mindre optimalt til annet enn snapshots for oss som er fotointeresserte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Blir litt bedre kvalitet på min Epson Perfection V600 Photo scanner :p

Forventer egentlig at en hvilken som helst scanner gjør jobben bedre enn en app, men er nok greit for dem uten scanner

 

 

De fleste har vel en billig printer med innbygd scanner?

Eneste grunnen til at jeg har en er at foreldrene mine kjøpte en ny uten at den forrige egentlig var gåen, og det var bare noen måneder siden, Bortsett fra det så har jeg vært printer- og scannerfri i et tiår.

 

Tror det er temmelig vanlig å ikke ha egen printer eller scanner. Regner med de fleste bare bruker jobbprinteren i de ytterst få tilfellene de må skrive ut noe.

 

Med tanke på hvor forbrukerfiendtlig skriverbransjen er, så har jeg absolutt ingen interesse av å gi penger til de. Printere er programmert til å feile uten at det er noe mekanisk eller elektronisk galt med de, enten på grunn at at en arkteller når et visst nivå, at patronene er gått ut på dato (selv om de er fullt fungerende), eller at printerene kun godtar digitalt signerte blekkpatroner.

HP og Canon s/h lasere er ganske rimelige med generisk tonerkassetter fra eBay som varer lenge. Et par hundrelapper hvert 10. år ser ut som nok privat bruk, og kanskje kr 700 for selve printeren på Elkjøp.

 

Trenger man å scanne litt, så finnes multiblekkskrivere for kr 300 - men ville aldri printet med en slik - kun scannet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...