Gå til innhold

– Slik blir Nintendo NX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det så vansklig får nintendo å fårstå.

-Stue konsoll
- 4 NORMALE kontroller (+ om kan bruke gamecube kontroller på ALLE spillene en bare smash)
-Ingen gimic
-Hardware som er bedre en Wii og Wii U

Skal jeg drasse rundt på den kjøper jeg vell bare 3DS? 

Endret av BonBattery
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette høres ut som et veldig bra og smart valg. Nintendo hadde havnet i bakleksa igjen om dem hadde prøvd å bli med i grafikk fokuset til Xbox og PlayStation. Spesielt med Scorpio og PS4K som er på vei.

 

"Nintendo's philosophy is never to go the easy path; it's always to challenge ourselves and try to do something new.

Shigeru Miyamoto"

 

Å slå samens WiiU og 3DS til en ny type hybrid konsoll følger definitivt Nintendo sin filosofi. Og når en ser tilbake på Nintendo sin historie så er ihvertfall jeg veldig glad for at dem har hatt og fortsatt har denne filosofien.

 

Nintendo NX er uten tvil på min radar.

Endret av LarZen
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Skal jeg drasse rundt på den kjøper jeg vell bare 3DS? 

Sånn jeg forstår det er NX en hybrid mellom stuekonsoll og bærbar. Konsollen kan brukes i en dockingstasjon hjemme og kobles til TV, men den har også egen skjerm. Dermed er det ikke noe problem å ta den med på hytta osv. Men den vil nok være betydelig større enn en 3DS, så jeg tror neppe den er "bærbar" i vanlig forstand. Kos deg med 3DSen, du. Den forsvinner nok neppe med det første. :) Spørsmålet er vel heller om Wii U får lov til å leve videre, siden NX strengt tatt ikke er neste generasjon Nintendo-konsoll. Det er vel mer en tredje konsollfamilie (stuekonsoll, bærbar, hybrid.)
Lenke til kommentar

Det er forsåvidt et spennende konsept å gi en håndholdt konsoll så mye muskler. Jeg klarer ikke helt å tro at Nintendo ønsker å være såpass akterutseilt grafisk som det nyhetsartiklene legger opp til, så jeg forventer egentlig at det er noen ekstra muskler i dockingen som gjør dette til et spennende tillegg i konsollsamlinga. Idéen om å ha en god opplevelse på tven i stua, for så å kunne ta med konsollen inn på soverommet når kona har gjester, tiltaler meg. Vi har sett forsøk på remote play fra alle aktørene tidligere, men ingen har klart å gi en god remoteplay-opplevelse (kanskje med unntak av Wii U, men den er for ustabil til bruk i andre rom (iallefall i min leilighet). En kraftig håndholdt enhet slår meg som den beste løsningen, så lenge ikke vi da må ta til takke med en middelmådig opplevelse når vi er tilbake ved våre store og gode tver.

 

Jeg håper bare de får satt inn et skikkelig batteri i denne!

Lenke til kommentar

Når det kommer til Remote Play så gjør Sony dette langt bedre enn Nintendo, men dette med NX blir som sagt ganske annerledes siden man tar selve konsollen med seg. Grafikken trenger ikke nødvendigvis bli så akterutseilt, står jo bare nVidia, og etter min mening trenger det ikke se like pent ut som på Sony og MS sine konsoller, det trenger bare å se bra nok ut. :)

 

Batteritid, der sier du noe. Det kan bli et meget stort bekymringsmoment. Er batteritiden elendig vil helle dette konseptet falle i fisk. De burde klare å få den, om ikke på nivå med 3DS, så i alle fall rundt lengden til diverse nettbrett og telefoner.

Lenke til kommentar

Er det så vansklig får nintendo å fårstå.

 

-Stue konsoll

- 4 NORMALE kontroller (+ om kan bruke gamecube kontroller på ALLE spillene en bare smash)

-Ingen gimic

-Hardware som er bedre en Wii og Wii U

 

Skal jeg drasse rundt på den kjøper jeg vell bare 3DS? 

 

Du vil med andre ord ha en Project Scorpio hvor de har flytta på bokstavene på kontrolleren?

Lenke til kommentar

 

Er det så vansklig får nintendo å fårstå.

 

-Stue konsoll

- 4 NORMALE kontroller (+ om kan bruke gamecube kontroller på ALLE spillene en bare smash)

-Ingen gimic

-Hardware som er bedre en Wii og Wii U

 

Skal jeg drasse rundt på den kjøper jeg vell bare 3DS? 

Du vil med andre ord ha en Project Scorpio hvor de har flytta på bokstavene på kontrolleren?

 

 

Med Super Mario og Mario Kart!

 

Edit: og Zelda :)

Endret av magb
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ikke bakoverkompatibel er noe som bekymrer meg litt, kjipern å måtte kjøpe DS-spill på nytt. Hot Swap av batteri hadde vært veldig fint, jeg har nesten revet av meg håret et par ganger pga "batteriet ble brått tomt" på DS. Docking er en spennende tanke som jeg tror kan bli veldig bra, forutsatt at dockingen blir billig.

 

Nintendo har vært simple på håndholdte, noe som har vært bra, "if it's not broken don't fix it" rett og slett. Jeg håper ikke de gjør for mye ut av denne konsollen. Det er ganske enkelt å se at når Nintendo har fulgt den minimalistiske tankegangen uten å prøve å "innovere" konsollene sine så har det blitt bra.

Lenke til kommentar

Dette høres ut som et veldig bra og smart valg. Nintendo hadde havnet i bakleksa igjen om dem hadde prøvd å bli med i grafikk fokuset til Xbox og PlayStation. Spesielt med Scorpio og PS4K som er på vei.

 

"Nintendo's philosophy is never to go the easy path; it's always to challenge ourselves and try to do something new.

Shigeru Miyamoto"

 

Å slå samens WiiU og 3DS til en ny type hybrid konsoll følger definitivt Nintendo sin filosofi. Og når en ser tilbake på Nintendo sin historie så er ihvertfall jeg veldig glad for at dem har hatt og fortsatt har denne filosofien.

 

Nintendo NX er uten tvil på min radar.

 

Helt enig, folk flest forstår ikke dette.

Gleder meg til Nintendo kommer med mer info rundt konsollen, virker kjempe spennende. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...