Gå til innhold

Ville du droppet Netflix om de startet med reklame?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Absolutt. Hvorfor i svarte skulle de begynne med det, jeg betaler jo for å være medlem. Eneste måten det er det minste akseptabelt på er om netflix blir gratis om du ser reklame.

 

Grunnen til at jeg gikk bort fra tv var pga reklame, om det kommer til netflix får jeg finne andre måter å skaffe reklamefri underholdning på.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Youtube, Netflix og Heroin. Det er ikke uten grunn at de velger å gi "første dose gratis" også begynne å pålegge brukeren stadig mer inntektsgivende ubehageligheter når de først er avhengige. De har jo hele tiden hatt som intensjon å tjene penger, mer penger enn den forlokkende første-tjenesten de leverer/leverte.

 

Hva gjør man når aksjonærene krever evig vekst og antallet brukere begynner å flate ut? Jo, da må de tjene mer penger per bruker. Her ligger det an til at brukerne kan velge mellom to måter å betale ekstra på: Enten direkte ekstra betaling eller indirekte i form av reklame. De som reklamerer gjør det selvsagt med intensjon om å få tilbake investeringen i form av økt omsetning, altså at seerne kjøper mer av varene deres, der deler av det økte overskuddet går til å betale Netflix i dette tilfellet. Altså indirekte ekstra betaling.

 

Etter en slik prisøkning kan de evaluere hvordan det gikk og vurdere hvor avhengige kundene har gjort seg og dermed når det blir rom for ytterligere prisøkninger (direkte eller reklame). Vekst varer selvsagt aldri evig så det vil bare bli et spørsmål om tid før tjenesten blir så dyr og reklameinfisert at de fremstår som overprisede dinosaurer og dermed kommer i faresonen for å bli erstattet av nye lovende tjenester, som starter med samme "første dose gratis"-taktikk.

Endret av Simen1
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det kommer helt an på hvordan reklamen blir. MAX 10-15 sekunder for hver 1-1.5 timer er greit nok, MEN da må også ekstra innkommende penger til Netflix reflektere utvalget og kvaliteten på tjenesten. Det er også stor forskjell på hva folk sier i disse sakene og hva som skjer i praksis, veldig mange som skriker ut "Nei nei nei" og når ting skjer så blir det "Greit greit greit" :lol:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er jo helt på trynet om slike modeller nå skal rævkjøre brukerne ved å vise dem reklame i tillegg! Eneste måten jeg vil akseptere reklame er dersom jeg ikke må betale noe for det. Innfører de en modell slik som Spotify hvor man kan velge om man vil betale i form av cash eller om man vil se reklame er det helt greit.

 

Om en reklame-degradering av betaltjenesten blir innført tror jeg det eneste man oppnår er å dytte folk over mot ulovlig kopiering igjen.

Endret av Vice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel... reklame er en naturlig del, selv av betalte tjenester. I varierende grad selvfølgelig, men uansett så er den der.

Jeg er ikke imot reklame men jeg er imot reklame som man tvinges til å se - for eksempel hvis man bruker YT på mobilen og har WiFi på i stedet for mobilnett. Jeg er temmelig sikker på at "kunsten" med å vise reklame uten å plage brukeren er akkurat det: reklame som er enten ikke plagsom (nesten umulig) eller plagsom i liten nok grad at brukeren kan ignorere den.

Noen nettsider synes at hvis AB er på så skal de heller vise meg en hel side stor advarsel om at enten så slår jeg den av - eller så får jeg ikke besøkt siden i det hele tatt. Altså et ultimatum. Da reagerer jeg så enkelt at jeg aldri besøker siden igjen, ferdig med saken.

For eksempel mange norske aviser har ekstremt plagsom reklame som man kan ikke hoppe over. Tror de virkelig at leserne setter pris på slike ting?

YT derimot, ved bruk på PC, er ikke plagsom. Noen reklamesnutter her og der, ingen stor problem.

Netfix kunne sikker klare seg fint med bannere e.l. som dukker opp av og til mens man ser på noe, for noen sekunder, og forsvinner igjen.

Som jeg sa så må man gjøre det på en måte som ikke gjør kundene forbannet. Diskret og ikke påtvunget reklame, rett og slett.

Lenke til kommentar

Undersøkelsen bestod av tre spørsmål. Det første var hvorvidt brukerne heller var villige til å betale mer for tjenesten for å slippe reklame, eller om de kunne akseptere reklame mot å beholde den samme månedsprisen.

Er det ikke nettopp derfor man betaler månedsprisen pr idag? For at man skal slippe reklame ol.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Har noen av de som sier at de ikke vil betale for reklame Canal Digital eller Viasat, eventuellt betaler for vanlige TV-sendinger på annet vis??

 

Forskjellen er at på TV, så har vi betalt for innehold med reklame fra dag 1.

 

.. og TV-historien startet i 1992? :p Eller var det da du ble født?

 

Edit: Nå sluttet vel ikke gratis før TV2 før mye senere.

Endret av Simen1
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har noen av de som sier at de ikke vil betale for reklame Canal Digital eller Viasat, eventuellt betaler for vanlige TV-sendinger på annet vis??

 

Forskjellen er at på TV, så har vi betalt for innehold med reklame fra dag 1.

 

100% enig, ingenting bør forandres når det først har startet.... TV-selskapene bør ALDRI redusere eller fjerne reklame siden folk har betalt for det fra dag 1.   :rofl: 

Lenke til kommentar

Her kan man jo få i både pose og sekk! Hvis jeg kjøper riktig Samsung-TV som plutselig viser seg å innføre reklame i grensesnittet, kan jeg få reklame oppå reklamen når jeg ser på Netflix som jeg betaler for å se.

Det ultimate er om jeg klarer å få Netflix til å inkludere innhold fra NRK, ser det på TVen men avspilt på en HTPC i Chrome eller en annen nettleser som innfører reklame, og DA!

DA kan jeg se innhold som jeg har betalt NRK for å lage, med reklameinntekter til Netflix, reklameinntekter til Google, og reklameinntekter til Samsung!

Snart burde de betale meg, jeg jobber jo for hele gjengen!

Endret av tommyb
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...