Gå til innhold

Sony setter minstekrav om 60 bilder i sekundet på spill til PlayStation VR


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja klar over det, derfor jeg skrev "men gjenstår å se hva det faktisk blir gjennom brillene". :)

Skal ikke se bort fra at det blir sånt i brillene. Vi snakker bare en on-rails shooter. Det er ikke akkurat det som tar mest kraft å rendre. Er mer interessert i spill som EVE: Valkyrie, Ace Combat osv. Disse lar oss fly selv, har mye action og, ikke minst, stor fart. Da skal nok brillene få kjørt seg en del. Selve spillene interesserer meg ikke, men er interessert i å se hvordan de blir i praksis med tanke på andre spill senere. GTA6 i VR, anyone? GTA5 har jo first person mode, så da er ikke veien til VR lang. :)

 

Skjønt jeg har Oculus DK2 og VorpX drivere, så jeg kan kjøre det meste av spill i VR. Kan jo si jeg gleder meg til Doom... :D

Lenke til kommentar

 

PlayStation 4 har ikke muskler nok til å dra noe mer enn tøysegrafikk gjennom på stabil høy nok oppløsning. Bra Sony setter krav, men ja, spillene blir nok ganske basic.

 

https://youtu.be/F9ljR5_fIjs

 

Hehe. Du hadde jo virkelig funnet godbiten og du da :) Grand Turismo Sport og Starwars Battlefront kommer også til Playstation VR, så det blir nok mer enn bare tøysegrafikk.

Du har to valg, enten designe et spill som er mer likt PS3 en PS4 grafikk for de få PSVR enhetene som blir solgt eller gå for standard PS4 / One grafikk og 30hz.

Ja du kan også nerfe settingene, må du kjøre HD?

Om ikke er det ingen problem i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Da lurer jeg på hvor mye ned de skalerer på grafikken til Driveclub

 

http://www.dualshockers.com/2016/03/18/driveclub-vr-runs-at-60-frames-per-second-will-get-more-details-at-e3/

 

Vanskelig å se detaljer. Men det kommer nok til å bli en veldig heftig opplevelse. Og hvor mange låser hode sitt å ser bare fremover så ser en at han karen her ser rundt seg veldig raskt. Og det ser konge ut.

 

Driveclub begynner på ca 6:28 om du klikker på linken.

 

 

Og ang denne diskusjonen om grafikk på PSVR. Det er klart at en vil ikke få samme grafikk som i et vanlig PS4 spill. Akkurat som et vanlig PS4 spill vil se bedre ut på PC. Og akkurat som at VR på PC vil se bedre ut en PSVR.

 

Og det er jo ikke rart når en ser på dem tekniske spesifikasjonene og hvor mye penger det skiller disse to plattformene. Jeg tror at PSVR kommer til å bli kjempe bra for masse markedet og konsoll spillere. For entusiaster som vil ha det beste så finnes det alternativet på PC.

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

 

Da lurer jeg på hvor mye ned de skalerer på grafikken til Driveclub

 

http://www.dualshockers.com/2016/03/18/driveclub-vr-runs-at-60-frames-per-second-will-get-more-details-at-e3/

 

Vanskelig å se detaljer. Men det kommer nok til å bli en veldig heftig opplevelse. Og hvor mange låser hode sitt å ser bare fremover så ser en at han karen her ser rundt seg veldig raskt. Og det ser konge ut.

 

Driveclub begynner på ca 6:28 om du klikker på linken.

 

 

Og ang denne diskusjonen om grafikk på PSVR. Det er klart at en vil ikke få samme grafikk som i et vanlig PS4 spill. Akkurat som et vanlig PS4 spill vil se bedre ut på PC. Og akkurat som at VR på PC vil se bedre ut en PSVR.

 

Og det er jo ikke rart når en ser på dem tekniske spesifikasjonene og hvor mye penger det skiller disse to plattformene. Jeg tror at PSVR kommer til å bli kjempe bra for masse markedet og konsoll spillere. For entusiaster som vil ha det beste så finnes det alternativet på PC.

 

Ser tilsynelatende bra ut, samme gjelder arena skyteren RIGS og EVE Valkyrie. Men vil heller at utviklere satser på å heve VR opplevelsen samt gameplay framfor grafikk. 

Lenke til kommentar

 

 

PlayStation 4 har ikke muskler nok til å dra noe mer enn tøysegrafikk gjennom på stabil høy nok oppløsning. Bra Sony setter krav, men ja, spillene blir nok ganske basic.

 

https://youtu.be/F9ljR5_fIjs

 

Hehe. Du hadde jo virkelig funnet godbiten og du da :) Grand Turismo Sport og Starwars Battlefront kommer også til Playstation VR, så det blir nok mer enn bare tøysegrafikk.

Du har to valg, enten designe et spill som er mer likt PS3 en PS4 grafikk for de få PSVR enhetene som blir solgt eller gå for standard PS4 / One grafikk og 30hz.

Ja du kan også nerfe settingene, må du kjøre HD?

Om ikke er det ingen problem i det hele tatt.

Ja, HD må man absolutt kjøre med. I et VR-headset blir bildet så stort at man kan sammenligne det med å sitte en meter unna en 70-tommers skjerm, og da er 1080p et absolutt minimum for at ting ikke skal se totalt grautete ut.

 

Men ellers så ser jeg på det som uproblematisk å ta det rolig med grafikkdetaljer. Det var plenty av pene spill på PS3 også, selv om de ikke hadde like mye teknisk finesse som på PS4.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...