Gå til innhold

Her blir Galaxy S7 Edge skrapt opp, brent og knukket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

skrapetesten, og bøyetesten var jo greit, men hva er greien med å brenne telefonen sin? Hvem gjør det?

 

Det er da ikke noen test på normal bruk, det er jo test for å se hva telefonen tåler?

Det må jo være en hensikt med testen. Han snakker om folk med skinny jeans. Altså bøyetesten har en hensikt i den virkelige verden. Skrapetesten har også en hensikt. Å brenne telefonen derimot....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde vært kult med noen rene brukstester.

 

- ha den ute i kulden i -10 til -20, ser hvordan den oppfører seg etter visse intervaller.

- de typiske "opps mistet den i sølepytten eller snøfonna" scenarioer

- Gå med den i baklommen på en stram bukse i et par uker, hva blir resultatet 

- "shit den datt ut av lomma når jeg satt meg i bilen og kjørte over den".

- La den få en liten dose solkrem fra hendene og bli klint inn med litt sand og se hvordan den blir etter et par uker.

- ha den liggende i solsteken i 30+ noen timer og se hvordan den oppfører seg

 

etc.

 

 

:p

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde vært greit å se den skrapetesten sammenlignet med S6 og iPhone 6.

Så mye som jeg liker S6 så virker det som skjermen er laget av myk plastikk og plukker opp riper bare du ser på den. Der jeg har hatt min iphone 6 i lomma i 6 måneder uten en ripe, så fikk min S6 riper den første dagen ved likedan bruk.

Lenke til kommentar

Hadde vært greit å se den skrapetesten sammenlignet med S6 og iPhone 6.

Så mye som jeg liker S6 så virker det som skjermen er laget av myk plastikk og plukker opp riper bare du ser på den. Der jeg har hatt min iphone 6 i lomma i 6 måneder uten en ripe, så fikk min S6 riper den første dagen ved likedan bruk.

 

Samme person som denne videoen. Sitat "Its really no surprise that the razor blade easily scratches the iPhone 6S, for reference the Galaxy S6 was unscathed by the razerblade"

 

Usikker på hvor mange ganger jeg må skrive det, men Corning sitt Gorilla glass er overall det beste glasset. Nesten alle bruker det. Det er klart bedre enn glasset Apple bruker. Det er og mye bedre overall enn safirglass. Safir har en fordel ovenfor Gorillaglass og mange ulemper. Lett valg. Så om folk tenker på saffirglass, bare glem det, det er ikke bra og du vil ikke ha det. Og gjett hvem som har joint venture med Corning? Og gjett hvem som har sin egen fabrikk for produksjon av Gorillaglass i Sør-Korea som nesten garantert lager glasset til Edge modellene? Gjett hvor nye versjoner av Gorilla glass kommer først? Dette er en ganske enkel quiz, for alle svar er Samsung.

 

Hvis du har en Samsung toppmodell, og du opplever bedre glass hos noen andre, så er det garantert en annen faktor. Slik som i Youtube videoen.  Det er jo og veldig åpenbart at bøyd glass har mange ekstra svakheter, det at det åpenbart klarer seg så bra tross dette er jo egentlig bare bevis på hvor bra det er.

 

Det som har mest å si for skraper og knusing ved fall er hvordan det lander, hva det lander på og hva du har i lommen. Du trenger ikke å ha mer enn et sandkorn som havner på en 7er på Mohrs skala før skjermen får masse riper. Det kan være den ene gangen i løpet av 5 år for den del. Hvis Galaxy S6en din fikk skraper med en gang så er det en ting som er sikkert: Det hadde vært langt verre med en iPhone i lomma den dagen.

 

Hvis du videre ser på drop-testen. Underlaget er muligens hardt, men det virker veldig jevnt. Husk, en mobil som faller fra 2 meter og overlever kan falle på akkurat samme underlag fra 0.5 meter og knuse. Alt skal til er å lande fint på er hardt, spisst sandkorn. Det at den ene modellen slippes på et område, og den andre på et annet område er nok usikkerhet til å si at testen ikke beviser noe som helst. Et sandkorn kan faktisk bety så mye.

 

Hvordan den faller har og mye å si. Edge har kanter som gjør at den absorberer mer av støtet virker det som. Legg merke til at iPhone ofte spretter langt høyere i luften. Det vil si at mer av energien blir brukt til bevegelsesenergi for telefonen, og er kraft som ikke går mot skjermen. I de testene er altså S7 Edge klart utsatt for mer kraft enn iPhone 6S. Hvor den treffer på mobilen betyr og mye. Noen seder vil den tåle det meste, andre steder knuser skjermen lett.

 

Det som og har mye å si er hvordan mobilen er bygd opp i forhold til absorpsjon. Hvor mye av kraften som mobilen utsettes for går til skjermen? Det er blant annet derfor plastmobiler er så geniale. Plast er et materiale som absorberer energi og endrer form, for så å finne tilbake til sin orginale form. Det vil si at det og absorberer langt mer enn metall. Samtidig som det husker sin opprinnelige form. Aluminium kan bli permanent endret. Det at Samsung tilsynelatende bruker en legering som er kraftigere og mer ripebestandig enn Apple gjør, kan og bety at den absorberer mindre. Så det er mulig den legeringen Samsung har putter mer kraft mot skjerm enn Apple sin. Så det at Samsung nå har "utrolig høy byggekvalitet og sterkeste toppmodellen på markedet" betyr sannsynligvis at skjermen får en større andel av støtet ved fall enn f.eks Galaxy S5. Og hva blir oftest ødelagt på en mobil? Rammen? Hovedkortet? Batteriet? Jeg tror vil alle vet svaret på det. Lenge leve metallets høye byggekvalitet, metallets utrolige evne til å gjøre mobilsignal bedre, og det gode grepet det gir de dyrebare telefonene!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde vært greit å se den skrapetesten sammenlignet med S6 og iPhone 6.

Så mye som jeg liker S6 så virker det som skjermen er laget av myk plastikk og plukker opp riper bare du ser på den. Der jeg har hatt min iphone 6 i lomma i 6 måneder uten en ripe, så fikk min S6 riper den første dagen ved likedan bruk.

 

Det tror jeg ikke noe på.

Min iPhone 6 har jeg hatt i snart et år og den er full av skjemmende småriper på skjermen.

 

Jeg hadde min iPhone 5 i 2 år, før høyttaleren konket etter hyttetur med mye fall på ski og høyt inntak av brennevin. Litt bøyd ble den og, så tydelig at den fikk juling. Likevel var skjermen ripefri.

Lenke til kommentar

 

Min iPhone 6 har jeg hatt i snart et år og den er full av skjemmende småriper på skjermen.

 

 

Og det er vel her jeg skal si at det tror ikke jeg noe på?

 

Folk har sikkert forskjellige erfaringer, men min erfaring er iallefall at S6 ripes veldig lett i forhold til iphone6. Så får du tro det eller ei.

Det er derfor jeg håper S7 er sterkere.

Lenke til kommentar

 

Hadde vært greit å se den skrapetesten sammenlignet med S6 og iPhone 6.

Så mye som jeg liker S6 så virker det som skjermen er laget av myk plastikk og plukker opp riper bare du ser på den. Der jeg har hatt min iphone 6 i lomma i 6 måneder uten en ripe, så fikk min S6 riper den første dagen ved likedan bruk.

Det tror jeg ikke noe på.

Min iPhone 6 har jeg hatt i snart et år og den er full av skjemmende småriper på skjermen.

 

Jeg hadde min iPhone 5 i 2 år, før høyttaleren konket etter hyttetur med mye fall på ski og høyt inntak av brennevin. Litt bøyd ble den og, så tydelig at den fikk juling. Likevel var skjermen ripefri.

 

iPhone 5 har Gorilla glass, iPhone 6 har et eller annet glass som Apple har gitt en lite betydningsfull beskrivelse på. Ble nok for dyrt for Apple å fortsette med Gorilla Glass, Corning vet hvilken markedsposisjon de har, mulig de økte prisene litt.

 

Dette er seriøst altså, ikke sarkastisk. Apple er veldig sensitivt til kostnadene på komponenter. De prøver å holde kostnadene lavest mulig og opprettholde de høye marginene sine. Som går utover hvor bra produktene er. Se bare på Galaxy S7 i forhold som et eksempel. Den koster langt mer. Samtidig er ikke Apple sine modeller langt ifra modeller fra LG, Sony osv. Bare Samsung som bruker så mye penger på blant annet skjerm. AMOLED er ikke billig....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Min iPhone 6 har jeg hatt i snart et år og den er full av skjemmende småriper på skjermen.

 

 

Og det er vel her jeg skal si at det tror ikke jeg noe på?

 

Folk har sikkert forskjellige erfaringer, men min erfaring er iallefall at S6 ripes veldig lett i forhold til iphone6. Så får du tro det eller ei.

Det er derfor jeg håper S7 er sterkere.

 

Les det jeg skrev. Galaxy S6 er beviselig langt mer riperesistant enn iPhone 6S. Begrunnelse har jeg og, samt forklaring på det som skjedde. Hvis du ikke vil lese alt kan jeg ta en TL;DR spesifikt for ditt scenario.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke testet iPhone6S. Jeg sier bare min erfaring med iPhone6.

 

Vitenskaplig eller ikke, min iPhone6 er ripefri etter akkurat samme bruk som S6 som er full av riper.

Kunne sikkert kalt det tilfeldigheter, men over lang tid så er jo det mindre sannsynlig også.

 

 

Ser forøvrig mange droptester mellom de 2, men det hadde vært fint å sett en ripetest også. Jeg har aldri mistet en telefon i bakken så dette er av mindre interesse for meg.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...