Gå til innhold

Her blir Galaxy S7 Edge skrapt opp, brent og knukket


Anbefalte innlegg

Jeg har linket til kilder over som sier det. Hvorfor begynner du å tvile på dette nå plutselig etter at jeg spurte hvor Apple offisielt sa de ikke bruker Gorilla glass 4? Hvor er kilden for det?

 

Hvis det hadde vært så simpelt og lett, hvorfor er det da 4 versjoner av dem, der 4 er langt bedre enn 1? Det er åpenbart ikke slik som du beskriver det. Da kunne de heller ikke tatt patent på det.

 

Jeg er derimot rimelig sikker på at det er lett og billig å produsere, men igjen, det finnes patenter for en grunn. Apple har ingen problem med å masseprodusere noe. Det klarer de helt fint.

 

Safir-glass laminat har jeg ikke hørt om. Jeg tror nok du har mistolket det derimot. Dette hadde passet perfekt på helt vanlig gorilla glass. Akkurat som en skjermbeskytter av plast som folk bruker i dag, men en skjermbeskytter som er nesten ripesikker og permanent.

 

Det å legge noe slik oppå safirglass løser ingen av ulempene. Det gjør bare ulempene større. Den eneste fordelen glasset har er at det er ripesikkert. Da gir det ikke mening å legge et lag oppå allerede ripesikkert glass for å beskytte mot riper.

 

Ser derimot for meg at dette kan bli både dyrt og svært vanskelig, om ikke umulig å få til skikkelig bra, men det er bra at de prøver :) Det liker jeg. Hvis de får noe slik til vil det være veldig bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har jeg sagt at Apple offisielt har sagt at de ikke bruker Gorilla glass 4?

De har derimot sagt at de bruker Ion-X i både iPhone og Apple watch.

 

Hele ideen med safirlaminat er å legge på et mer støtsikkert glass så det får en praktisk talt ripesikker overflate. Det er liten eller ingen vits å laminere et ekstra lag oppå et lag med safirglass, med mindre man skal ha noe under som f.eks trykksensorer.

 

Hvis de legger på et tynt safirlag på deres eksisterende glass får man trolig det beste fra to verdener, men litt usikker på om man istedet riper opp det fettavisende belegget slik det spekuleres i at skjer på dagens glass, både gorilla og Ion-X.

Hvis det i det hele tatt er mulig å legge på et slikt belegg på safirglass :)

Lenke til kommentar

Du tviler stadig på at dette faktisk er Gorilla glass. Du mener at siden Apple kaller det IonX glass så må det være noe annet. Etter det jeg ser, så har aldri Apple sagt at de ikke bruker Gorilla glass. Siden de kjøper av Corning er det da rimelig å anta at det er gorilla glass, da det er den typen mobilglass de selger. Hva annet skulle det være? Spesielt når det skal være verdens sterkeste.

Lenke til kommentar

Apple kjøper glass fra Corning.  De har en serie glass for mobiler, og det er Gorilla glass. Apple sier deres glass er verdens sterkeste, og gorilla glass 4 er det sterkeste.  Navnet de har gitt glasset har klart inspirasjon fra teknikken Corning bruker.

 

Det er ekstremt sannsynlig at de bruker Gorilla Glass 4. Hvis noe skal bevises er det at Apple ikke gjør. Uten noe annet er det eneste logiske å anta at de bruker Gorilla glass 4. Det går an å spekulere i all slags mulige ting. Inkludert i om Apple gjorde noe speiselt med glasset. Slik det er i dag derimot finnes det ingen beviser for at det er tilfellet. Ser ikke hvorfor det skal omtales som om det er en sannsynlighet for det.

 

Apple har spesielt forhold til Corning? Ingenting tyder på det. Massevis av selskap har kjøpt av Corning i årrekker, mange langt mer enn Apple. Hvorfor ikke gi dem som fortjener æren få æren? Altså Corning. Hvorfor drive å spekulere i at Apple liksom har en hånd i alt og lager forbedret versjon av all slags? Det blir bare ulogisk og lite objektivt. Akkurat som du er uskyldig til det motsatte er bevist, så bruker Apple Gorilla glass 4 til det motsatte er bevist.

Lenke til kommentar

Det er slett ikke sikkert at det er Corning som produserer glasset for Apple da det finnes fler produsenter av kjemisk herdet glass. (Asahi Glass Co. Dragontrail and Schott AG Xensation)

Glasset i iPhone 4 heter aluminosilicate glass, mens gorillaglass heter alkali-aluminosilicate glass. Ion-X er nok en avart av kjemisk herdet glass.

Lenke til kommentar

Så det kan altså bety at Apple slett ikke benytter merkevaren gorillaglass, men heller kjemisk herdet glass fra en annen produsent.

Altså kan de ha formulert en egen sammensetning, eller "legering" som kan produseres av en, eller flere av disse produsentene.

Lenke til kommentar

Jeg har allerede prestert å få en ganske stygg ripe i glasset på min S7 Edge. Skulle plassere den stående på gresset, støttende opp mot en liten trekubbe for å ta bilde av nordlys med 10 sekunders shutter. Mobilen veltet ned på en bitteliten stein som lå i gresset (kanskje bare 3,4 mm i diameter), og da jeg skulle løfte opp mobilen klarte jeg altså å gni skjermen mot steinen og ripe opp skjermen. 

Så om man får riper eller ikke har nok mye med hardheten til materialet man gnir mobilen mot. En liten diamant vil f. eks trolig ripe opp skjermen veldig lett.

Lenke til kommentar

Så det kan altså bety at Apple slett ikke benytter merkevaren gorillaglass, men heller kjemisk herdet glass fra en annen produsent.

Altså kan de ha formulert en egen sammensetning, eller "legering" som kan produseres av en, eller flere av disse produsentene.

Som sagt, for sikkert 4 eller 5 gang nå. Jeg har linket kilder til at de kjøper fra Corning. Jeg vet ikke helt hva du vil frem til med disse innleggene. Du bestrider det faktum at de kjøper av Corning, men du sier ikke kildene mine er feil. Du virker bare som om du ignorerer at jeg skrev det til neste innlegg.

 

Til noe annet er bevist betyr det og at Apple bruker Gorilla Glass 4. Under et annet navn. Hva Apple kaller det har ingenting med hvem som har lagd det. Det er for markedsføring og for å få folk til å tro at Apple er fantastiske og gjør alt selv. Akkurat som du stadig nå påstår at Apple lagde det muligens selv, bare fordi de fant opp et eget navn. Det er noe hvem som helst kan gjøre, gi glasset et eget navn.

 

Jeg har allerede prestert å få en ganske stygg ripe i glasset på min S7 Edge. Skulle plassere den stående på gresset, støttende opp mot en liten trekubbe for å ta bilde av nordlys med 10 sekunders shutter. Mobilen veltet ned på en bitteliten stein som lå i gresset (kanskje bare 3,4 mm i diameter), og da jeg skulle løfte opp mobilen klarte jeg altså å gni skjermen mot steinen og ripe opp skjermen. 

 

Så om man får riper eller ikke har nok mye med hardheten til materialet man gnir mobilen mot. En liten diamant vil f. eks trolig ripe opp skjermen veldig lett.

Ja, slike småsteiner kan bli ganske harde. Ikke diamant, men noen er nære. Ingen mobiler overlever noe slikt uansett, og det er og den vanligste formen for skraper. Småstein og sand. Ikke nøkler ol. du har i lommen. Folk bare antok det, da nøklene var i lomma med mobilen. Egentlig var det sanden som gjorde det. 

Lenke til kommentar

Dette står når jeg søker på Aluminosilicate glass og Apple iPhone 6:

"The exact material used to shield the iPhone 6 display has not been officially revealed, though some believe it to be Corning's Gorilla Glass 3 branded alkali-aluminosilicate glass. Instead, Apple touts the use of "strengthened Ion-X" glass, an ion-impregnated material purportedly harder than normal covers."

 

Enda et bevis på at Apple bruker Corning Gorilla Glass 4!

 

 

Apple bruker aldri andres merkevare i sine produkter. De kommer på egne navn på alle deler de kjøper fra andre. Gorilla glass er intet unntak. Corning vil nok ha merkevaren sin frem, men de vil og selge. Hvis Apple nekter å kjøpe om de må kalle det Gorilla Glass så tror jeg nok Corning klarer fint å akseptere at det ikke markedsføres på Apples mobiler.

 

 

Så kan vi snart bli ferdig med å diskutere akkurat det samme? Apple kan kalle det ABOSLUTT hva de vil. Jeg bryr meg ikke, og ingen andre burde heller. Deg inkludert. Hva navn de gir er absolutt helt irrelevant, og betyr ingenting, og beviser ingenting. Hvis navnet er ditt eneste bevis, så kan vi konkludere med at Apple bruker Gorilla glass 4. Eller Gorilla glass 3. En av dem.

 

Hvis du har et faktisk bevis for noe. Strålende. Jeg ser helst at det er et faktisk bevis. Ikke en antagelse basert på Apples navnlivning. Det blir syltynt, og umulig å bruke for noe annet enn vill spekulasjon.

 

Jeg kan spekulere i at Apple sin skjerm kan fungere som en del av en Ione og X-ray kanon kombinert. Du trenger bare et lite kit og så er du i gang. Den heter jo Ion-X. Jeg kan spekulere i dette så mye jeg vil. Det blir ikke mer korrekt eller sannsynlig av den grunn. Overdrevent, søkt eksempel, men du ser gjerne hva jeg vil frem til?

Lenke til kommentar

Apple kan selvsagt kalle glasset får andre til å produsere for seg, men det betyr ikke at andre får bruke samme glass.

Da iPhone 4 kom så brukte ingen andre samme type glass såvidt jeg husker.

 

Mulig Apple sikrert seg rettighetene til neste versjon av Gorillaglass, men at de nå benytter en annen produsent, og en litt annen glasstype.

Lenke til kommentar

Det er greit, hvis du på alle måter vil tro at Apple på en eller annen grunn gjør noe spesielt, bare fordi de er Apple så greit. Du skal få tro det. Jeg kan ikke endre på det. Jeg kan vite hva som er sannheten derimot, og den endrer seg ikke basert på hva enkeltpersoner tror.

 

La meg bare få påpeke et par ting, selv om jeg ikke kommer til å diskutere det videre:

Kilde på at iPhone brukte noe annet? Google sa de brukte Aluminiosilicat. Det hjelper lite hva du skriver, om du ikke har kilde for det. En påstand fra en forumbruker i seg selv betyr ingenting, og beviser ingenting. "Såvidt jeg husker" forsterker ikke akkurat påstanden.

 

Gorilla Glass er Corning sitt merkevare. Apple KAN IKKE FÅ rettighetene til neste versjon. Liksom, det går ikke.

Hvilken produsent? Kilde.

Hvilken annen type glasstype? Kilde.

 

Alt du skriver blir bare spekulasjoner og teorier. Det virker som om du bare har bestemt deg for det du tror er sant. For hvert svar jeg gir, så endrer du bare teorien din. Du ser vel at en diskusjon på et slik grunnlag aldri kommer noen vei? Hvis vi skal diskutere teorier, så kommer vi aldri noen vei. Jeg liker å diskutere, og jeg diskuterer gjerne med deg, men det blir vanskelig for meg å diskutere teorier og spekulasjoner.

Lenke til kommentar

Det kommer an på hvor tett samarbeidet mellom Apple og Corning var/er.

Apple kan ha kjøpt seg tidsbensetde rettigheter til neste versjon av glasset. De er tross alt ganske så pengesterke.

 

Ion-X er nok en avart, og burde testes opp mot konkurrentene.

Med mindre det bare er et rebranda glass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...