Gå til innhold

Her blir Galaxy S7 Edge skrapt opp, brent og knukket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke testet iPhone6S. Jeg sier bare min erfaring med iPhone6.

 

Vitenskaplig eller ikke, min iPhone6 er ripefri etter akkurat samme bruk som S6 som er full av riper.

Kunne sikkert kalt det tilfeldigheter, men over lang tid så er jo det mindre sannsynlig også.

 

 

Ser forøvrig mange droptester mellom de 2, men det hadde vært fint å sett en ripetest også. Jeg har aldri mistet en telefon i bakken så dette er av mindre interesse for meg.

6S er samme som 6. Galaxy S7 er samme som Galaxy S6.

 

Så du mener altså at ditt eksempel motbeviser vitenskapen? Den vitenskapelige forklaringen er at det er en tilfeldighet, og du skriver vel egentlig at du ikke tror på det.

 

Mener du altså at iPhone 6/6S er mer ripesikker basert på kun din egen erfaring?

En galaxy er og større enn en iPhone og vil strekke lommer mer, og du vil kunne få mer press fra sand mot skjerm, avhengig av bukselomme. Det finnes mye en kan se på, men jeg er ikke deg. Vitenskapelig derimot så er skjermen til Galaxy S6/7 langt mer ripesikker enn iPhone. iPhone er jo den dårligste, fordi de er de eneste som ikke bruker Gorilla Glass. Så enkelt. Du har jo heller absolutt ingen måte å vise at iPhone har bedre glass, og lykke til med å finne noen andre som viser det! Hva du anser for sannsynlig eller ikke kan jeg ikke si noe på. Jeg kan bare tilby deg en sannsynlig forklaring på det som har skjedd, samtidig som jeg kan avkrefte mistanke om at S6 har skjerm som er utsatt for riper og at iPhone 6 er bedre.

 

Og vi har jo allerede en ripetest for 6S og Galaxy S7, hva mer vil du ha? I motsetning til drop-tester så er faktisk ripetester noe en kan stole på, og sammenligne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg bad deg lese det jeg skrev. Det står liksom i første linje av mitt første svar til deg....

 

Hvis du ikke gidder å lese det jeg skriver, der jeg skriver min begrunnelse og bevis, så kan du heller ikke komme å påstå at jeg ikke har grunnlag for det jeg skriver.

 

Jeg har og forklart hvorfor din erfaring med dette er slik som den er, og at det ikke beviser at iPhone er bedre på noen måte. I tillegg til at troverdigheten som forumbruker som skriver noe er veldig lav (samme som meg, derfor jeg bruker andre som kilder, mener ingenting negativt med dette heller).

 

EDIT: Link:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1712585&p=23113346

 

Og første setning i det jeg skrev der:

Sitat "Its really no surprise that the razor blade easily scratches the iPhone 6S, for reference the Galaxy S6 was unscathed by the razerblade"

 

Samme kilde som tek bruker.

Endret av TKongen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke sagt at min erfaring beviser noe som helst, jeg bare delte hvordan det oppleves for meg.

 

At en youtubebruker opplever det motsatte når han høvler over telefonen med et barberblad er ikke akkurat det jeg vil kalle vitenskaplig bevis heller akkurat.

For det første, dette er samme kilde som tek.no bruker.

 

For det andre, du etterlyste selv en youtube test av ripebestandighet,  når du nå får den mener du den beviser ingenting?

 

Testen er ellers vitenskapelig. Den har feilmarginer, det er klart, men det er tydelig videobevis for han gjør. Han har en test og han repeterer den. Det er veldig lett å reprodusere selv også. De senere videoene bruker han jo Mohrs skala og for å avgjøre.

 

I tillegg har du Gorilla Glass, som er det kraftigste og mest ripebestandige glasset. Det er ikke vits i å teste den engang. Bare det at det er nyeste versjon gorilla glass betyr at det er det mest ripebestandige glasset til mobil. Kameralinser ol. er oftest mer, da de bruker andre typer glass, som saffirglass. Dette er typer som ikke egner seg som skjermen til en mobil derimot, og kan ikke brukes til det.

 

Litt usikker på hvorfor du stiller deg så tvilende til dette egentlig? Usikker på hva mer du ønsker deg. Jeg kan nok dessverre ikke finne en grundig materialtest utført av profesjonelle. Jeg ser heller ikke hvorfor det er nødvendig, når forskjellene er så store. Selv innenfor feilmarginen så er jo iPhone 6 klart mer utsatt for riper.

Lenke til kommentar

 

For det andre, du etterlyste selv en youtube test av ripebestandighet,  når du nå får den mener du den beviser ingenting?

 

 

 

Yup, kun fordi jeg er nysgjerrig på resultatet, på samme måte som disse dropptestene er interessante men har ingen vitenskaplig verdi. Jeg ville aldri kalt det vitenskaplig med mindre det blir utført en maskinell test med akkurat samme grunnlag hver eneste gang.

 

Du virker skikkelig oppgitt over at jeg har annen erfaring med S6 og iPhone6 enn den youtube videoen du er så ivrig etter å referere? Hvorfor er dette et så stort problem for deg?

Endret av Apox
Lenke til kommentar

 

Yup, kun fordi jeg er nysgjerrig på resultatet, på samme måte som disse dropptestene er interessante men har ingen vitenskaplig verdi. Jeg ville aldri kalt det vitenskaplig med mindre det blir utført en maskinell test med akkurat samme grunnlag hver eneste gang.

 

Du virker skikkelig oppgitt over at jeg har annen erfaring med S6 og iPhone6 enn den youtube videoen du er så ivrig etter å referere? Hvorfor er dette et så stort problem for deg?

 

Jeg er ikke oppgitt over at du har en annen erfaring. Jeg har heller ikke et problem med det.

 

Det jeg blir oppgitt over er når du klart viser hvordan noe er, men folk  bryr seg åpenbart ikke om det. Det virker veldig som om du betviler det jeg skriver, og kommer bare tilbake til din egen erfaring. Du gadd ikke å lese svaret mitt før jeg spesifikt ba deg om det. Jeg er enda ikke sikker på omn du faktisk leste alt. Virker ikke slik. Selvfølgelig, du trenger ikke å lese deg jeg skrive, men om du skal svare meg, da må du lese det. Ellers er det poengløst.

 

Corning sitt gorilla glass er langt bedre, din opplevelse er bare uheldig, og tilfeldig. Uavhengig av en youtube video eller ikke. Om du aksepterer det eller ikke får være opp til deg. Det er hvertfall sånn det er, og jeg gidder ikke å bruke noe mer tid på å overbevise deg, om du ikke gidde å lese det jeg skriver engang.

 

Ellers morsomt at du prøver å antyde at jeg har et problem med det fordi det er Samsung og Apple, etter at du sa at en annens kommentar var idiotisk, fordi han tok opp fanboysime. Hvis du ikke vil at andre skal kalle deg fanboy, ikke prøv å komme inn på og bruke det samme mot andre.

Lenke til kommentar

Lol, hvor i all verden har jeg antydet noe med fanboy? Nå tilegner du innlegget mitt meninger jeg ikke har.

 

Du påstår også at jeg ikke har lest innleggene dine fordi jeg ikke automatisk godtar en youtubetest som et vitenskaplig bevis på at gorilla glass er best, noe du tydligvis ikke gir slipp på og skal påpeke i hver eneste post.

 

Du er så sikker på gorilla glass at du sier det ikke trengs testes en gang.

Ok sier jeg da, det er tydeligvis ikke stort mer vi kan diskutere da jeg heller ikke kan motbevise det, men det er jo litt interessant at du farer frem med en slik overlegen tone når det du skriver ikke trenger stemme en gang.

Lenke til kommentar

Du brukte en formulering jeg har sett mange ganger fra folk som prøver å trekke det inn mot at du foretrekker X produsent, og det er derfor du sier dette. Bra at du ikke mente det slik, men i fremtiden bør du holde deg unna slik formulering.

 

Det du skriver videre viser egentlig bare at du ikke har lest det jeg skriver. Eller så har du bare ikke lyst til å forstå det jeg skriver. Jeg tror jeg avslutter diskusjonen for min del. Vi kommer ingen vei på denne måten.

Lenke til kommentar

Er det ikke bare å utføre en hardhetstest og evt. en korrekt utført og reproduserbar ripetest?

Jo, selvfølgelig, men interessen er ikke stor nok til at det gjøres offentlige tester av dette. Interessen er stor nok til en youtube test der en person har forskjellige redskaper og ser hvor mye den tåler etter mohrs skala.

 

Det finnes jo selvfølgelig skikkelige tester. Apple har nok tester for begge, og det samme har nok Corning, og da og Samsung. Det er jo og en grunn til at Apple er de eneste som bruker sitt "Ion-strengthened" glass. Hva nå enn det skal bety. Forsterket av ioner? Høres muligens kult ut for noen, men ioner er jo ikke akkurat veldig spesielt. Det blir liksom ungdomskolenivå kjemi.

 

Men Apple mener glasset er sterkt nok og godt nok, og det er nok langt billigere, og siden Apple selger så mange enheter blir selv 10 øre per mobil mye penger. Corning har og en ganske monopolistisk tilstand med sine Gorilla glass. Se på mobiler, alt som har en viss prislapp bruker det. De tar nok en del ekstra pga markedsposisjon.

 

Samsung er jo den eneste andre som er store nok til å kunne utfordre dette, eller Huawei og. Som kjent så har jo Samsung joint venture, så de betaler nok langt mindre enn andre, da de faktisk produserer glass selv.

Lenke til kommentar

Apple uttalte at det var sterkerst av alle "mobilglass". Da er det jo litt rart at det ikke florerer av seriøse tester siden dette burde være yndet å bevise/avkrefte.

 

Men hovedgrunnen til at man ikke utfører skikkelige tester i diverse Youtube-kanaler er nok heller at man er ute etter klikk, og mange henvisninger fra diverse forum og nyhetssider sikrer nettopp dette.

Lenke til kommentar

Det er mer vesentlig enn om en telefon kan bøyes eller ikke med håndmakt vil jeg si. Det ble forresten stille om den Nexus-modellen som visstnok var latterlig lett å bøye. Hva skjedde der?

Jeg tror de fleste lot være å prøve å bøye telefonen sin med å holde akkurat ved det svake punktet. Dermed så opplevde ingen bøyde mobiler og nexus eier levde lykkelig etter det.

 

Hvor har Apple påstått at de har sterkest glass?

Endret av TKongen
Lenke til kommentar

Under presentasjonen av 6s og 6s pluss hvis jeg husker riktig.

 

Edit: Nexusen ble beskrevet som latterlig svak, og det skulle tilsynelatende svært lite kraft til for å bøye og knekke den helt.

Var det ikke Huawei som produserte den?

Endret av PL610
Lenke til kommentar

Under presentasjonen av 6s og 6s pluss hvis jeg husker riktig.

 

Edit: Nexusen ble beskrevet som latterlig svak, og det skulle tilsynelatende svært lite kraft til for å bøye og knekke den helt.

Var det ikke Huawei som produserte den?

Jeg crtl + fet en slik live blog fra eventet. Ingenting om sterkere skjerm i det hele tatt. Noe de garantert hadde nevnt om det var noe. Ikke noe om iPhone 6 heller. Sikker på at du ikke blander med aluminiumen?

 

Jeg har aldri sett Apple påstå at glasset deres er best. Jeg har aldri sett dem påstå det er bra engang. De bare ikke nevner det og gir det et dumt navn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...