Gå til innhold

Omtale av Project Gotham Racing 2


Anbefalte innlegg

Et uhøytidelig søk på stikkordene "car game" og "racing game" gir 7 000 000 treff på google. Det finnes altså en del bilspill, for å si det sånn. Du har rallyspill, F1-spill, taxispill, lastebilspill, biltyvspill, busspill, miniatyrbilspill, gokartspill, politibilspill, mercedesbilspill. Lista på titler er like lang som en gjennomsnittskø på Mosseveien.

 

Les artikkelen her

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette spelet har eg planlagt å skaffe meg heilt sidan dykk laga den supre sniktitten av spelet. Eg har eit par spørsmal:

 

Kor mange banar er det?

 

Kor lange er banane?

 

Eg tykkjer det er viktig at banane er lange og varierte og mange, viss ikkje kan ein fort verte lei av dei...

Men uansett eg gleder meg til 28. november.

Lenke til kommentar
Avventer flere anmeldelser, må vite nøyaktig hvor bra det er over xbox live før jeg kjøper det. Blir fort lei av bilspill i single player.

Vi kommer etter all sannsynlighet til å oppdatere omtalen når vi får testet det med Xbox Live. Anmelder har ikke fått installert bredbånd enda, men det skal være i orden om få dager.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg har et lite spørsmål. I det forrige spillet så gikk det ikke ann å spille i flerspillermodus( 2 spillere på 1 skjerm ) med datastyrte biler ( altså flere biler som boxen generer i tillegg til 2 "human" spillere).

Er dette mulig i 2'ern ?

Lurer jeg også på. Fint om noen som har testet spillet kan svare på dette.

Nå har jeg bestilt spillet. Skal slenge inn en post angående 2 player delen så fort jeg mottar spillet ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

En stund siden omtalen er skrevet, det er jeg klar over, men jeg fikk spillet for et par dager siden (etter at spillet er blitt varmt anbefalt her og i VG, det gjorde utslaget), og nå i etterkant er det en uttalelse i artikkelen jeg stusser ganske mye på.

 

Den eneste øvelsen som føles litt unødvendig er "Speed Cam". Denne handler ikke om å være kjapp med engangskameraet, men om å kjøre gjennom en sone overvåket av et politisk korrekt overvåkingskamera, og bli fotografert i en nøyaktig angitt hastighet. I løpet av en kort strekning skal du opparbeide en viss hastighet til det sekundet blitzen lyner og både fører og bil udødeliggjøres. Øvelsen føles unødvendig frustrerende fordi du må treffe eksakt på kilometeren.

 

Etter å ha lest dette trodde jeg selvfølgelig helt og fullt på det når jeg begynte å spille. Jeg klarte faktisk de to første akkurat på farta, trengte bare en litt følsom finger på gassen.

 

Men så passerte jeg en gang OVER den angitte farta (hadde en tendens til å havne under, fordi jeg gasser den godt opp for så å slippe den litt og prøve å holde farta), og likevel klarte jeg det. Okay, så var det en ordentlig fotoboks allikevel.

 

Med en gang jeg oppdaget dette utfoldet en ny verden seg for meg, og jeg kunne faktisk sanke inn et par platina-medaljer også - men dette stemmer da ikke med omtalers uttalelser om at det er både unødvendig og lite action-fylt. Det er da en av de øvelsene som krever mest teknikk, særlig fordi de fleste platina-nivåene krever spissfindig giring.

 

Men ellers en god omtale, og ikke minst et veldig godt spill. :)

Endret av JayHeM
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...