Gå til innhold

På den «skjulte» delen av Internett kan man kjøpe norske identiteter for 8000 kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Trend Micro kan ellers rapportere at det mest omsatte, ulovlige rusmiddelet på den skjulte delen av Internett var cannabis.

 

Det vil alltid være etterspørsel etter dette og det vil alltid være noen der som ønsker å fylle den etterspørselen. Da kan jo Staten spørre seg om de vil ta del i inntektstrømmen på en ordentlig måte eller gi den bort til kriminelle. Samtidig som de sløser bort enorme summer på å løpe etter frikere som kanskje har en joint i lomma.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

"Norsk pass"

vel, er ikke mange år siden det ble stjålet et hundretalls "u-utfylte" norske pass fra et repo i norge.... skal ikke se bort ifra at de blanke passene havnet på deep web.... en god kopi er umulig å avsløre uten bruk av utstyr som uv-lys og lupe også....

 

For det første vil de ikke være registrert i systemet, og for det andre vil de gå for en langt høyere pris.

Lenke til kommentar

 

 

"Norsk pass"

vel, er ikke mange år siden det ble stjålet et hundretalls "u-utfylte" norske pass fra et repo i norge.... skal ikke se bort ifra at de blanke passene havnet på deep web.... en god kopi er umulig å avsløre uten bruk av utstyr som uv-lys og lupe også....

 

For det første vil de ikke være registrert i systemet, og for det andre vil de gå for en langt høyere pris.

 

har du noen gang opplevd elektronisk pass sjekk når du ankommer norge fra utlandet? eneste jeg har opplevd er at dem åpner passet, sjekker at bildet stemmer og tar et raskt overblikk, lukker passet og vinker frem neste person. pris har jeg ikke peiling på dog

Lenke til kommentar

 

 

 

"Norsk pass"

vel, er ikke mange år siden det ble stjålet et hundretalls "u-utfylte" norske pass fra et repo i norge.... skal ikke se bort ifra at de blanke passene havnet på deep web.... en god kopi er umulig å avsløre uten bruk av utstyr som uv-lys og lupe også....

 

For det første vil de ikke være registrert i systemet, og for det andre vil de gå for en langt høyere pris.

 

har du noen gang opplevd elektronisk pass sjekk når du ankommer norge fra utlandet? eneste jeg har opplevd er at dem åpner passet, sjekker at bildet stemmer og tar et raskt overblikk, lukker passet og vinker frem neste person. pris har jeg ikke peiling på dog

 

Ja? Så og si vær eneste gang jeg kommer fra utenfor Europa? Og inn i England og land utenfor Europa.

Endret av Rudde
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

I tillegg til det vanlige Internett som de fleste av oss bruker hver dag finnes det også en skjult del av Internett som ikke er tilgjengelig via vanlige søkemotorer.

Sukk. Kan noen fortelle tek.no at www og "Internett" ikke er synonymer ?
Lenke til kommentar

 

 

 

 

"Norsk pass"

vel, er ikke mange år siden det ble stjålet et hundretalls "u-utfylte" norske pass fra et repo i norge.... skal ikke se bort ifra at de blanke passene havnet på deep web.... en god kopi er umulig å avsløre uten bruk av utstyr som uv-lys og lupe også....

 

For det første vil de ikke være registrert i systemet, og for det andre vil de gå for en langt høyere pris.

 

har du noen gang opplevd elektronisk pass sjekk når du ankommer norge fra utlandet? eneste jeg har opplevd er at dem åpner passet, sjekker at bildet stemmer og tar et raskt overblikk, lukker passet og vinker frem neste person. pris har jeg ikke peiling på dog

 

Ja? Så og si vær eneste gang jeg kommer fra utenfor Europa? Og inn i England og land utenfor Europa.

 

hvilken flyplass kommer du inn gjennom?

Lenke til kommentar

 

 

Trend Micro kan ellers rapportere at det mest omsatte, ulovlige rusmiddelet på den skjulte delen av Internett var cannabis.

Det vil alltid være etterspørsel etter dette og det vil alltid være noen der som ønsker å fylle den etterspørselen. Da kan jo Staten spørre seg om de vil ta del i inntektstrømmen på en ordentlig måte eller gi den bort til kriminelle. Samtidig som de sløser bort enorme summer på å løpe etter frikere som kanskje har en joint i lomma.

 

Jepp, men de må jo få inntekt fra en plass.

 

 

Håper ikke de som er tatt avslører hvem de har solgt falske identiter til.

 

Er jo 11 stk tatt i norske cannabis/hasj samfunn nylig.

 

Den første saken så hadde de spionert på ene personen som postla pakker med hasj i. Og deretter ble alle som pakkene sendt til dratt inn med væpnet politi og flere politibiler.

Deretter ble datautstyr for 60/70k dratt inn fra en person. og datautstyr til alle andre i saken.

 

Har jeg hørt fra en kompis.

Endret av Bundy
Lenke til kommentar

Trenger ikke dyre avanserte forfalskninger når det gjelder norske pass. Bare en politimann/toller ser et burgunderfarget kvadrat i hånden din, blir du viftet forbi det meste av kontroller.

 

Jeg har aldri måtte vise passet mitt på vei hjem.. Ikke fra Asia, Afrika, Europa eller østeuropa.

Så vidt jeg kan huske, har bare passet mitt blitt sjekket inn og ut av Thailand og Tunisia grunnet visumlappen de stempler fast ved innreise.

 

7-8000k er ganske billig for en pakke, for man kan lett få 10-15k for et norsk pass... Dvs så lenge man ikke er tidligere straffet, etterlyst osv.

 

Mye rart på enkelte forum... Ganske lett å kjøpe 50-100 visanummer eller personnr.

Helt sjokkerende hvor mye som kan gjøres bare med et personnummer.

Alle som jobber med datasikkerhet, ler høyt av hvor lett det er å tjene store penger, bare man er villig til å gjøre en handling som _kanskje_ blir etterforsket av apekatter og imbisiler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...