Gå til innhold

På den «skjulte» delen av Internett kan man kjøpe norske identiteter for 8000 kroner


Anbefalte innlegg

 

 

Trenger ikke dyre avanserte forfalskninger når det gjelder norske pass. Bare en politimann/toller ser et burgunderfarget kvadrat i hånden din, blir du viftet forbi det meste av kontroller.

Så lenge du er hvit, ja.

Joda.. Klart det hjelper med blå øyne, blondt hår og en hudfarge som gjør tollere snøblinde på en solrik dag.

Men på en annen side, er det så suspekt å komme med norsk pass, når man er svært mørk og i tillegg ikke klarer å si "OK" på norsk. Da er det bare en ulempe med norsk pass om man skal inn i landet.

 

Vi får vel anta at de fleste illegale velger et søreuropeisk pass når de skal nordover. Spesielt siden det etter all sannsynlighet er langt billigere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger ikke dyre avanserte forfalskninger når det gjelder norske pass. Bare en politimann/toller ser et burgunderfarget kvadrat i hånden din, blir du viftet forbi det meste av kontroller.

 

Jeg har aldri måtte vise passet mitt på vei hjem.. Ikke fra Asia, Afrika, Europa eller østeuropa.

Så vidt jeg kan huske, har bare passet mitt blitt sjekket inn og ut av Thailand og Tunisia grunnet visumlappen de stempler fast ved innreise.

 

7-8000k er ganske billig for en pakke, for man kan lett få 10-15k for et norsk pass... Dvs så lenge man ikke er tidligere straffet, etterlyst osv.

 

Mye rart på enkelte forum... Ganske lett å kjøpe 50-100 visanummer eller personnr.

Helt sjokkerende hvor mye som kan gjøres bare med et personnummer.

Alle som jobber med datasikkerhet, ler høyt av hvor lett det er å tjene store penger, bare man er villig til å gjøre en handling som _kanskje_ blir etterforsket av apekatter og imbisiler.

 

Vil vel si at det er de som gjør slikt som er apekatter og 'imbisiler' ? Uansett så er det litt rart om de som jobber med datasikkerhet ler høyt av hvor ræva de i så fall er i jobben sin ?

Lenke til kommentar

Jeg har aldri måtte vise passet mitt på vei hjem.. Ikke fra Asia, Afrika, Europa eller østeuropa.

Så vidt jeg kan huske, har bare passet mitt blitt sjekket inn og ut av Thailand og Tunisia grunnet visumlappen de stempler fast ved innreise.

Måtte vise pass på Gardermoen hjem fra Øst-Asia i sommer. Mellomlandet i Qatar hvis det har noe å si. For norske statsborgere virket kontrollen nokså overfladisk (egen kø), husker dog ikke om det ble sjekket elektronisk eller ei. Endret av Occi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...