Gå til innhold

Surface Pro 3 får en rimeligere lillebror


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ble litt frista faktisk, helt til jeg så prisen.

 

Men hvor er ytelsetestene?

 

Må bare kommentere det at dem fortsatt proever å selge datamaskiner med 64gb lagring nå som vi er i år 2015.

 

Batteriet klarer 10 timer film, men er der plass nok på harddisken for det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir interessant å se hvor ytelsen på Atom x7 havner. Begynner å bli mange Intel prosessorer som virker som de kommer til å ligge på noen lunde samme ytelsesnivå (denne, Core-M, i3en, nye Celeron etc.).

 

De offisielle prisforskjellene virker fornuftig, men ser man på markedsprisen i Norge på Surface Pro 3 i3 modellen (4GB/64GB) til 5995 gir det ikke like mye mening. Forhåpentligvis skjer det samme med markedsprisen på denne etter en liten stund.

 

Prisene i artikkelen er for øvrig ikke helt korrekt. 2GB varianten koster 5400 i Norge, mens 4GB varianten koster 6400... i alle fall i Microsoft butikken.

Lenke til kommentar

Mange fokuserer for mye på ytelse i disse synes jeg. Har brukt Asus T100 med Z3740 i over et år (til det den er beregnet å brukes til) og ytelse er ikke en av klagene mine. Heller ikke plass (64 + 64 Gb). Den kjører media fint (hakket litt på tidlig PopcornTime), alt av produktivitetsprogramvare går bra og web funker nogenlunde greit. Det at den bruker 2 sekunder ekstra på å kompilere store prosjekter eller kjøre Photoshopfilter er ikke verdt en millimeter størrelsesmessig. Man merker det ikke til daglig.

 

Klagene er ting som rævva tastatur/mus, litt lav oppløsning, suspekt kvalitet og manglende digitizer/penn. For de av oss som har erfaring med formatet vil nok det at Microsoft ser ut til å løse alle disse problemene være verdt en del. Ikke 10 000 og øket vekt, som Pro, men 5 000+ ville jeg absolutt vurdert den dagen Asus'en møter et gulv eller en kaffekopp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mange fokuserer for mye på ytelse i disse synes jeg. Har brukt Asus T100 med Z3740 i over et år (til det den er beregnet å brukes til) og ytelse er ikke en av klagene mine. Heller ikke plass (64 + 64 Gb). Den kjører media fint (hakket litt på tidlig PopcornTime), alt av produktivitetsprogramvare går bra og web funker nogenlunde greit. Det at den bruker 2 sekunder ekstra på å kompilere store prosjekter eller kjøre Photoshopfilter er ikke verdt en millimeter størrelsesmessig. Man merker det ikke til daglig.

 

Klagene er ting som rævva tastatur/mus, litt lav oppløsning, suspekt kvalitet og manglende digitizer/penn. For de av oss som har erfaring med formatet vil nok det at Microsoft ser ut til å løse alle disse problemene være verdt en del. Ikke 10 000 og øket vekt, som Pro, men 5 000+ ville jeg absolutt vurdert den dagen Asus'en møter et gulv eller en kaffekopp.

 

Har du serioest ikke hatt problemer med 64gb lagring?

 

Jeg har en 64gb SSD disk for OS på serveren min, etter installtion er det igen omtrent 32gb for andre ting, det er vel nok til omtrent 3 filmer av god kvalitet eller litt under 1000 mobilbilder.

 

32gb var veldig lite plass selv for 10 år siden. Men tanken er vel at du ska betale microsoft for nettlagring til dine bilder, netflix for å streame film, spotify for å lytte på musikk å så telenor 500+ i måneden for å få brukt det hele?

Lenke til kommentar

Har du serioest ikke hatt problemer med 64gb lagring?

 

Jeg har en 64gb SSD disk for OS på serveren min, etter installtion er det igen omtrent 32gb for andre ting, det er vel nok til omtrent 3 filmer av god kvalitet eller litt under 1000 mobilbilder.

 

32gb var veldig lite plass selv for 10 år siden. Men tanken er vel at du ska betale microsoft for nettlagring til dine bilder, netflix for å streame film, spotify for å lytte på musikk å så telenor 500+ i måneden for å få brukt det hele?

 

 

Windows 8.1 med WIMBoot er vel nede i 4GB eller så (?) - gir det adskillig mer plass enn tidligere.

OneDrive (under Windows 8.1) fungerer ypperlig på mindre enheter siden den lar deg se alle filene selv om de ikke er synkronisert - automatisk syncer de du åpner, og lar deg spesifisere ned på filnivå om de skal være tilgjengelig offline eller ikke.

Om du ikke vil betale dem for det, eller av andre grunner ikke vil ha skylagring så setter du i et MicroSD kort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

64 GB er ikke mye, men heller ikke så lite at den blir ubrukelig. Setter man i et minnekort på 64 GB så har man 128 GB. Og dette er vel også ment som en ekstradatamaskin, ikke som hoveddatamaskinen hjemme?

 

Jeg synes også ytelse blir for mye lagt vekt på i slike brett. Skulle gjerne hatt dårligere ytelse og 2 timer lengre batteritid.

Lenke til kommentar

 

ble litt frista faktisk, helt til jeg så prisen.

 

Men hvor er ytelsetestene?

 

Må bare kommentere det at dem fortsatt proever å selge datamaskiner med 64gb lagring nå som vi er i år 2015.

 

Batteriet klarer 10 timer film, men er der plass nok på harddisken for det?

De satser nok på onedrive og skylagring. Streaming av film osv

Lenke til kommentar

 

ble litt frista faktisk, helt til jeg så prisen.

 

Men hvor er ytelsetestene?

 

Må bare kommentere det at dem fortsatt proever å selge datamaskiner med 64gb lagring nå som vi er i år 2015.

 

Batteriet klarer 10 timer film, men er der plass nok på harddisken for det?

I 2015 er harddiskplass mindre viktig enn for noen år siden pga skylagring, høye hastigheter på nedlasting og opplasting, samt tjenester som Netflix og spotify.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-tDbelX

Vil det være mulig å installere 8.1 Pro på denne, for så å kunne melde den inn i et domene? Ser for meg at flere bedrifter kanskje vil kjøpe denne i stedet for den dyre storebroren, og så finne ut at de er ubrukelige i et kontrollert it-miljø.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...