Gå til innhold

Fortsatt eksplosiv vekst for «Netflix for pirater»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-yzWgwc

Har god samvittighet her jeg sitter med PopcornTime.

Jeg betaler både for Netflix og HBO, og på det grunnlaget ser jeg på akkurat hva jeg vil. Tenk om bransjen kunne satt hodene sammen og samarbeidet seg fram til bedre avtaler og gitt ut en egen PopcornTime, selv. Neida, det gjelder å tviholde på eldgammel tankegang. Grauthjerner.

 

akkurat det har jeg sagt i mange år nå. Tilgjenglighet, innhold og utgivelsesdato er tre kriterier som MÅ fylles for at forbrukere skal velge utgivers alternativ. Det er så patetisk å få episoder en uke senere i norge, eller dagen etter. noe av det man ser her og noe annet der .. det er helt høl i hue. skulle virkelig ikke tro de ville tjene penger. La meg betale pr mnd på f.eks torrentz. så gjør jeg det med glede.

Lenke til kommentar

Problemet til de fleste advokater som uttaler seg om programmet er at de tror det er en ren streaming tjeneste. Det er derimot bare en torrentclient som ikke lagrer filen etter at du har sett filmen (Akkurat som du kan med uTorrent forsåvidt). Sålenge du deler mens du ser så er det ulovlig i Norge. Det er akkurat det som skjer med Popcorn Time.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Trenger ikke kalle det "netflix for pirater" da popcorn time er lovlig i Norge.

Nå er vel ikke popcorn time bare ren streaming, men du laster vel og opp det du allrede har lastet ned for å streame. Det vil da fungere som en form for P2P klient og dermed på ingen måte lovlig i norge.

 

Med mindre dette har endret seg siden sist jeg las ompopcorn time.

 

Edit: Nei du seeder fortsatt det du ser på.

https://popcorntime.io/faq

Leste litt feil fra et utdrag fra dagbladet, "Men bredbåndsleverandørene kan ikke forhåndssensurere tjenester før de har fått en rettslig kjennelse på at de er ulovlige." Det er ikke ulovlig enn så lenge i Norge er vel mer riktig om jeg ikke forstår feil.

Lenke til kommentar

 

 

Nei er ikke lov. Er lov å streame film men ikke dele. Og når du ser film på popcorn time laster du samtidig opp

 

Last ned tredjepartsprogram eller konfigurer ruteren til å blokkere seeding. Blir det en lovlig tjeneste da? ;)

 

 

Mitt ukvalifiserte svar blir: Det gjør det. Du utfører ingen ulovlig handling, ergo er det lovlig.

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne ha leid meg biler, men leiebilfirmaene har jo aldri alle bilene jeg vil ha og sjelden de aller nyeste bilene. Skal jeg liksom leie biler fra 5 forskjellige steder? Det er også altfor dyrt. Inntil jeg får de nyeste bilene fra samme sted til lav pris, vil jeg fortsette å stjele biler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne ha leid meg biler, men leiebilfirmaene har jo aldri alle bilene jeg vil ha og sjelden de aller nyeste bilene. Skal jeg liksom leie biler fra 5 forskjellige steder? Det er også altfor dyrt. Inntil jeg får de nyeste bilene fra samme sted til lav pris, vil jeg fortsette å stjele biler.

Dette blir ikke det samme nei. Kanskje om noen hadde sendt deg tegningene til sin BMW og du hadde skrevet den ut med din 3d-printer.

 

Er vel forsåvidt ingenting ulovlig med PopcornTime eller de fleste andre P2P-klienter. Det som er ulovlig er om du distribuerer noe du ikke har rett til distribuere. Man skal ikke se bort i fra at det dukker opp folk som lager film på hobbybasis e.l. som synes PopcornTime er en ypperlig måte å få distribuert innholdet sitt gratis!

Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne ha leid meg biler, men leiebilfirmaene har jo aldri alle bilene jeg vil ha og sjelden de aller nyeste bilene. Skal jeg liksom leie biler fra 5 forskjellige steder? Det er også altfor dyrt. Inntil jeg får de nyeste bilene fra samme sted til lav pris, vil jeg fortsette å stjele biler.

ikke samme greie. Jeg tar ikke fra de varen ved å se en film. Jeg leier 4 steder allerede og filmer man ser på popcorn time hadde de ikke tapt penger på da jeg ikke hadde kjøpt filmene for å se de. Altså null i tap
Lenke til kommentar

 

 

Jeg skulle gjerne ha leid meg biler, men leiebilfirmaene har jo aldri alle bilene jeg vil ha og sjelden de aller nyeste bilene. Skal jeg liksom leie biler fra 5 forskjellige steder? Det er også altfor dyrt. Inntil jeg får de nyeste bilene fra samme sted til lav pris, vil jeg fortsette å stjele biler.

Dette blir ikke det samme nei. Kanskje om noen hadde sendt deg tegningene til sin BMW og du hadde skrevet den ut med din 3d-printer.

 

Er vel forsåvidt ingenting ulovlig med PopcornTime eller de fleste andre P2P-klienter. Det som er ulovlig er om du distribuerer noe du ikke har rett til distribuere. Man skal ikke se bort i fra at det dukker opp folk som lager film på hobbybasis e.l. som synes PopcornTime er en ypperlig måte å få distribuert innholdet sitt gratis!

Popcorn Time har ikke lov til å distribuere noe av innholdet som er der. De som lager film på hobbybasis kan distribuere det på YouTube og atpåtil få reklameinntekter. Hva skal de med en pirattjeneste?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...