Gå til innhold

SNIKTITT: Apple MacBook


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde holdt med 1920x1200 på denne, så hadde den nok også matchet de 12 timene en MBA 13 kan holde det gående. Må si jeg er litt skuffet.

 

Derfor jeg liker dell sine XPS 13. Der kan du velge full HD panel fremfor super high res skjerm. Du får vel en 2 timer pluss mer batteritid. XPS 13 har 16:9 og ikke 16:10.

Lenke til kommentar

Litt skuffet over lanseringen egentlig. Jeg hadde egentlig forventet enda smalere rammer, men det lar seg kanskje vanskelig gjøres når maskinen skal være på små 12 tommer. At den er så liten, gjør den i grunn uegnet for min del til både underholdning og produktivitet, av særlig stort slag.

 

Også skuffende at de inkluderer svakeste utgave av Core M-prosessoren, når disse har et rykte på seg for å balansere på kniveggen for hva akseptabel ytelse angår.

 

Om ikke annet skulle en i det minste tro at ved å ofre såpass ytelse, at batteritiden skulle utkonkurrere MacBook Air. Tvertimot går den et par timer kortere på en ladning. Det skyldes nok retina-skjermen. Dell XPS 13 lar jo forbrukeren velge mellom full HD og retina, og for meg personlig, hadde nok full HD vært mer aktuelt.

 

Valget å bruke bare en port, er jeg heller ikke noen tilhenger av. USB 3.0 burde også vært tilbudt, slik at en slipper å bruke en overgang for å koble til en nano adapter for ekstern mus.

 

Til syvende og sist er imidlertid den største grunnen til at det ikke blir noe kjøp, akkurat prisen. Dette trodde jeg skulle bli en rimelig modell, når jeg hørte at navnet kun lød "MacBook". Tvertimot virker det som den bærbare i Apples portefølje, som gir minst verdi for pengene. Det er skuffende.

 

Det eneste positive jeg klarer å ta med meg, er at Apple har introdusert en ny standard med USB-C, og at de har hevet standarden for kompakthet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Valget å bruke bare en port, er jeg heller ikke noen tilhenger av. USB 3.0 burde også vært tilbudt, slik at en slipper å bruke en overgang for å koble til en nano adapter for ekstern mus.

Vanlig USB-kontakt hadde gått ut over tykkelsen på maskinen tenker jeg.

 

Men, kremt, jeg spør ærlig, 1,2GHz core m? Med to kjerner? Er ikke det på linje med de maskinene du får kasta etter deg av Elkjøp fordi ingen vil ta i de? Eller er dette en ny generasjon som har endret alt?

Core M baserer seg på Broadwell, det er ikke en Atom-prosessor.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Men, kremt, jeg spør ærlig, 1,2GHz core m? Med to kjerner? Er ikke det på linje med de maskinene du får kasta etter deg av Elkjøp fordi ingen vil ta i de? Eller er dette en ny generasjon som har endret alt?

 

du må jo se på hvilken bruk disse maskinene er ment som. det er ikke en Mac Pro, eller en MacBook Pro som Apple allerede lager

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...