Gå til innhold

I natt skal Samsung lansere en ny designbombe av en TV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Reklamemateriellet The Verge kom over avslører at den kommende TV-en er en kurvet modell med «quantum dot»-teknologi.

Altså LCD. Hvorfor drasse og flikke ennå mer på den dårlige teknologien? Kom heller med OLED!

 

Bullshitbingo-buzzwords som quantum dot løser ikke hovedproblemene med LCD, responstid og sortnivå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vil ikke ha noen "designbombe",jeg vil ha en flat TV med høy bildekvalitet.

 

AtW

 

Word. Aller helst en jæla god og flat skjerm til å henge på veggen uten lyd i det hele tatt. Lyden blir uansett aldri god fra en flat tv, og "alle" har ett surroundannlegg i dag. Pengene de sparer på å ikkje ha lyd i TVen kan vi få som lavere pris eller bedre bilde.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

LG er mer frampå.

 

 

Ken Hong, LG's Global Communications Director, Sept. 2014:

"Now they're all saying 'No, consumers aren't ready.' No, I don't think consumers are not ready, I think they're not ready. They don't know how to do it, they missed the boat and now the ones who are stuck with regular RGB OLED are never going to get 80 percent."

 

LG's new 4K OLED TVs have so far launched in Korea and will soon become more widely available. According to Hong, the hard part for LG right now is selling the benefits to buyers.
"They know what 4K is, they know what OLED is, why do I want both? Why something that expensive? I think that's going to be the initial response," says Hong. "We have to educate people because we are the only ones with this product. No one else is going to be helping us. We're the ones responsible for promoting 4K OLED. It's going to be a tough, tough sell unless we can do that marketing."

 

Samsung sier altså at folk ikke er klare, og at prisene blir for høye. LG sier Samsung ikke er klare men at LG er, men at folk synes det er for dyrt. Dette er da 4K OLED.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dragavon: Å fjerne de knøttsmå høyttalerne som sitter i TV-en sparer neppe mange kronene. Selv tv-emballasjen regner jeg med koster det mangedobbelte. Høyttalerne er bra for feilsøking når lyden uteblir fra lydanlegget og er et forventet minimum. Fjerner man disse kan man få unødvendige returer og dårlige tilbakemeldinger fra folk uten ordentlig lydanlegg.

 

Tommyb: Den uttalelsen kommer fra Samsung. LG fikk til effektiv og lønnsom produksjon av OLED allerede i fjor.

Lenke til kommentar

Og allikevel er OLED TVer for dyre for folk flest. LGs 65EC9700 koster 12000 dollar (90 000 kroner) veiledende. Det vil si en gatepris på godt over 70 000 kroner. LED 4K TVer på 65" er nå nede i 18 000.

 

LGs 55EC930V som "bare" er vanlig HD koster 20 000 i Norge, en 4K LED TV i samme størrelse kan du få for halve prisen.

 

Så er 55EC930V en lekker TV med imporende bildekvalitet, og 65EC9700 (som jeg ikke har sett) visstnok fantastisk. Men til en pris som kun appelerer til entuasiastene.

 

Så kan jeg selvsagt mimre om at jeg kjøpte min 46" "HD ready" TV på salg for 20 000, og min nåværende full HD LED også på salg for samme prisen, og dermed godt kunne brukt 20 000 på en ny TV nok en gang. Men 70 eller 80 000? Neppe...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

 

Tommyb: Den uttalelsen kommer fra Samsung. LG fikk til effektiv og lønnsom produksjon av OLED allerede i fjor.

 

Derav "Samsung's HS Kim, executive vice president of Visual Display Business, januar 2014 sa" som det sto på sitat-boksen. Og fulgt av et sitat fra LG rett under, som uttalte seg om at det var vanskelig å selge så dyre enheter (4K OLED). Riktig nok i et nytt innlegg siden redigeringsfunksjonen ikke virker som den skal.

 

 

Og UTEN "smartTV"... Har Chromecast & HTPC som er plenty smartere.

 

 

 

Det er jo ikke fordi smartTV er et dårlig konsept, det er fordi de ikke gjør det ordentlig. En smartTV er jo i grunnen på mange måter en HTPC. Det er bare så synd at de lager så vannvittig dårlige og lukkede slike. Man hadde ikke trengt Chromecast om smartTV'n kunne kjøre appene selv.

 

Jeg hadde svært gjerne sluppet å måtte bruke eksterne løsninger men heller hatt en integrert løsning. Men de smartTV-løsningene jeg har vært borti, har altså vært særdeles spinkle greier, og kan altså ikke konkurrere med selv en Chromecast-pinne til 300 kroner.

 

TV-produsentene har (i likhet med bilprodusentene) vegring mot å innføre to nye funksjoner i samme årsmodell. De ønsker ingen "disruptions" på markedet. De sparer heller på innovasjon så de har noe til neste år også. Hadde de gitt slipp på den tankegangen, hadde årgang 2 av smartTV'er allerede fungert like godt som en HTPC, eller i alle fall som en Android-tablet. Nå blir det laget TVer med Android og det kommer TVer med Tizen, så det er etterhvert et håp om at man i alle fall kan få relevante, aktuelle apper uten å kjøpe neste års modell.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Og allikevel er OLED TVer for dyre for folk flest. LGs 65EC9700 koster 12000 dollar (90 000 kroner) veiledende. Det vil si en gatepris på godt over 70 000 kroner. LED 4K TVer på 65" er nå nede i 18 000.

 

 

Så TV-apparater omsettes på gaten? Er det tyvegods som omsettes der da?

Lenke til kommentar

 

Og allikevel er OLED TVer for dyre for folk flest. LGs 65EC9700 koster 12000 dollar (90 000 kroner) veiledende. Det vil si en gatepris på godt over 70 000 kroner. LED 4K TVer på 65" er nå nede i 18 000.

 

 

Så TV-apparater omsettes på gaten? Er det tyvegods som omsettes der da?

 

 

:D

 

Gatepris (engelsk "street price") skal ikke oppfattes bokstavelig, men henviser til den prisen du får hvis du oppsøker en butikk for å handle et produkt. Den er ofte lavere enn den pris produsenten opererer med i sin prisliste. Så også med EC9700. De fleste selger den billigere enn listeprisen.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...