Gå til innhold

Telenor skrur opp prisen på mobilt bredbånd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan være praktisk å få et mobilabbonnement med flere gigabytes inkludert, i stedet for separate abonnement.

Men de har frekkhetens nådegave når de kaller et usselt 25 GB abonnement for XXL!

Jeg har Telenor på både mobilen og hytterouteren, så det kan lønne seg å samle dem. Men Telenor lever i steinalderen om de ikke benytter anledningen til å innføre 50 og 100 GB mens de er i gang.

 

Jeg har ikke fin-regnet på det, men det er fremdeles mulig jeg bytter til Netcom.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 7
Lenke til kommentar

mobilt bremobilt bredbånd

En av grunnene er at Telenor tror kundene nå ønsker seg et alt-i-et produkt, og ikke lenger vil ha separate abonnement for tale og data.

 

Leste artikkelen og stusser på de 3 overnevnte. Mobilt bredbånd != Telefon til nettlinje, for oss dødelige.

 

E24 nevner at Mobil abonnement med XL og XXL data, får med et ekstra simkort/datakort uten ekstra kostnader.(vis jeg forstå det riktig)

 

Ved andre ord: Mobilt bredbånd er uberørt i praksis, men de tilbyr nå bundler for datatrafikk til mobil som inkluderer ekstra sim til nettbrettet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I mitt tilfelle har jeg dette hos Netcom :

 

Basis , 159 Kr måneden ( Rabatt 20% pga kundeforhold ) + 20 GB 4G til 299Kr , Totalt : 458Kr måneden.

Tilsvarende hos Telenor : Mobil S : 249Kr + Mobilt Bredbånd L : 20Gb til 399 , Totalt : 648 Kr måneden.

 

Med dagens avtale sparer jeg faktisk 2280 Kroner hos en annen leverandør , får bedre hastighet og kan laste ned mer før hastigheten strupes. Da sier det seg selv at prisene til Telenor er satt med tanke på kundelojalitet mer enn noe annet , og her prøver man å se hvor mye hver enkelt kunde kan skvises før de forlater selskapet , spesielt bør man legge merke til det når Telenor påpeker at det ikke vil koste å bryte avtalen de har med dem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Eneste grunnene til at jeg sitter med Telenor mobilt bredånd nå er at Netcom er så å si fraværende på 3G/4G utbygging bortsett fra på de mest sentrale områdene. Oppgraderer Netcom den lokale senderen sin (på samme lokasjon som Telenor sin sender her jeg bor), så bytter jeg til de med en gang.

 

Jeg tviler på at jeg får 2 datavillinger på et mobilabonnement, og da er jeg like langt, trenger fortsatt 2 abonnement da siden jeg har mobil, nettbrett med 4G og 4G ruter.

Lenke til kommentar

100 GB for 599 kr pr mnd. er akkurat det samme som Netcom tilbyr.

Da må man sammenlikne hastighet.

Banzai har Netcom-dekning.

Har Banzai hastighetsbegrensning, eller er den lik Netcom?

 

På 15 og 100GB abonnementet er det ingen hastighetsbegrensing. De andre abonnementene strupes på 10 mbit/s.

 

Kommer uansett til å holde meg til Tele2 med 6GB for 149,- i mnd.

Lenke til kommentar

100 GB for 599 kr pr mnd. er akkurat det samme som Netcom tilbyr.

Da må man sammenlikne hastighet.

Banzai har Netcom-dekning.

Har Banzai hastighetsbegrensning, eller er den lik Netcom?

 

Jeg spurte dem for omtrent en måned siden - de har hastighetsbegrensning, men da på de billigste abonnementene:

 

 

 

På 100GB og 15GB abonnementene så kan vil tilby en maks hastighet på 80Mbps. På 1GB, 3GB og 5GB abonnementene er det en makshastighet på 10 Mbps, mens på 150MB abonnementet er det en makshastighet på 5Mbps.
Vi jobber med en løsning så man for 30,- kroner ekstra i måneden kan få samme makshastighet på 1GB, 3Gb og 5GB abonnementet som på 15GB og 100GB abonnementet, men dette er ikke klart helt enda.

 

Jeg synes det er egentlig helt latterlig å kalle 10 Mbps for 4G, selv om det er LTE som benyttes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...