Gå til innhold

INTERVJU: – Squadron 42 er en åndelig oppfølger til Wing Commander-spillene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

...og snart lanseres det neste leddet i utviklingen, førstepersonsskyteren Squadron 42.

 

Ok, nå spilles romkamp-segmentene i førsteperson, men det blir allikevel litt snålt å kalle det en FPS. Squadron 42 er en enspillerkampanje i Star Citizen-universet. Det har FPS-elementer, men det er først og fremst en "space combat simulator" i beste Wing Commander-ånd.

Endret av Sutekh
Lenke til kommentar

"og snart lanseres det neste leddet i utviklingen, førstepersonsskyteren Squadron 42."

 

Det er allerede nevnt at FPS delen og Sq42 er to forskjellige ting. Sq42 er som sagt enspillerkampanjen i spillet, og det er riktig at den vil inneholde FPS elementer, men Sq42 er i bunn og grunn basert på space(ship) combat og historiefortelling, noe WC serien også var. Mener det er viktig å få frem at Sq42 ikke er en FPS i CoD eller BF stil. Blir litt som å si at BF er en helikopter-simulator siden du i ett oppdrag fløy helikopter og det var helikopter med i andre scener.

 

"Foundry 42 er det britiske studioet som har ansvaret for utviklingen av spillet"

Greit å presisere at de har ansvaret for utviklingen av Sq42, enspillerdelen av spillet (men de bidrar også på andre områder). Hovedkontoret ligger i Los Angeles hvor Chris Roberts holder til.

 

"Noe av det mest spennende Cloud Imperium viste frem under Squadron 42-demoen var skuddveksling mellom spillere i vektløshet."

Dette var IKKE en Sq42-demo, men en FPS-demo. Men forstår at det kan virke slik dersom man i utgangspunktet tror FPS delen er Sq42, så dette blir jo en "følgefeil".

 

Ellers var det moro å se FPS demoen. Det så mye bedre ut enn jeg hadde forventet. De har selvsagt mye igjen å gjøre, men det var en meget lovende start. Kan også ta med link til videoen derfra:

Lenke til kommentar

LTI lifetime insurance satte en stopper for at insurance blir dyr nok til at det svir.

 

Det stemmer ikkje, LTI gjelder bare "base" ship, alle oppgraderinger som du gjør til skipet ingame, er ikke dekt av LTI. Det har blitt sakt gang på gang av devs at LTI vil ha veldig lite å si ingame.

Lenke til kommentar

 

 

[snip]

Takk for innspill.

Dessverre misforsto jeg hva demoen dreide seg om, og jeg oppdaget ikke feilen min før det var for sent.

Har rettet opp i saken nå. :)

" og snart lanseres det neste leddet i utviklingen, enspillerkampanjen Squadron 42."

Det neste som kommer er versjon 1.0 av Arena Commander (dogfigthing i romskip delen). Det er planlagt mot slutten av året. FPS modulen som ble vist på PAX Australia er ventet å gi ut i starten av 2015. Ikke lenge etter det ventes Planteside/Social module. Versjon 2.0 av Arena Commander er planlagt etter dette (muligens sommeren 2015?), hvor man kan fly flere personer sammen i de store romskipene (capital ships). Første kapittel av Sq42 er planlagt å komme i andre halvdel av 2015 ("Back half of next year"). Mot slutten av året er det planlagt at Planetside delen utvides og alfa versjonen av Persistent Universe med noen få solsystemer starter.

 

Jeg vet ikke hvor lenge du har fulgt spillet, eller hvor mye du har lest/sett om det, men forstår at det er fort gjort å misforstå endel ting. Jeg har fulgt spillet siden KS kampanjen for 2 år siden og har fått oppdateringen gradvis gjennom tiden. Det er ekstremt mye informasjon som har kommet ut om spillet, så ikke alltid lett å sette seg inn i alt når man har kommet inn på et senere tidspunkt.

 

Syntes alltid det er flott at dere skriver om spillet. Dersom jeg husker rett, så var det en artikkel her på gamer.no som gjorde meg oppmerksom på KS kampanjen ;)

Lenke til kommentar

 

LTI lifetime insurance satte en stopper for at insurance blir dyr nok til at det svir.

 

Det stemmer ikkje, LTI gjelder bare "base" ship, alle oppgraderinger som du gjør til skipet ingame, er ikke dekt av LTI. Det har blitt sakt gang på gang av devs at LTI vil ha veldig lite å si ingame.

Jeg tror at LTI er noe folk ser på som ekstremt viktig. Som du sier så har utviklerne gang på gang sagt at dette egentlig er en liten sak. Forsikringen gjelder som du sier "base" ship, men det gjelder vel også for våpen osv. som fulgte med i pakken? Men alt av oppgraderinger og cargo osv. utenom må man forsikre ekstra dersom man vil/gidder. Tror mange får litt bakoversveis når de får se sluttproduktet og ser hvor liten betydning LTI faktisk har. Og også hvor lite det faktisk vil koster å kjøpe forsikring.

 

Forstår godt at de "måtte" ha LTI. Både som en liten ekstra takk til de som valgte å støtte spillet i en tidlig fase, og fordi folk har brukt ekte penger på det. Det er litt kjedelig å bruke $250 på en Constellation for så å drite seg ut på første flyturen hvor du flyr rett inn i en asteroide og ødelegger hele greia.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spillet kommer helt klart til og bli kjempe bra på mange områder, men desverre er mmo delen ødelagt på grunn av at de lager spillet etter casuals sine ønsker om nada penaltys ved tap av skip osv.

 

Det er dessverre ikke EVE nei. Men LTI er borte, kun lagt inn tidligere i visse backer packages.

LTI er ikke lagt til på moduler heller. Så jeg vil si det er en liten andel skip som har LTI (bare pre-order ship)

Lenke til kommentar

 

Spillet kommer helt klart til og bli kjempe bra på mange områder, men desverre er mmo delen ødelagt på grunn av at de lager spillet etter casuals sine ønsker om nada penaltys ved tap av skip osv.

Det er dessverre ikke EVE nei. Men LTI er borte, kun lagt inn tidligere i visse backer packages.

LTI er ikke lagt til på moduler heller. Så jeg vil si det er en liten andel skip som har LTI (bare pre-order ship)

 

 

Prisene vil variere på hva forsikringen inneholder og om du vil at skipet ditt skal være forsikret i det som tilsvarer low-sec soner i dette spillet.

De har og uttalt at det vil være enkelte soner hvor selv LTI-forsikring ikke vil gjelde, så en bør være obs om man planlegger å være i mer usikre områder i spillet.

Lenke til kommentar

 

Spillet kommer helt klart til og bli kjempe bra på mange områder, men desverre er mmo delen ødelagt på grunn av at de lager spillet etter casuals sine ønsker om nada penaltys ved tap av skip osv.

Det er dessverre ikke EVE nei. Men LTI er borte, kun lagt inn tidligere i visse backer packages.

LTI er ikke lagt til på moduler heller. Så jeg vil si det er en liten andel skip som har LTI (bare pre-order ship)

 

Nei. De har uttalt at hull insurance (både LTI og "vanlig") gjelder absolutt overalt. Uten unntak. Det er tilleggsforsikring på utstyr og last de vurderer om skal være ugyldig i enkelte områder. Hull insurance skal dekke alt utstyr skipet er levert med, men det meste av dette skal visstnok være ganske svakt. Muligens med unntak av enkelte ting på mer påkostede skip som Constellation Phoenix og 890 Jump.

 

LTI er forresten ikke borte. Alle nye skip de slipper kommer med LTI i en liten periode første gang de legges ut for salg. LTI er nok bare en "perk", men det er tydeligvis noe mange er interessert i å ha.

 

Ellers er jeg veldig glad for at det ikke blir EVE. Vil man spille EVE kan man jo, tja, spille EVE?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei. De har uttalt at hull insurance (både LTI og "vanlig") gjelder absolutt overalt. Uten unntak. Det er tilleggsforsikring på utstyr og last de vurderer om skal være ugyldig i enkelte områder. Hull insurance skal dekke alt utstyr skipet er levert med, men det meste av dette skal visstnok være ganske svakt. Muligens med unntak av enkelte ting på mer påkostede skip som Constellation Phoenix og 890 Jump.

Jeg er ganske sikker på at jeg for en tid tilbake leste/hørte en offisiell uttalelse fra gjenge at det vil være enkelte plasser der forsikringene ikke vil gjelde i det hele tatt. Skal se om jeg i løpet av kvelden/morgendagen finner dette igjen med mindre du finner denne uttalelsen du snakker om først. Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...