Gå til innhold

Så dårlig er film- og TV-utvalget til strømmetjenestene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Testa selv ut netflix i fjor sommer. Prøvde en mnd gratis og så 2mnd med betaling. Var gøy i starten med mye rart å se på, men når det kom til filmer- tv serier så var det meste gammelt. Samt mange av tv seriene hadde kanskje bare 1 av 4 sesonger.

 

Så etterhvert så jeg mest dokumentarer, men etter en stund så hadde jeg sett det meste som var å se på. Er det en ting jeg ikke liker så er subtitles, og hvertfall ikke muligheten til å slå det av. Ble fort lei av den stygge gule subtitlen som jeg ikke kunne slå av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Testa selv ut netflix i fjor sommer. Prøvde en mnd gratis og så 2mnd med betaling. Var gøy i starten med mye rart å se på, men når det kom til filmer- tv serier så var det meste gammelt. Samt mange av tv seriene hadde kanskje bare 1 av 4 sesonger.

 

Så etterhvert så jeg mest dokumentarer, men etter en stund så hadde jeg sett det meste som var å se på. Er det en ting jeg ikke liker så er subtitles, og hvertfall ikke muligheten til å slå det av. Ble fort lei av den stygge gule subtitlen som jeg ikke kunne slå av.

 

Ved å logge på Netflix i Windows (sikkert noen andre steder også) kan du endre farge og andre egenskaper ved undertekstene. Innstillingene vil gjelde på andre enheter også.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Testa selv ut netflix i fjor sommer. Prøvde en mnd gratis og så 2mnd med betaling. Var gøy i starten med mye rart å se på, men når det kom til filmer- tv serier så var det meste gammelt. Samt mange av tv seriene hadde kanskje bare 1 av 4 sesonger.

 

Så etterhvert så jeg mest dokumentarer, men etter en stund så hadde jeg sett det meste som var å se på. Er det en ting jeg ikke liker så er subtitles, og hvertfall ikke muligheten til å slå det av. Ble fort lei av den stygge gule subtitlen som jeg ikke kunne slå av.

 

du kan jo endre fargen på den... og slå den av... jeg er irritert fordi den aldri går på av seg selv :p

Lenke til kommentar

Dårlig og dårlig. Det er jo et definisjonsspørsmål.

 

La oss si at du går på kino 4 ganger i året, da dekker man kanskje for hva som blir en omtrentlig middelvei et sted på "stigen".

 

La oss si at du har kommet deg løs fra NrK og deres TV-apparatlisens. "Du" savner å kunne slå på TV innimellom for bare å tidsfordrive deg vekk fra en rutinemessig hverdag.

 

Da vil jeg si at noe sånn som Netflix er godt å ha. 4 kinobilletter koster kanskje nesten kr 600,-. Et NrK-abonnement eller Viasat / CD / Get koster skjorta.

 

Da blir kr 79,- smått i forhold. Dersom man greier seg med "så lite innhold". Man går selvfølgelig "glipp av" noen ting.

 

Men, samtidig så sparer man noen kroner, samt man sparer seg for en uheldig livsstil som "sportsidiot", som "reklameslave", som "TV-programslave" med mere.

Lenke til kommentar

 

Testa selv ut netflix i fjor sommer. Prøvde en mnd gratis og så 2mnd med betaling. Var gøy i starten med mye rart å se på, men når det kom til filmer- tv serier så var det meste gammelt. Samt mange av tv seriene hadde kanskje bare 1 av 4 sesonger.

 

Så etterhvert så jeg mest dokumentarer, men etter en stund så hadde jeg sett det meste som var å se på. Er det en ting jeg ikke liker så er subtitles, og hvertfall ikke muligheten til å slå det av. Ble fort lei av den stygge gule subtitlen som jeg ikke kunne slå av.

Ved å logge på Netflix i Windows (sikkert noen andre steder også) kan du endre farge og andre egenskaper ved undertekstene. Innstillingene vil gjelde på andre enheter også.

 

 

 

Det har jeg ikke prøvd (PS4-bruker jeg), men jeg har lagt merke til at på PS4, så er norske undertekster GULE (for satan få det vekk), mens på engelske undertekster så framstår de SÅ rene/pene og hvite.

Lenke til kommentar

XBMC med 1channel og Sportsdevil addon, alt av serier å filmer integreres i biblioteket. Ved å bruke subscription på TV serier så oppdateres disse automatisk i biblioteket så snart serien er sendt på TV. Ingen ting lastes ned, kun en link til stream legges i biblioteket dit, så det er fult lovlig. Har du nettbrett, så kan icefilms være OK, da kan du laste ned for offline view.

Lenke til kommentar

XBMC med 1channel og Sportsdevil addon, alt av serier å filmer integreres i biblioteket. Ved å bruke subscription på TV serier så oppdateres disse automatisk i biblioteket så snart serien er sendt på TV. Ingen ting lastes ned, kun en link til stream legges i biblioteket dit, så det er fult lovlig. Har du nettbrett, så kan icefilms være OK, da kan du laste ned for offline view.

 

det er nok ikke helt slikt

 

Popcorn Time is a multi-platform, free and open source Bittorrent client including a media player. The program is intended as a free alternative to subscription-based video streaming services such as Netflix. At first glance the program seems to stream unauthorized copies of films using Bittorrent links provided by the website YTS, (yts.re, formerly YIFY). Other torrent trackers can be used if added manually. However, the Bittorrent protocol does not allow streaming either in a technical or legal sense; Instead a feature that is called sequential downloading is used. Likewise, uploading of the typically copyrighted content is happening in the same way as it is with all other Bittorrent clients.

 

altså den både laster ned og opp og er fortsatt ulovlig. ikke det at jeg bryr meg om hva du gjør, men rett skal være rett

Lenke til kommentar

 

Netflix er kun "bra" på innhold med DNS-triksing. Bruker det hver dag, så jeg ser ikke for meg å si opp abonnementet med det første.

Må man ha egen Netflix-konto for å se f.eks. amerikansk versjon (ved bruk av VPN) eller fungerer det med den norske?

 

Hos Netflix får du innhold ut i fra landet du (later som du) er i. Dvs at når du har norsk IP får du norsk innhold. Med IP i et annet land får du innholdet fra det landet. Hvor kontoen kommer fra spiller ingen rolle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

XBMC med 1channel og Sportsdevil addon, alt av serier å filmer integreres i biblioteket. Ved å bruke subscription på TV serier så oppdateres disse automatisk i biblioteket så snart serien er sendt på TV. Ingen ting lastes ned, kun en link til stream legges i biblioteket dit, så det er fult lovlig. Har du nettbrett, så kan icefilms være OK, da kan du laste ned for offline view.

det er nok ikke helt slikt

Popcorn Time is a multi-platform, free and open source Bittorrent client including a media player. The program is intended as a free alternative to subscription-based video streaming services such as Netflix. At first glance the program seems to stream unauthorized copies of films using Bittorrent links provided by the website YTS, (yts.re, formerly YIFY). Other torrent trackers can be used if added manually. However, the Bittorrent protocol does not allow streaming either in a technical or legal sense; Instead a feature that is called sequential downloading is used. Likewise, uploading of the typically copyrighted content is happening in the same way as it is with all other Bittorrent clients.

altså den både laster ned og opp og er fortsatt ulovlig. ikke det at jeg bryr meg om hva du gjør, men rett skal være rett

 

Mitt svar gikk på 1channel, den streamer alt innhold akkurat som Netflix, og du finner alt av innhold. Popcorntime benytter seg av bittorrent protokollen og laster ned copyright materiale til din maskin og er derfor straffbart å benytte i Norge. Alle som ikke har prøvd 1Channel i kombinasjon med XBMC vet ikke hva de går glipp av.

Alt av innhold er tilgjengelig i et enkelt grensesnitt, og som en bonus kan du få det tekstet. Alt er stort sett tilgjengelig med engelsk sub, en del med norsk og veldig mye med dansk. Tekst legges oppå med et tastetrykk, ingen søking eller manuell nedlasting. Finnes for så å si alle plattformer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...