Gå til innhold

Rasane i Star Citizen kan få eigne språk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det en spesiell grunn til at man av og til legger ut artikler på nynorsk? Jeg er selv nordnorsk, så selvsagt snakker jeg ikke bokmål, men jeg skriver likevel på bokmål. Nynorsk er i praksis svært lite utbredt blant Norges befolkning, og jeg vil tro de aller fleste i likhet med meg synes nynorsk er utrolig slitsomt å lese...

 

Helt enig! Er nordnorsk her også. Finner nynorsk ganske slitsomt. Nynorsk er heller svensk enn norsk, får håpe de som skriver artikkelen skjønner at vi helsst vil ha bokmål,

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er det en spesiell grunn til at man av og til legger ut artikler på nynorsk? Jeg er selv nordnorsk, så selvsagt snakker jeg ikke bokmål, men jeg skriver likevel på bokmål. Nynorsk er i praksis svært lite utbredt blant Norges befolkning, og jeg vil tro de aller fleste i likhet med meg synes nynorsk er utrolig slitsomt å lese...

 

*sukk*

Enda et slikt innlegg. Jeg snakker Oslodialekt selv(selv om jeg aldri har bodd der, men har mye familie der og vokste delvis opp i Lillehammer. Anyways...) og skriver bokmål, men jeg la ikke engang merke til at artikkelen var skrevet på nynorsk. Måtte faktisk dobbeltsjekke at du ikke tullet.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Moderatormelding

Da setter vi en strek for språkdiskusjonen videre. Det er et faktum at vi har to likestilte skriftspråk i Norge i dag, og det må man leve med. Videre off topic vil føre til at innlegget blir fjernet, og eventuelle advarsler vil kunne bli delt ut.

 

Kommentering av moderering tas på PM.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Om de skal fortsette slik blir nok dette et evighetsprosjekt som aldri få se dagens lys...

Spillet slik jeg forstår det blir sluppet i ulike moduler og faser.

http://starcitizen.wikia.com/wiki/Anticipated_Release_Schedule

 

Allerede har vi fått to moduler. Hangar module og Dogfighting module. Så spillet har jo allerede sett dagens lys på sett og vis :)

 

 

Det har du rett i, de har vel flere separate utvikler studio som jobber på de forskjellige modulenne som blir sluppet ut i alpha/beta faser slik de som var med på kickstarteren skal få se igjen noe av pengenne de la igjen, men det ferdige produktet skal jo være alle disse modulenne slått sammen til et stort sandkasse spill.

 

Hadde stor troen på dette i post kickstarter fasen, men etterhvert som tiden har gått så har jeg mistet litt troen på at de skal klare å gjennomføre alt på en så skikkelig måte, samt jeg ikke helt liker modellen deres for å håve inn penger. Men det er jo bare mine tanker rundt det.

Lenke til kommentar

Her burde artikkelforfatter sette seg litt bedre inn i fakta.

 

"Stretch goals", disse stadige nye målene, er ikke lenger hva det begynte som. I tradisjonell crowdfunding brukes dette som et middel for å få folk til å betale litt mer, mot at utvikleren legger til nye egenskaper. Slik fungerte det også for Star Citizen (som forøvrig ble en suksess FØR kickstarter-kampanjen ble startet!) i begynnelsen. Men siden grunnspillet var fullfinansiert ved rundt 22 millioner dollar har de fortsatt å levere slike mål. Forskjellen er at "premien" kun er en symbolsk handling som i seg selv kosten en brøkdel av de ekstra pengene. Chris Roberts har personlig gått ut til fellesskapet og bedt om å få avslutte denne tradisjonen. Dette ble nedstemt med godt over 50% stemmer mot, og kun ~25% for. "Milepæl" er vel et langt mer beskrivende uttrykk for disse små målene slik det fungerer i dag.

 

Skipsreklamemålet gjorde forøvrig ikke i seg selv stort utslag på innsamlingen. Pengene har strømmet inn takket være salg av nye skip som har blitt tilgjengeliggjort de siste ukene.

 

"Spelet er allereie dyrare enn fleire storproduksjonar frå dei verkeleg store selskapa" - her må man skille mellom brukt og tjent. Det er nok få som vet hvor mange av de snart 50 dollarmillionene som fremdeles står på høyrentekonto.

 

Det at "at teamet no jobbar hardt med å fikse tekniske problem " med Arena Commander er både korrekt og missvisende. Star Citizen blir bygget av mange team spredt rundt i verden. Mens Los Angeles-kontoret jobber mest med forbedring av AC, er det mange andre team som jobber med mye annet. Webutviklere i Kanada forbedrer stadig websiden som er en in-fiction portal inn til spillet. 3D-artister i Mexico lager 3D-modeller av konseptskisser. Foundry 42 i England, ledet av broren til Chris, jobber med den historiedrevne enspillerkampanjen Squadron 42. Illfonic jobber med FPS-modulen som forventes å bli avduket på Gamescom i Køln i August. Og så videre.. Det er forøvrig ikke latency som gir de nåværende problemene. Dessuten er det diskutabelt hvorvidt det er et problem eller et "problem" da programvaren er i en fase hvor alle andre utviklere hadde holdt den lukket og kun sluppet til egne kvalitetstestere i ett par år fremover - ikke sluppet til 200'000 brukere spredt over hele verden med minst like mange forskjellige datamaskinoppsett.

 

Men joda, det blir artig med ordentlige språk for de forskjellige rasene, det gleder jeg meg til. 50-millioners-milepælen er nok ikke langt unna da det snart er klart for salg av forskjellige varianter av et av de dyreste/mest populære skipene man kan kjøpe (RSI Constellation).

 

Og slippdato: 2015? DET tviler nok de fleste på ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Du er ikke alene om det, dessverre.
Kan skrive en lang liste over ting som har fått meg til å miste troen, men jeg regner med at det meste er selvforklarende.
Vi får vel bare vente 2-3 år før vi dømmer spillet.

 

 

Problemet at på kickstarter hadde vi ikkje noen gode fakta om spillet var presist ein "big space, MMO, walk on spaceship ect " og det traff eit stort korn på tidspunkt siden var tiden folk var i hundre om ocolus rift nyheten
mange trude det kanskje var some EvE, andre trodde som ELITE eller blei som drømmen deres og leke star trek ? så det ble selvfølge at folk ikke blei fornøyde og grunnen jeg ikke kastet for mye penger på det.

Vell kan trøste med Elite:dangerous kommer om ikkje så lenge , om det er som orginalen så er det bra nok i lang tid :)

Endret av BonBattery
Lenke til kommentar

Blir språkene til de ulike rasene oversatt med forståelig tekst eller noe slikt da? Er det noe mer info om hvordan dette vil fungere i praksis?

 

Selv har jeg fått mer og mer troen på Elite Dangerous. Det jeg har sett, lest og ikke minst hørt

fra det spillet lover svært godt. Men gleder meg stort til begge. Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Man kan velge å spille på private servere om du ønsker det, da blir spillet så godt som single player. Du kan også velge om du heller vil møte NPC istedenfor ekte spillere til en viss grad. Dette kan du selv bestemme ved hjelp av innstillinger.

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

 

 

Hadde stor troen på dette i post kickstarter fasen, men etterhvert som tiden har gått så har jeg mistet litt troen på at de skal klare å gjennomføre alt på en så skikkelig måte, samt jeg ikke helt liker modellen deres for å håve inn penger. Men det er jo bare mine tanker rundt det.

 

 

Jeg har ikke bare mistet litt troen, jeg finner egentlig hele prosjektet nokså uinteressant nå.

 

Jeg støttet kickstarteren med $60 men hadde ikke da forventet at slutten på kickstarteren bare var starten på innsamlingen. Estimert leveringstid på spillet da var vel slutten av 2014 - nå snakkes det vel om slutten av 2016?

 

Jeg har ingen problemer med å godta utsettelser av spill, men at de, noen måneder før det som skulle være release ikke bare er langt unna release, men synes å fokusere mer på å samle inn stadig mer penger enn på å faktisk lage spillet er forholdsvis provoserende (ja, jeg skjønner at det ikke akkurat er utviklerene som sitter og jobber med pengeinnsamlingen)

 

Og det som sendes ut av "oppdateringsmailer" til backere er stort sett spam for alle skipene man kan kjøpe og denslags...

 

Trøster meg med at jeg også backet Elite: Dangerous og Limit Theory og at disse ser mer lovende ut.

Elite har også kjørt en del ting som jeg er nokså skeptisk til, men de ligger (tilsynelatende) langt bedre an når det gjelder å levere det de lovte - godt etter skjema i forhold til kickstarter-estimatene, men helt holdbart.

 

Må si jeg har langt større sansen for hvordan skaperen av Limit Theory har gjort det og det er kanskje det spillet jeg gleder meg mest til av disse tre. Det til tross for at det lages av én mann (med litt hjelp).

Endret av Zork
Lenke til kommentar

 

 

 

Hadde stor troen på dette i post kickstarter fasen, men etterhvert som tiden har gått så har jeg mistet litt troen på at de skal klare å gjennomføre alt på en så skikkelig måte, samt jeg ikke helt liker modellen deres for å håve inn penger. Men det er jo bare mine tanker rundt det.

 

Jeg har ikke bare mistet litt troen, jeg finner egentlig hele prosjektet nokså uinteressant nå.

 

Jeg støttet kickstarteren med $60 men hadde ikke da forventet at slutten på kickstarteren bare var starten på innsamlingen. Estimert leveringstid på spillet da var vel slutten av 2014 - nå snakkes det vel om slutten av 2016?

 

Jeg har ingen problemer med å godta utsettelser av spill, men at de, noen måneder før det som skulle være release ikke bare er langt unna release, men synes å fokusere mer på å samle inn stadig mer penger enn på å faktisk lage spillet er forholdsvis provoserende (ja, jeg skjønner at det ikke akkurat er utviklerene som sitter og jobber med pengeinnsamlingen)

 

Og det som sendes ut av "oppdateringsmailer" til backere er stort sett spam for alle skipene man kan kjøpe og denslags...

 

Trøster meg med at jeg også backet Elite: Dangerous og Limit Theory og at disse ser mer lovende ut.

Elite har også kjørt en del ting som jeg er nokså skeptisk til, men de ligger (tilsynelatende) langt bedre an når det gjelder å levere det de lovte - godt etter skjema i forhold til kickstarter-estimatene, men helt holdbart.

 

Må si jeg har langt større sansen for hvordan skaperen av Limit Theory har gjort det og det er kanskje det spillet jeg gleder meg mest til av disse tre. Det til tross for at det lages av én mann (med litt hjelp).

Estimert lansering i slutten 2014 var vel snakk om kun DFM a.k.a. Arena Commander(?).

Lurer virkelig på hva slags suppe de hadde kokt sammen rundt juletider, når man ser hvilken tilstand DFM er i nå, 7 måneder senere.

 

Arena Commander har vært ute i over 1 måned nå, og fortsatt er "power output'n" til Hornet langt lavere enn hva den skal være, samt 300i har en output som er langt høyere enn hva den skal være. Man har også et våpensystem kalt Omnisky som omtrent instagibber deg. Greit nok at dette er snakk om enkel balansering, men når CIG har visst om dette fra dag 1 og fortsatt ikke har hotfixet det, men heller pusher på å selge deg romskip til $80 som er i konsept stadiet, da er det noe som er feil et sted. Helvete heller, man kan ikke engang rebinde hotkeys.

 

Kan virkelig ikke se for meg at de skal klare å lage et stort levende univers innen rimelig tid. Ser mer for meg 2017, kanskje til og med tidlig 2018. Og når man har 260+ personer man skal betale lønninger til, i tillegg alle andre kostnader, så vil ikke $50mill holde lenge. Sikkert derfor de vil vi skal kjøpe Star Citizen håndkler og dog-tags.

 

Nevner man noe av dette på det offisielle forumet så blir man møtt av sinna Chris Roberts' fanboys, som overhodet ikke er kapable til kritisk tenkning

Endret av fluks1
Lenke til kommentar

Estimert lansering i slutten 2014 var vel snakk om kun DFM a.k.a. Arena Commander(?).

 

 

Skal ikke være bastant da jeg ikke finleste kickstarteren da jeg backet og heller ikke har verdens beste hukommelse for slike ting, men slik jeg oppfattet det, så var det snakk om det komplette spillet.

 

Denne modul-baserte bit-for-bit-lanseringen kom vel til i etterkant?

 

Kickstarter-nivåene som har 'the finished game' som reward sier ihvertfall 'est. delivery Nov 2014' - nå inneholder jo de andre ting som alpha/beta-access men slik jeg oppfattet det, vil det være mer enn litt uredelig om de skulle forsøke å fremstille det som om det var disse som var estimert til nov 2014 da KS foregikk.

Lenke til kommentar

Greit nok at dette er snakk om enkel balansering, men når CIG har visst om dette fra dag 1 og fortsatt ikke har hotfixet det, men heller pusher på å selge deg romskip til $80 som er i konsept stadiet, da er det noe som er feil et sted. Helvete heller, man kan ikke engang rebinde hotkeys.

Nå er det jo overhodet ikke de samme folka som jobber med å utvikle nye skip som utvikler arena commander, og det er ikke bare å skyfle folk over på andre oppgaver (grafikere er ikke nødvendigvis gode på våpenbalanse...)

 

Hvorvidt de har riktig antall folk på de forskjellige utviklergruppene er en annen sak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...