Gå til innhold

Denne spillmaskinen gir deg alle retro-konsollene i ett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er det vel feil å bruke ordet oppskalerer, for det er noe skjermen gjør selv, og da sannsynligvis fra 720p til 1080p da mange TVer er 1080p. Det vil heller ikke se så mye bedre ut med oppskalert grafikk.

 

Konsollen går jeg ut fra rendrer spillet i 720p, og du får da vesentlig høyere klarhet kontra f.eks 480p. Dette er ikke vanskelig da spill ikke er låst til en gitt oppløsning og noe enhver emulator også gjør.

 

 

 

Det gjør at du kan nyte de gamle klassikerne uten å tenke for mye på hvor dårlig grafikken egentlig var før i tiden

 

Har vanskelig for å tro at denne effekten eksisterer så mange andre steder enn hos markedsavdelingen.

? Det er da et sjokk for både meg og mine venner når vi drar i gang eldre spill, som vi husket som vesentlig bedre i realisme/grafikk/fysikk. Så kjenner meg igjen i påstanden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

? Det er da et sjokk for både meg og mine venner når vi drar i gang eldre spill, som vi husket som vesentlig bedre i realisme/grafikk/fysikk. Så kjenner meg igjen i påstanden.

Selvsagt. Det var ikke fenomenets eksistens jeg betvilte, men at det kan løses ved å blåse opp grafikken i 720p.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

 

? Det er da et sjokk for både meg og mine venner når vi drar i gang eldre spill, som vi husket som vesentlig bedre i realisme/grafikk/fysikk. Så kjenner meg igjen i påstanden.

Selvsagt. Det var ikke fenomenets eksistens jeg betvilte, men at det kan løses ved å blåse opp grafikken i 720p.
Ahh, sånn å forstå. Ja da er vi enige. :)

Da kommet de dårlige animasjonene og de laveoppløste teksturene bare tydeligere frem. ^^

Lenke til kommentar

Manglar no Turbgrafx 16/PC Engine og diverse 8-bits maskinar frå Atari si storheitstid, så den gjer deg slett ikkje alle retro-konsollane i ein pakke.

Den mangler også storheter som Amiga 500, 600, 1000 VIC 20, Commodore 64 og 128. Overskriften er skuffende misvisende.

 

En annen ting er at HW burde fortelle mer enn halvparten av sannheten om er totalprisen. Ca 825 kr er riktignok prisen om det fantes mulighet for å hente varen selv på lageret til Thinkgeek i USA. For de aller fleste av oss norske lesere av dette norske nettstedet vil totalprisen bli en helt annen. Direkte valutakonvertering gir ca 828 kr. Så må man legge til 2% (16,50 kr) for valutakonverterig i banken og 48,34 dollar i frakt (ca 286 kr), ca 278,50 kr i mva og DHL sitt fortollingsgebyr som er på ca 500 kr.

 

Totalprisen ender altså på rundt 1909 kr, eller godt og vel det dobbelte av det HW skriver.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Manglar no Turbgrafx 16/PC Engine og diverse 8-bits maskinar frå Atari si storheitstid, så den gjer deg slett ikkje alle retro-konsollane i ein pakke.

Jeg ville hatt Sega Master System på den før det.

 

Anyway, min bror eier en RetroN³, og byggekvaliteten på den er ganske lav. På de medfølgene kontrollerene er den SÆRDELES lav. Den trenger også en strøm-omformer, ikke bare for å sette US plugg i NO socket, men strømmen må også omformes fra 220v til 110v. Jeg klarte å finne en for ham for 140kr, men den er nå borte fra den nettbutikken. Det var slettes ikke det letteste tilbehøret å spore og oppdrive.

Lenke til kommentar

Utsalgsprisen på 825kr er utregnet fra den amerikanske dollaren på $139, dette er hva den skal koste i USA. Her må man nok regne med å hoste opp betraktelig mer. Kaptein Krok i Sverige tar 1399 kr for den, så noe lignende vil den koste her. Frakt er sykt dyrt fra USA nå på varer, samt at moms og tollgebyr drar opp prisen her noe voldsomt. Men spennende blir det, denne skal skal skaffes uten tvil. Den er ett gunstig kjøp selv til rundt 1400-1500 kr.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...