Gå til innhold

– Profilbildet ditt avslører deg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Bryr meg fint lite om hva folk synes om meg gjennom Facebook. Dersom en ikke liker meg, greit; slett meg.

 

Noe jeg synes er dumt med Facebook er jo at det blir mye forhåndsdømming av personer..

 

Har forøvrig ingen bilder av meg selv, da jeg ikke er komfortabel med bilder av meg selv på Internett.

Lenke til kommentar

Det der var så snevert at du ikke kan sikte det mot en brøkdel av profilbildene.

 

Huffington Post (En blogg, kjent for pseudo-vitenskap) sin artikkel ("Kilden" til Teknofil her) har vinklet saken mer teoretisk enn det dere har, men tryner miserabelt da de ikke har noen pålitelige kilder selv og har laget en smørje av simpel psykologi og observasjon.

Derimot det Teknofil her prøver å få frem er "Wow! Se her! Her kan dere finne ut alle de svake sidene til dine Facebook-venner!".

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Dette må i beste fall være en ønsketenkning av reporteren som forøvrig ikke bakker opp påstandene med noen som helst form for data. Hun har vel også i beste fall ikke forstått Maslows behovspyramide? Bare se på første trinn av pyramiden. Her er det snakk om sterke fysiske behov. Jeg vil anta at dersom man ikke klarer å fø seg selv, eller ikke har tilgang til rent drikkevann er det rimelig lite sannsynlig man poster noe som helst på Facebook. Sannsynligvis vil man ikke en gang eie noen form for databehandlings teknologi da man ville solgt dette for å få seg noe å spise...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som de andre sier her så virker dette veldig halvkokt ut. En eller annen sjel som jobber i et rådgivningsfirma for digital presentasjon har noen tanker som hun deler. Men det er for grovt, og bruken av Maslow er i beste fall misforstått.

 

Selv har jeg bilde av Henry VIII fordi at han ligner på meg. Gradvis fjerner jeg bilder av meg selv og så ser vi hvor vi ender.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...