Gå til innhold

Rykte: Samsung-brett med KitKat og kraftig batteri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som om ikke 10.1" var altfor stort. Skuffet over hvor dårlig tilbudet er på nettbrett sammenlignet med telefoner. Ingen vits i å kjøpe nettbrett før det kommer et pent, kraftig (specs) og rimelig nettbrett på mellom 8 og 9,5" et sted.

Skal du sammenligne nettbrett utvalget med mobilutvalget må du også tenke på at det er langt flere som bruker mobiltelefon enn som bruker nettbrett, og da tror jeg ikke utvalget er noe dårligere. De er også like kraftige og topper ofte ytelse testene sammenlignet med mobiltelefonene, selv prisen er ofte til og med lavere enn telefonene. Man får jo nye 7-8" brett til under 2000 kroner ... og noe tilsvarende maskinkraft får du ikke i en ny mobiltelefon til under 2k.

Lenke til kommentar

Man får jo nye 7-8" brett til under 2000 kroner ... og noe tilsvarende maskinkraft får du ikke i en ny mobiltelefon til under 2k.

 

Disse blir litt i minste laget. Hadde en Galaxy Tab 8.9" som var passe stor. 8" og mindre ser ut som forvokste telefoner og ikke nettbrett imo.

 

Prisen er ikke det største problemet. Kunne fint betalt noen tusinger om jeg fant et nettbrett som jeg virkelig likte.

Lenke til kommentar

 

Disse blir litt i minste laget. Hadde en Galaxy Tab 8.9" som var passe stor. 8" og mindre ser ut som forvokste telefoner og ikke nettbrett imo.

 

Prisen er ikke det største problemet. Kunne fint betalt noen tusinger om jeg fant et nettbrett som jeg virkelig likte.

LG Pad 8,3" er på drøye 2000 kr, samt at Tab 3 10" til Samsung er omtrent like stor som 8.9" som var tidligere da skjermen dekker mere av overflaten. Går også fra 2000 kr. Langt under prisen på nye telefoner, og kom vel antall på rundt 200 nettbrett i løpe av 2013, burde vel finnes noe for en hver. :)

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

LG Pad 8,3" er på drøye 2000 kr, samt at Tab 3 10" til Samsung er omtrent like stor som 8.9" som var tidligere da skjermen dekker mere av overflaten. Går også fra 2000 kr. Langt under prisen på nye telefoner, og kom vel antall på rundt 200 nettbrett i løpe av 2013, burde vel finnes noe for en hver. :)

 

Det er alltid noe negativt med dem, sikkert for å kunne holde prisen nede. Galaxy Tab 3 10" er f.eks. dårlig på specs.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Disse blir litt i minste laget. Hadde en Galaxy Tab 8.9" som var passe stor. 8" og mindre ser ut som forvokste telefoner og ikke nettbrett imo.

 

Prisen er ikke det største problemet. Kunne fint betalt noen tusinger om jeg fant et nettbrett som jeg virkelig likte.

 

Du skriver lite om dine krav. Men her er et par alternativer:

Pipo M7 er svært billig mtp ytelse, les anmeldelse med benchmark her.

LG G Pad 8.3 Har Snapdragon 600, 2GB ram og har fått gode tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar

 

Du skriver lite om dine krav. Men her er et par alternativer:

Pipo M7 er svært billig mtp ytelse, les anmeldelse med benchmark her.

LG G Pad 8.3 Har Snapdragon 600, 2GB ram og har fått gode tilbakemeldinger.

 

Jeg er opptatt av specs (virkelig ytelse, ikke bare pene tall), blant annet hvor raskt det er og hvor bra skjermen er, at det er tynt/lett/solid/pent, har ok lyd og er fra en anerkjent produsent (Samsung, Sony, Asus, LG osv som jeg stoler litt mer på).

 

LG'en har ikke mobilt internett virker det som. Jeg har ikke wi-fi hjemme, så da blir ikke det så aktuelt. Så ikke om den finnes i flere farger enn hvit, men hvit skjer ikke :p

 

Nettbrett er noe jeg egentlig ikke trenger, men som er kjekt å ha. Så da har jeg ikke hastverk. Kanskje det kommer noe i 2014 som frister.

Lenke til kommentar

 

Jeg er opptatt av specs (virkelig ytelse, ikke bare pene tall), blant annet hvor raskt det er og hvor bra skjermen er, at det er tynt/lett/solid/pent, har ok lyd og er fra en anerkjent produsent (Samsung, Sony, Asus, LG osv som jeg stoler litt mer på).

 

LG'en har ikke mobilt internett virker det som. Jeg har ikke wi-fi hjemme, så da blir ikke det så aktuelt. Så ikke om den finnes i flere farger enn hvit, men hvit skjer ikke :p

 

Nettbrett er noe jeg egentlig ikke trenger, men som er kjekt å ha. Så da har jeg ikke hastverk. Kanskje det kommer noe i 2014 som frister.

 

Høres ut som du venter på en svart LG G Pad med 3G eller tilsvarende, blir overrasket om ikke noe slikt dukker opp i løpet av 2014. Jeg venter vel på en større G Pad, da jeg også foretrekker mer anerkjente merker, men ikke utelukker Pipo eller ligende så lenge prisen er veldig lav i forholt til rapportert ytelse.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...