Gå til innhold

Nå blir det fart i satsingen på Linux som spillplattform


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet jeg ser her, er at hvis Microsoft tillater dette, vil salget av Windows falle med ~50%. Og dette kan de ikke tillate, så de vil sikkert lobbyere mot dette så godt de kan..

Tullete kommentar. Microsoft har ikke noe de skal ha sagt i denne sammenheng. Linux Foundation består allerede i dag av noen av de største innen PC-verden; Google, HP, IBM, Intel og Samsung.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Problemet jeg ser her, er at hvis Microsoft tillater dette, vil salget av Windows falle med ~50%. Og dette kan de ikke tillate, så de vil sikkert lobbyere mot dette så godt de kan..

Det er ikke så mye spilling i bedriftsmarkedet, og det er bare der MS har et fotfeste igjen. Utenfor bedriftsmarkedet har MS tapt markedsandeler anmass siste årene. Og nå, verre skal det bli :)

Lenke til kommentar

Tullete kommentar. Microsoft har ikke noe de skal ha sagt i denne sammenheng. Linux Foundation består allerede i dag av noen av de største innen PC-verden; Google, HP, IBM, Intel og Samsung.

 

Hvorfor er det tullete å tro at Microsoft vil forsøke å beholde markedsandeler ?

Lenke til kommentar

Problemet jeg ser her, er at hvis Microsoft tillater dette, vil salget av Windows falle med ~50%. Og dette kan de ikke tillate, så de vil sikkert lobbyere mot dette så godt de kan..

 

Tviler sterkt på at alle som spiller på Windows i dag kommer til å bytte, er nok de mest interesserte som kommer til å prøve først, særlig de som har prøvd Linux før. Tipper de fleste ikke vet om at det kommer en gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet jeg ser her, er at hvis Microsoft tillater dette, vil salget av Windows falle med ~50%. Og dette kan de ikke tillate, så de vil sikkert lobbyere mot dette så godt de kan..

 

Valve har prøvd å bli hørt hos Microsoft i lang tid, så om Microsoft hadde brydd seg hadde de nok gjort noe med det for lenge siden.

 

Linux har definitivt potensiale som spillplatform, også på desktop. På serversiden har de vært lenge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Valve har prøvd å bli hørt hos Microsoft i lang tid, så om Microsoft hadde brydd seg hadde de nok gjort noe med det for lenge siden.

 

Linux har definitivt potensiale som spillplatform, også på desktop. På serversiden har de vært lenge.

 

Slik jeg har forstått det;er det DirectX som er et av de store hindrene for å få mye av spill-verdenen over på linux-platform?

Lenke til kommentar

Det som er tullete, er å tro at Microsoft kan gjøre noe som helst med det. Hva skal de gjøre? Arrangere demonstrasjoner med protestplakater?

 

De kan stille som betingelse at spillprodusenter som lager spill til xbox ikke også laver spill til Linux. Det er en velkjent fremgangsmåte og det vil de garantert benytte seg av.

Lenke til kommentar

Microsoft vil selvfølgelig gjøre alt de kan for å beholde markedsandeler. Det var hvordan du ordla deg jeg reagerte på. Microsoft kan ikke hindre Valve i å bli medlem av Linux Foundation, altså må de tillate det.

 

Da beklager jeg ordleggelsen min. Det jeg mener er at Microsoft vil forsøke å holde sin markedsandel så høy som som de klarer.

Lenke til kommentar

 

De kan stille som betingelse at spillprodusenter som lager spill til xbox ikke også laver spill til Linux. Det er en velkjent fremgangsmåte og det vil de garantert benytte seg av.

De kan jo selvfølgelig prøve, men da tror jeg det fort blir "spilltørke" på Xbox. Snakk om å sprenge dørene vidt åpne for Sony, Nintendo og alle andre som prøver seg på konsollmarkedet. Valve står godt på egne ben, så det blir nok Microsoft som taper på et slikt forsøk. Valve stiller seg tross alt åpen til alle platformer, og de har i alle fall ikke utad hevdet at støtten under Windows skal forsvinne.

Lenke til kommentar

 

 

Det som er tullete, er å tro at Microsoft kan gjøre noe som helst med det. Hva skal de gjøre? Arrangere demonstrasjoner med protestplakater?

De kan stille som betingelse at spillprodusenter som lager spill til xbox ikke også laver spill til Linux. Det er en velkjent fremgangsmåte og det vil de garantert benytte seg av.

Det kalles esklusivitet, det er noe MS må betale for dersom de ikke eier studio eller franchise.

Hvorfør gjør de ikke det mot playstation?

Merk at MS ser ut til å tape denne konsoll generasjonen, det gir dem mye mindre spillerom her.

Å kjøpe set esklusivitet om du har 25% av markedet vil være 3 ganger så dyrt som om du har 75%

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...