Gå til innhold

Test: Microsoft Surface 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror MS burde ha gjemt knappen til skrivebordet bedre, så hadde ikke RT fått kritikk for å "ikke kunne kjøre vanlige programmer" i hver eneste test. Kan ikke se at de andre nettbrettene har dette problemet. ;)

 

Ellers er anmeldelsen en fin oppsummering av mine egne inntrykk basert på min bruk av nettbrettet over de siste ukene. Funker helt fint som nettbrett, og kan også erstatte laptoppen på skolen hvis man er lei av å dra med seg en klump på flere kilo. Glemmer ganske fort at det ikke er en PC i ordets tradisjonelle forstand man sitter på.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg har hatt surface RT siden februar og har vært godt fornøyd. Etter noen software oppdateringer er brettet milevis bedre enn det testene i februar mente. Syens testen av Surface 2 virker nøyansert og god. kjenner meg igjen i framstillingen.

 

Wow. For ein overskrift.

 

Ikke spesielt positiv den, nei. Og misvisende! Så for meg en karakter langt nede på terningen.

Kan du utype dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor MS kom med Windows RT brettet. Hadde ikke vært bedre å heller senket prisen på Surface Pro, og gått "all in". Når de har RT og Pro, så vil nok en del folk misforstå hvem er hvem osv, kanskje ikke vi som er litt inne i det, men vanlige folk som ikke har så mye peiling. Ved å ha kun Pro, ville MS kunnet kjørt på det at nettbrettet er spesielle og annerledes. Ja RT er annerledes en Android og iOS brett, men RT er ikke annerledes nok i positiv forstand, sånn som f eks Pro. Spesielt nå som broadwell snart kommer ut. Da vil Pro kunne krype og bli enda mer lik nettbrett i vekt, og ikke skille seg negativt ut i på den fronten.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor MS kom med Windows RT brettet. Hadde ikke vært bedre å heller senket prisen på Surface Pro, og gått "all in". Når de har RT og Pro, så vil nok en del folk misforstå hvem er hvem osv, kanskje ikke vi som er litt inne i det, men vanlige folk som ikke har så mye peiling. Ved å ha kun Pro, ville MS kunnet kjørt på det at nettbrettet er spesielle og annerledes. Ja RT er annerledes en Android og iOS brett, men RT er ikke annerledes nok i positiv forstand, sånn som f eks Pro. Spesielt nå som broadwell snart kommer ut. Da vil Pro kunne krype og bli enda mer lik nettbrett i vekt, og ikke skille seg negativt ut i på den fronten.

 

Tippar de säljer 50 RT för varje Pro. Varför skulle de ge upp den kvantan?

Lenke til kommentar

Et lite tips ang tastaturet og tall. På øverste bokstav rad står det et lite tall oppe i venstre hjørne. Så hvis man trykker på bokstaven og drar opp, så vil man skrive det tallet som står på bokstaven. Man kan holde inne en tast for å få flere funksjoner som ligger på den tasten. Holder man inne . tasten får man opp :. ! tasten har mange tilleggsfunksjoner.

Lenke til kommentar

God og seriøs artikkel om Windows RT. Endelig begynner IT-journalister å skjønne Windows RT og skrive artikler som gjør at leserne kanskje vil fatte poenget snart også. DinSide hadde en like bra artikkel i forrige uke.

 

Et par ting er det likevel å påpeke:

1. Det står at Office-programmene kjører kun på desktop og ikke er fingervennlige.

-OneNote finnes for Modern UI og har en sirkulær meny som er designet for touch. Det er ventet at de andre Office-programmene kommer med tilsvarende alternativ etter hvert.

-Outlook på desktop har et tradisjonelt brukegrensesnitt med ribbon, men den er modifisert til å være mer fingervennlig enn på PC. Knappene får større avstand. Forskjellen er vist i to skjermbilder nederst på denne siden: http://www.nextofwindows.com/how-to-enable-touch-mode-in-office-2013/

 

2. Det står at Surface 2 kun kan kjøre to apper side-om-side i Modern UI. Det stemmer når man bruker standardinnstilling for skalering. For folk med godt syn, kan man skru ned skaleringen, og dermed få plass til mer på skjermen. Scott Hanselman viste dette i et innlegg på bloggen sin i går:

http://www.hanselman.com/blog/RunMoreAppsAndShowMoreTilesOnYourSurface2OrHighdpiWindows81Laptop.aspx

Lenke til kommentar

Et lite tips ang tastaturet og tall. På øverste bokstav rad står det et lite tall oppe i venstre hjørne. Så hvis man trykker på bokstaven og drar opp, så vil man skrive det tallet som står på bokstaven. Man kan holde inne en tast for å få flere funksjoner som ligger på den tasten. Holder man inne . tasten får man opp :. ! tasten har mange tilleggsfunksjoner.

 

Funger ikke tastaturer på normal måt da, ( i betydning at man kombiner flere taster for å få flere funksjoner ) ?

 

I artikkelen høres dette ut som om det er et nett brett som er en blanding mellom forskjelige ting , der ingen av delen funger spesielt godt

Lenke til kommentar

 

Et lite tips ang tastaturet og tall. På øverste bokstav rad står det et lite tall oppe i venstre hjørne. Så hvis man trykker på bokstaven og drar opp, så vil man skrive det tallet som står på bokstaven. Man kan holde inne en tast for å få flere funksjoner som ligger på den tasten. Holder man inne . tasten får man opp :. ! tasten har mange tilleggsfunksjoner.

 

Funger ikke tastaturer på normal måt da, ( i betydning at man kombiner flere taster for å få flere funksjoner ) ?

 

I artikkelen høres dette ut som om det er et nett brett som er en blanding mellom forskjelige ting , der ingen av delen funger spesielt godt

Jeg snakket om skjerm tastaturet i Windows 8.1. Kobler du til et vanlig tastatur eller et av tastatur covrrene så virker de som vanlige tastatur.

Lenke til kommentar

Jeg snakket om skjerm tastaturet i Windows 8.1. Kobler du til et vanlig tastatur eller et av tastatur covrrene så virker de som vanlige tastatur.

joda, men skulle det være så voldsom forskjell ?

jeg hadde ihvertfall forventet at det ville funger omtrent som skjermtastaturet man har i windows7 under hjelpemidler

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

joda, men skulle det være så voldsom forskjell ?

jeg hadde ihvertfall forventet at det ville funger omtrent som skjermtastaturet man har i windows7 under hjelpemidler

 

Jeg har riktignok ikke prøvd RT, men har et Acer nettbrett med vanlig Win 8.1 og regner med at tastaturet er likt.

Standard skjermtastatur for 8.1 er mye simplere enn skjermtastaturet man finner under hjelpemidler, selv om det ble bedre etter oppdateringen fra Win 8.0. Jeg har derfor valgt å bruke tastaturet fra hjelpemidler, men det var mye knot for å kunne velge dette som nytt standard-tastatur.

Endret av Frobe
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...