Gå til innhold

Stengte ny musikkbutikk etter 10 000 nedlastinger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så... Rema kommer inn og setter opp en utsalgsbod inne i en Rimi-butikk. Dette faller ikke i god jord hos Rimi.

 

Skam dere...Rimi?

 

Litt mer, ett nytt oljeselskap er internalisert i samme felt som Statoil og er villig til å komme med en mye bedre avtale enn Statoil. Men statoil får det fortsatt, skjerp dere Norge.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Poenget her handler vel om sunn konkuranse. Apple gidder rett og slett ikke å prøve å lage ett produkt som er bedre eller med lavere priser, derfor prøver de å fjerne konkuransen innenfor deres makt.

 

Dette viser nok en gang hvor kynisk dette markedet (Apple) er. Det hadde vært rimelig enkelt for dem å lage ett bedre produkt med lavere priser som forbrukerne da hadde valgt fremfor konkurentene. Skam dere Apple.

 

 

Er generelt ikke noen Apple fan, men dette blir for dumt.

 

Apple har laget et eget OS, som kjører på egen hardware, med software som skaffes via egen butikk. Selv om jeg gjerne skulle sett at de selv valgte å være åpne, så må det til syvende og sist bli deres eget valg hva de gjør med sine egne produkter. Det blir helt idiotisk at et selskap som har investert absolutt null og niks i infrastruturen rundt iOS plutselig skal ha støtte i lovverket for å konkurrere med dens skaper på platformen. Det blir rett og slett som om Rema skulle ha støtte i lovverket for å sette opp utsalgsbod inni i Rimi sine nybygde lokaler, som henrikwl sier.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Blir vel heller som at Kiwi velger å fjerne alle frosenpizzaer fra frysedisken fordi de ikke vil at noen skal konkurrere med deres egen First Price pizza. Deretter setter de opp prisen på pizzaen fra 15 kroner til 60 kroner siden de ikke har noen konkurranse..

 

 

Hvorpå alle slutter å handle på Kiwi, noe som er grunnen til at de ikke gjør det. Det er reell konkurranse. Det burde fortsatt være Kiwi sitt valg om de vil ta den sjansen, ikke en eller annen lov som sier at siden Hermann Gundersen har startet eget pizzabakeri i kjelleren, er Kiwi lovpålagt å selge pizzaene hans.

Lenke til kommentar

Blir vel heller som at Kiwi velger å fjerne alle frosenpizzaer fra frysedisken fordi de ikke vil at noen skal konkurrere med deres egen First Price pizza. Deretter setter de opp prisen på pizzaen fra 15 kroner til 60 kroner siden de ikke har noen konkurranse..

 

Nå har ikke apple satt opp prisen. Det var også de som fikk prisen ned til dagens nivå.

Lenke til kommentar

Microsoft gjorde i sin tid hele samfunnet avhengig av sin programvare gjennom sine proprietære dokumentformater.

 

Apple er på sin side mye mer aggressiv. Så vidt jeg vet kan man fremdeles ikke spille av FLAC på Apple sine dingser. Samtidig kan man ikke spille av Apple sine proprietære musikkformater utenfor Apples eget økosystem. Dermed er alle som har vært kunde i Apples musikkbutikk tvunget til å fortsette å være kunder, hvis ikke mister man hele musikksamlinga.

Feil, feil og feil.

Apple sine iOS-"dingser" kan spille av FLAC, det samme kan naturligvis også enhver Mac. Det finnes et antall musikk-apps for FLAC-avspilling på App Store.

Apple har ingen proprietære musikkformater, men støtter MPEG-standarder (mp3, AAC) og tilbyr dessuten et åpent tapsfritt format i form av ALAC.

Jeg har vært kunde i Apples musikkbutikk i noen år, og står helt fritt til å benytte musikken jeg har kjøpt der på en hvilken som helst avspiller som støtter standardformatet AAC, dvs. omtrent alt som finnes av PCer, telefoner og mp3-spillere.

 

 

Det neste blir at Apple bokkerer anrop fra telefoner uten iOS. Dersom Apple var soleklart markedsledende ville de gjort det! Microsoft har gjort det før, og vil gjøre det igjen. Den eneste måten å forhindre denne dritten er statlige reguleringer.

 

Fantasifulle spådommer, det skal du ha, men dessverre for deg henger det ikke på greip å forutsi Apples adferd ut fra påstander om hva Microsoft skal ha gjort…

 

Jeg anbefaler ingen å bruke Apple-produkter. Ved å benytte deres utstyr eller programvare støtter man opp om et totalitært regime som hindrer fri flyt av varer og tjenester.

Helt greit at du "anbefaler ingen å bruke Apple-produkter", men de fleste har forhåpentligvis vett nok til ikke å lytte til anbefalinger fra deg siden innlegget ditt virker temmelig kunnskapsløst når det gjelder disse produktene og deres egenskaper.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Eple-menigheten vil ikke se noe problem med dette uansett. De vil jo ha alt så lukket som mulig.

 

Den dagen du starter egen bedrift skal jeg starte en tilsvarende bedrift inne i dine lokaler til noen kroner lavere pris. Skal se hvordan du liker det...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

 

Jeg har vært kunde i Apples musikkbutikk i noen år, og står helt fritt til å benytte musikken jeg har kjøpt der på en hvilken som helst avspiller som støtter standardformatet AAC, dvs. omtrent alt som finnes av PCer, telefoner og mp3-spillere.

 

+1, synes iTunes har vært et helt kurrant sted å handle musikk de siste årene. Nå har jeg dog sluttet å bruke det da andre steder har bedre funksjoner. Uansett har ikke kopibeskyttelse vært et problem på gudene vet hvor mange år nå

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...