Gå til innhold

Intel vil hindre deg i å overklokke billigere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gang på gang har monopolisme skapt begrensninger til konsumerer.

 

Vi får håper at Taiwan, Korea, Kina og Tyskland blir med på prosessorløpet snart. Jeg kjøper gledelig en Samsung 8 core eller en billig Kinesisk 6 core i fremtiden.

 

Intel graver nå sin egen grav.

 

`merica, the land of f- up.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hva er motivasjonen for dette? Selge mer Z87?

Ja, tjene mer penger selvsagt. Enten det eller at de har funnet ut under testing at billigere chipset modeller ikke er stabilt nok, men jeg tror nok mer at det er førstnevnte ja. AMD gogo, kom dere opp på bordet igjen.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Greit for min del, går jeg for en ulåst prosessor så vil jeg ha det beste chipset / hovedkortet også.

 

Greit for min del også. Jeg kjøper enkelt og greit en standard CPU og et enkelt hovedkort uten en masse bells and whistles, så får jeg det billigere. Jeg er ikke interessert i overklokking.

Lenke til kommentar

Grunnen til at intel gjør dette er at de kan! AMD vil sannsynlighvis ikke komme på banen i "high end" prosessormarkedet. Også hvis de hadde kommet med bedre produkter enn Intel ville nok forbrukerne kjøpt Intel likevel. Man ser jo det i dag noen forbrukere vil ha en crappy intel i3 istden for en 6 core som leverer mer rå kraft (som kan overklokkes!). Litt av det samme med grafikkdivisjonen der folk klager på drivere til radeonkortene. Selv om disse kanskje leverer bedre ytelse enn geforce til samme eller lavere pris. Håper forbrukerne slutter med sånt tull (fanboy greier)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi får håper at Taiwan, Korea, Kina og Tyskland blir med på prosessorløpet snart. Jeg kjøper gledelig en Samsung 8 core eller en billig Kinesisk 6 core i fremtiden.

Samsung vil aldri lage x86-prosessorer, samme gjelder Apple, Qualcomm, eller noen kinesiske selskaper.

En annen ting er at en 8-kjernet ARM-prosessorer ikke vil klare en brøkdel av ytelsen til en firekjernet i5-4670k.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Samsung vil aldri lage x86-prosessorer, samme gjelder Apple, Qualcomm, eller noen kinesiske selskaper.

En annen ting er at en 8-kjernet ARM-prosessorer ikke vil klare en brøkdel av ytelsen til en firekjernet i5-4670k.

 

Hva sammenligner vi nå? Mobile SoC-chipper vs 80W desktop-prosessorer eller ARM vs x86?

 

For å putte ting i perspektiv så blir Intel Atom Z2760 grust av Exynos.

Endret av Gavekort
  • Liker 2
Lenke til kommentar

I et presset PC marked, der Intel visst nok selger mindre(?) så tør de gjøre dette for å presse marginene sine opp blant en liten gruppe...

 

Jeg håper HK produsentene klarer å komme seg forbi dette. På sikt kanskje det vil gi AMD muligheter -uten at jeg tror at de over natten vil komme å ta ytelsestronen. Men de kan ta markedsandeler dersom de legger kortene riktig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I et presset PC marked, der Intel visst nok selger mindre(?) så tør de gjøre dette for å presse marginene sine opp blant en liten gruppe...

 

Jeg håper HK produsentene klarer å komme seg forbi dette. På sikt kanskje det vil gi AMD muligheter -uten at jeg tror at de over natten vil komme å ta ytelsestronen. Men de kan ta markedsandeler dersom de legger kortene riktig.

Det er ikke sikkert at HK produsentene er så gira på billigere overklokkingskapable hovedkort heller. Det tvinger jo folk til å kjøpe dyrer hovedkort, og fra HK produsentene sin vinkel er jo det bare positivt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...