Gå til innhold

? Ikke større skjermer fra Apple denne gangen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til å bruke ord som strømming, så er ikke denne særlig etter boka?

pga. økende concerns om

 

Ellers håper jeg Cook og Ive holder tunga rett i munnen, og ikke følger etter den kunstige "store skjermer er awesome" trenden. Og i såfall, behold dagens 4" som et valg. Vi trenger ikke telefoner som er større enn dagens iPhones. At samsung pusher store skjermer er fordi de er en mobilprodusent, og selger hardware, og dermed må ha en produktforbedring som er enkel å selge. Apple trenger ikke dette.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Vel se og fikse disse jævla oppdateringene, batteriet er en katastrofe blitt. Ikke har jeg mange apps installert heller som følger av denne dritten her. Var strålende fornøyd med batteriet, men det tok ikke mange oppdateringene før det intrykket ble tråkket nedi grusen.

 

Hva er det egentlig som skjer ?

Lenke til kommentar

Vel se og fikse disse jævla oppdateringene, batteriet er en katastrofe blitt. Ikke har jeg mange apps installert heller som følger av denne dritten her. Var strålende fornøyd med batteriet, men det tok ikke mange oppdateringene før det intrykket ble tråkket nedi grusen.

 

Hva er det egentlig som skjer ?

"Tvunget" oppgradering til nyere telefoner sikkert. Er akkurat som printerne som er programert til å slutte å fungere etter utskrift nummer 43684. Ellers er det jo ingen som kjøper nytt, om den gammle fremdeles fungerer :D

Lenke til kommentar

Vet du, det skulle ikke forundre meg :p En ellers helt ypperlig telefon som sklir rett inn her hjemme med alle Apple duppedittene. Men batteriholdbarheten er en skikkelig dårlig vits. Jeg er ikke alene om dette i min krets heller. Reservemobilen min, en Nokia Lumia 620 er jo perfekt i en drøm i forhold når det kommer til batteriet.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg fatter ikke at Apple orker tanken på å henge etter. Først med iOS 7 som, for å kunne matche Andriod, burde ha vært lansert ett år tidligere. Og at de ennå ikke har innsett at det å lansere en større iPhone, eventuelt flere modeller, er et smart trekk som burde blitt gjort for årevis siden. Drit i Steve Jobs og hans 3,5"!

Lenke til kommentar

Til å bruke ord som strømming, så er ikke denne særlig etter boka?

Huff da! Det var noe som hang igjen etter at jeg bare skriblet ned rekkefølgen på informasjonen i artikkelen, og ikke kom på det norske ordet i farta, så det var på ingen måte med viten og vilje slik det er når jeg skriver strømming ;)

 

Korrigert nå. Takk for tipset!

Lenke til kommentar

Til å bruke ord som strømming, så er ikke denne særlig etter boka?

 

 

Ellers håper jeg Cook og Ive holder tunga rett i munnen, og ikke følger etter den kunstige "store skjermer er awesome" trenden. Og i såfall, behold dagens 4" som et valg. Vi trenger ikke telefoner som er større enn dagens iPhones. At samsung pusher store skjermer er fordi de er en mobilprodusent, og selger hardware, og dermed må ha en produktforbedring som er enkel å selge. Apple trenger ikke dette.

 

Hva er det som gjør denne trenden "kunstig"?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes de kan tilby f.eks. både 4" og 4,7", så kan folk velge selv det som passer dem. Det burde mobilindustrien gjort generelt ellers også; la kunden få velge mellom prosessorer i forskjellige prisklasser, mengde RAM osv, i likhet med blant annet måten komplett.no selger stasjonære PCer. Innser at det er litt vanskeligere å gjøre med mobiler, men det er mulig.

Lenke til kommentar

Synes de kan tilby f.eks. både 4" og 4,7", så kan folk velge selv det som passer dem. Det burde mobilindustrien gjort generelt ellers også; la kunden få velge mellom prosessorer i forskjellige prisklasser, mengde RAM osv, i likhet med blant annet måten komplett.no selger stasjonære PCer. Innser at det er litt vanskeligere å gjøre med mobiler, men det er mulig.

 

Der snakker vi. Det hadde krevd et eget apparat for å få satt sammen telefonene, og en del penger, men bare tanken får meg til å sikle. Komplett kunne jo hatt f.eks en egen linje av telefoner med valgfrie komponenter. Skal sies at telefonene hadde blitt veldig like utseendemessig, men med samsung og apples dominans om dagen gjør det vel liten forskjell.

 

4,3 tommers, 4 kjerner, 1080p, 4gb ram etc. dreeewl

Lenke til kommentar

Hva er det som gjør denne trenden "kunstig"?

Det er et behov om å selge flere telefoner som har skapt markedet, og ikke et behov fra forbrukerne om større skjermer. Folk kjøper store skjermer fordi de beste telefonene bare har store skjermer. Forbrukerne har ikke et reelt valg mellom stor og liten skjerm, da de som vil ha små skjermer, må ta til takke med pisshardware, og få funksjoner.

 

De som lever av å selge telefon-hardware (alle android OEMs) pusher hele tiden "større", eller "mer", siden de ikke kan konkurere på "bedre".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er et behov om å selge flere telefoner som har skapt markedet, og ikke et behov fra forbrukerne om større skjermer. Folk kjøper store skjermer fordi de beste telefonene bare har store skjermer. Forbrukerne har ikke et reelt valg mellom stor og liten skjerm, da de som vil ha små skjermer, må ta til takke med pisshardware, og få funksjoner.

 

De som lever av å selge telefon-hardware (alle android OEMs) pusher hele tiden "større", eller "mer", siden de ikke kan konkurere på "bedre".

 

Hvordan skiller du mellom disse kunstige trendene og de ekte trendene? Hvordan vet du at folk ikke vil ha store skjermer?

 

AtW

Lenke til kommentar

[/size]

aka iPhone?

Ja, iPhone 5 og iPhone 4S er vell blandt de få alternativene som er 4" eller mindre. Og det er snakk om 1 år gammle telefoner. Fra Android OEMs er det enten store, eller dårlige telefoner å velge mellom.

 

Hvordan skiller du mellom disse kunstige trendene og de ekte trendene? Hvordan vet du at folk ikke vil ha store skjermer?

Jeg vet at det er en god del som vil ha store skjermer, jeg vet at det er en god del som ikke vil ha store skjermer, mens majoriteten driter i om den er stor eller liten. Problemet er at fokuset i dag er på helt feil del av produktet. I stedet for større skjermer, høyere benchmark tall, og flere features, burde man fokusere på det som skjer PÅ skjermen.

 

I dag har min iPhone 4 mindre interfacelagg enn splitter nye Samsung S4. (ja, jeg har testet begge to)

 

Så, i steden for å implementere "gestures" på S4 (altså at du slipper å ta på skjermen for å navigere) så kunen de heller faktisk fikset de helt fundamentære problemene med OSet. og ikke fokusere på goldplating og dritt som de bare skal skrive på featurelisten, og som bare blir brukt til å skryte av på vorspiel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes det er litt underlig å kritisere android for dette, jeg vil si det er OSet som utvikler seg raskest av mobilOSene? Og du skjønner vel at de som lager telefonene ikke er de samme som lager OSet? Det er vel forståelig at sistnevnte fokuserer på hardware, da det er hardware de leverer?

 

Uansett er jo essensen her at du ikke aner hva som er en "falsk" og ekte trend, du bare spekulerer litt?

 

AtW

Lenke til kommentar

Det de fleste iOS folkene ikke ser er at jo større en telefon blir, jo større batteri får dem inn i telefonene.

 

iPhone 5 har latterlige lave 1440 mAh på batteriet på grunn av at telefonen er så liten.

 

Hadde iPhone 5 skjermen vært på 4.7 tommer, så kunne dem ha skvist inn 1000+ mere mAh for å få MYE bedre batteritid. Batteriet på en Galaxy S4 f.eks er 80% større i kapasitet. Og den er bare 1 tommer større enn skjermen på iPhone 5.

 

Og med at batteriteknologien i dag ikke henger etter teknologien ellers i telefonene, så er det bare en stor fordel at batteriene er større i kapasitet.

Endret av Bowers & Wilkins
Lenke til kommentar

Og likevel klager kollegaene mine over batteritiden på S4 kontra sin tidligere S3. Større skjerm trekker også mere strøm, så det MÅ ett større batteri til. Men S4 og touchwiz kommer jo med ett hav av ubrukelige gimmicks og annet tull, så det er jo ikke noe nytt.

 

Nå gjelder det selvfølgelig ikke alle, men en kar på skiftet mitt fikk seg S4. Strøken telefon altså, misforstå meg rett. Men han forklarte om alle de artige tingene og funksjonene som var på telefonen osv. Jeg spurte han om hvor mye av det som ble brukt i det daglige ?

 

Ingen så og si, faktisk var de fleste deaktivert ettersom de var bugget og bare var til bry for batteriet etc.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...