Gå til innhold

? Ikke større skjermer fra Apple denne gangen


Anbefalte innlegg

Og likevel klager kollegaene mine over batteritiden på S4 kontra sin tidligere S3. Større skjerm trekker også mere strøm, så det MÅ ett større batteri til. Men S4 og touchwiz kommer jo med ett hav av ubrukelige gimmicks og annet tull, så det er jo ikke noe nytt.

 

Nå gjelder det selvfølgelig ikke alle, men en kar på skiftet mitt fikk seg S4. Strøken telefon altså, misforstå meg rett. Men han forklarte om alle de artige tingene og funksjonene som var på telefonen osv. Jeg spurte han om hvor mye av det som ble brukt i det daglige ?

 

Ingen så og si, faktisk var de fleste deaktivert ettersom de var bugget og bare var til bry for batteriet etc.

 

Om du ikke er klar over det, så har Samsung optimalisert TouchWiz for mest mulig batteritid. Ser man på batteritiden til en vanlig I9505 med TouchWiz Samsung ROM, så ser dere at batteritiden er mye høyere her enn det som er med stock vanilla Android 4.2.2 som ikke har noe dill dall i det hele tatt.

 

gsmarena_002.jpg

 

Og her kan dere se batteritiden for versjonen med stock vanilla Android 4.2.2.

 

galaxy_s4_gpe_battery.jpg

 

Så skjønner ikke helt hva all denne hurr durr greia med at den vanlige Galaxy S4 versjonen har så mye funksjoner og ditt og datt som liksom skal sluke batteriet osv. Det vises jo at alle disse hendige funksjonene ikke bruker noe ekstra strøm når dem er slått av eller ikke brukes.

 

Og i følge GSMArena, så blir iPhone 5 grundig slått av Galaxy S4 i batteritestene.

 

gsmarena_002.jpg

 

Så et mye større batteri på den neste iPhonen hadde ikke vært en dårlig ide. Dette krevet dog at den neste iPhonen blir en del større.

 

EDIT: Ryktene skal ha det til at batteriet på den neste iPhonen blir litt større, men hvor større batteriet blir i mAh med tanke på at batteriet blir noen få % større i fysisk størrelse er ikke lett å si. Kanskje den blir på 1600 mAh?

Endret av Bowers & Wilkins
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og i følge GSMArena, så blir iPhone 5 grundig slått av Galaxy S4 i batteritestene.

Tja, det spørs jo hvordan du ser på det...

"3G talk time" er det minst viktige parameteret for meg, video playback er også noe jeg gjør veldig skjelden på telefonen.

 

Web browsing derimot er noe jeg bruker telefonen veldig mye til. Der må jo faktisk S4 se seg slått av iPhone 5.

 

Når det gjelder større batteri i neste iPhone så er det jo måter å få bedre batteritid på uten å sette inn så mye større batteri.... Lage bedre software og hardware, og få software til å fungere bedre med hardware. Der har Apple en stor fordel da de designer alt fra CPU kjerne til SoC og hovedkort selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, det spørs jo hvordan du ser på det...

"3G talk time" er det minst viktige parameteret for meg, video playback er også noe jeg gjør veldig skjelden på telefonen.

 

Web browsing derimot er noe jeg bruker telefonen veldig mye til. Der må jo faktisk S4 se seg slått av iPhone 5.

 

Når det gjelder større batteri i neste iPhone så er det jo måter å få bedre batteritid på uten å sette inn så mye større batteri.... Lage bedre software og hardware, og få software til å fungere bedre med hardware. Der har Apple en stor fordel da de designer alt fra CPU kjerne til SoC og hovedkort selv.

 

Så la meg forstå deg riktig: Fordi det ikke passer til ditt bruk så er argumentet ikke gyldig? Det var snakk om batteritid, ikke ditt bruk og preferanser ved bruk.

Lenke til kommentar

Så la meg forstå deg riktig: Fordi det ikke passer til ditt bruk så er argumentet ikke gyldig? Det var snakk om batteritid, ikke ditt bruk og preferanser ved bruk.

Jepp. fordi det passer til mitt bruk så er ikke argumentet gyldig for meg.

Jeg vet det var snakk om batteritid, klarer ikke å se hvorfor det da ikke er relevant å nevne hva mitt bruk og mine preferanser er.

 

Hvis du leser hele innlegget mitt så ser du også at jeg mener at fokuset på at "større batteri er bedre" også nødvendigvis ikke er helt riktig, da jeg mener man også bør fokusere på å lage bedre hardware og software som bruker det batteriet man har på en bedre måte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...